[AR] Ons eerste ritje in the picture

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Ons eerste ritje in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 15:45

Vandaag toch eerst in de motregen, later in de stromende regen een ritje gemaakt met Simba. We hebben hem nu een maandje, en hij is echt leuk. Super braaf, altijd in voor aandacht. Een echt stoer, lief mannetje.

Dag baas, gaan we vandaag wat doen? (Let niet op de prut het is nu eenmaal zo ontzettend nat) Achter Sim zien jullie Freddy en Alwyn, met hun hoofd in het hooi :Y)

Afbeelding

Eerst maar eens, onder het genot van een plukje hooi, wat poets-schoonmaakwerk want zijn beentjes en staart waren nog al modderig :o

Afbeelding

Alles klaarleggen...mennen is toch heel wat anders dan onder het zadel, doe er geen uren meer over maar echt routine moeten we nog opbouwen... ;). Op onze sulky gaat een plastic zak mee, gemeente Lansingerland wil geen paardenmest op de straat...

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er bijna klaar voor...baasje snapt het soms nog niet allemaal :+

Afbeelding

he he op pad, eerst langs de tuintjes, rustig wandelpaadje

Afbeelding

achter een woonwijk langs en over de fietspaden

Afbeelding
Afbeelding

zonder blikken of blozen over bruggetje (hebben we natuurlijk al wel een paar keer gewandeld, maar goed, vind het toch altijd dapper, zeker met regen en wind, want het werd steeds slechter weer)

Afbeelding

terug op de parkeerplaats, hier durven we wel tussendoor maar tussen de paaltjes stap ik toch nog even af :o we kunnen er wel precies tussendoor, met ongeveer 10 cm aan iedere kant...

Afbeelding
Afbeelding

Daar zijn we weer! Vriendjes zijn ook blij dat we er weer zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Na gedane arbeid is het lekker eten....
Afbeelding

We starten in januari met ons koetsiersbewijs...dus mocht er nog een riempje of iets dergelijks niet goed zitten...er wordt aan gewerkt!

L_Rivaldo

Re: Ons eerste ritje in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:17

Ziet er leuk uit hoor :D.. leuk stel pony's heb je :D

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 18:37

Ziet er goed uit! Super leuk beestje zeg!

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:11

Vind het leuk om te lezen dat het zo goed gaat .

Ja en werken vind hij super .

Ik hoop dat jullie veel plezier met elkaar zullen hebben al neemt dat niet weg dat ik de stoere man soms mis maar zie het wel terug in zijn kids. dat zijn ook 2 donderstenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 21:09

Met zijn manen netjes in een vlecht zie je ietsje meer ;)
Ik vind het zo grappig dat hij het zo leuk vindt. Als we de sulky pakken gaan die oortjes er echt op, kijkt hij je echt aan van 'yes' we gaan weer. Misschien omdat hij nog hengstje is dat hij toch wat sterker reageert op dat soort dingen, ik weet het niet. Hij is dan ook zeer bijdehand en ondernemend. En absoluut niet gemeen. Echt super kinderpony. En voor ons om te leren mennen :+

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:30

Wat een leukerd :) Mooie sulky ook!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:43

8-) Wat een stoere pony's heb je daar zeg !
Gaaf dat je ermee ment, leuk dat je alvast bezig bent met je paardje, hij is erg gaaf om te zien. hoe groot is hij.
Zelf heb ik een merrietje bont van kleur, en 89cm hoog, ook zij komt meteen zodra ze het wagentje ziet !
Dus dat hoort misschien een beetje bij die kleintjes ! Leuk toch ?!
Mooi paardje mooi wagentje !! daar zul je wel trots op zijn ! *D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:58

Omg ! :D
Wat een ongelovelijk leuk beestje ! :D
Geweldig hoofdje zit er op :D

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:02

Haha wat een leuke viezerd!
En volgende keer gewoon blijven zitten hoor.. Is toch wel veel veiliger. Als je erdoor kunt als je ernaast loopt, is het alleen maar makkelijker als je erop zit!
Leuk leuk leuk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 14:01

Bedankt voor de complimenten :o
De sulky is een Pirouette, is een vrij nieuw wagentje in het assortiment waar ook die zwarte ponysulky'tjes in zitten. Het grote voordeel is dat hij dus tussen fietspaaltjes kan van de fietspaden (als je dat durft :+ ) en dus ook tussen de paaltjes van het weggetje naar de stal. Daarom heb ik die dus in plaats van een tweezittertje. Maar waarschijnlijk komt er nog een tweezittertje die dan ook geschikt is voor Alwyn. Moet nog wel even goed nadenken over wat ik dan wil, want eigenlijk wil ik er dan wel een die stevig genoeg is ook voor wat snellere bosritten. Maar goed, dat is aardig om over na te denken (en marktplaats etc over af te struinen, een mens moet zich toch ergens mee bezig houden ;) )

Simba is maar liefst 86 cm :D Freddy wordt zo'n 1.05 / 1.10 denk ik (is nu 1,5) en Alwyn is nu 1.15 (is 2,5). Freddy is echt helemaal een stoer dondersteentje en ook nog puber }> Hij is echt voor de duvel niet bang en denkt volgens mij dat hij minstens 1.80 is....
Alwyn is erg bescheiden en voorzichtig (ook wel fijn zo een erbij).

Ik zal proberen een volgende keer op de sulky te blijven zitten :7

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:07

Leuke shet en een ontzettend leuke sulky. Heb hem meteen even opgezocht :Y)

Hoe groot is jouw shet?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 16:46

Citaat:
Hoe groot is jouw shet?

86 cm (zie boven ;) :+ )
Sim is geen shetlander by the way, maar dat maakt niet uit. Zie je vooral aan zijn beentjes en voetjes, die zijn echt dun en klein. Tenminste geen echte. Hij is een soort mix tussen Bergman, appaloosa en AMHA geloof ik (moet ik zijn papier er even bijhalen), is geregistreerd bij het minipaardenstamboek.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:48

Tss heb gelezen met mn neus :+

Als ik je sulky zo zie begin ik weer te twijfelen over welke sulky ik wil. Heel handig

:')