Paard heeft weinig vertrouwen in mij als mens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard heeft weinig vertrouwen in mij als mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:27

Ik denk dat mijn vraag het beste hier op zijn plek is.

Nu is het zo dat mijn paard sinds 3 a 4 maanden op een nieuw plekje staat. Gaat allemaal prima, en samen met zijn weidegenootje gaan we ook af en toe op buitenrit.
Jammer genoeg loop ik nu tegen het probleem aan dat mijn paardje niet zelf (alleen dus) de weide uit durft, laat staan op buitenrit gaan. Samen met het andere paard zijn er geen problemen en doet hij wat er van hem gevraagd wordt.

Nu ben ik benieuwd wat voor oplossingen jullie hiervoor kunnen bedenken? Ik wil hem niet dwingen, ik wil gewoon dat hij mij, als mens, ook rustig volgt.
Het is overigens niet zo dat ik direct alleen op pad wil. Dat zeker niet. Maar het stuk land waar we altijd in werken is op dit moment te nat. Wel hebben we beschikking over 2 andere stukjes land, die wel droog genoeg zijn, maar dat is toch net weer ongeveer honderd meter lopen..

Alvast bedankt! :)

Edit; Dit is overigens het enige 'vertrouwens'-probleem. Het vrijwillig meelopen. En dat komt dus denk ik omdat hij niet graag alleen gelaten wordt..?