[AR] My Guy @ winter training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyGuy94

My Guy @ winter training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:03

Afgelopen weekend mijn moeder maar weer eens een paar plaatjes laten schieten tijdens de training. Mijn ontplofte teddybeer gaat toch steeds weer lekkerder lopen, en we gaan toch maar een proberen binnenkort voor het eerst Z te gaan starten *D
(De foto's zijn niet altijd even scherp, en je moet ook even door het teddyberenvachtje heenkijken maar ik plaats ze toch maar;)

De hond traint ook gezellig mee ;)
Afbeelding

Even netjes halthouden
Afbeelding

Beetje wazig, maar opzich een net galopje.
Afbeelding

Stappen
Afbeelding

Raar hoekje :p
Afbeelding

Afbeelding

Even ter vergelijking, van de zomer was het nog een 'echte sportpony' qua uiterlijk :D ;) :o
Afbeelding

Reacties en tips zijn welkom :+

Groetjes Kathalien

marsyl

Re: My Guy @ winter training

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:09

Ik weet niet of het zo hoort in de menwereld..maar ik denk btw van niet...maar je hebt op alle foto's het bit best strak getrokken?! Een stang heeft een harde werking en drukt dus op de lagen, wat behoorlijk zeer kan doen.. Misschien dat je paardje erg heet was? Of toeval?
In ieder geval vind ik dit wel een beetje storen op de foto's.. Maar je hebt wel een mooie koets een een leuke shetlander! ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:28

ik denk niet dat dit een shet is :=

ik vind het er netjes uitzien, je pony loopt zo te zien in een fijne aanleuning en jouw houding op de bok vind ik ook erg netjes!

mooie laarzen trouwens, ;)
Laatst bijgewerkt door marrianne op 30-11-09 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:29

Nou..? Kweeniet grote shet? A-pony?

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 14:39

@ marrianne:
Is idd geen Shet ;)
Dankje! Tgaat steeds beter, de aanleuning kan natuurlijk altijd nog fijner, maar tloopt idd al aardig naar mn zin :)
Haha dankje, de nep Dubarry's ;)

@marsyl:
Het is een kruising tussen een Shet en nog iets ;) Hij is 1.24 meter dus wel degelijk een B pony.
Wat betreft het bit, bij mijn weten rijd ik zeker niet met heel veel druk, ik streef juist altijd naar een stille fijne aanleuning met zo min mogelijk druk. Wat betreft de werking van een stang, ik rijd al een aantal jaar aangespannen, dus weet hoe zo'n bit werkt. Maar nogmaals jij mag dat natuurlijk vinden, maar ik weet zelf dat ik mn pony zeker geen pijn doe.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:14

O sorry, hij zag er een beetje shet achtig uit dus vandaar :o
Ja, dat kan goed! ik bedoel een foto is un foto.. En als jij vind dat je met een zachte hand rijdt, prima! :)
Dat kan ik natuurlijk niet goed beoordelen als ik een foto zie ;)
Ik vind dat je wel een hele leuke b-pony hebt hoor! :j
En hij loopt lekker aan de teugel! :)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:47

Wat blijft ie toch leuk lopen!
Die galop foto vind ik erg mooi! Mooie sprong en mooi bovenin! :j

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:57

Wat een leuk beestje!! Ik vind dat ie heel mooi loopt, en idd, jou laarzen... Die mag je best aan mij geven :P

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:54

heerlijk die nepdubarry's daarom heb ik ze ook :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:47

*-:) Mooi paardje, mooie wagen, supercombi zo te zien hoor.
Echt leuke foto's
Wat een verschil in zomer of wintervacht.
Echt een gave combi, kun je best trots op zijn ! :D

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 09:57

Bedankt voor jullie leuke reacties!

@marjo2009: hahah ja hé, tis gelijk een superbeertje in de winter :p Ben stiekem wel trots op hem idd ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:47

Ik kan me wel in het commentaar van Marsyl vinden. Misschien iets om de volgende keer op te letten. De stang slaat namelijke behoorlijk ver door.
De foto's zijn niet zo erg duidelijk, maar het lijkt erop dat hij meer mag dragen en verzamelen.

Wat fijn trouwens dat je in de winter nog lekker kunt trainen!
Ik vind zijn vacht wel meevallen voor zo een pony hoor.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:22

Ik ga eigenlijk mee in de berichtjes van Marsyl en Sjonniej.. Zo'n idee kreeg ik namelijk ook, maar als ie voor jou licht in de hand is, zeg ik niets :)

Ik zie dat je hem ook traint met springschoenen om. Tikt hij zich 'ook' aan, net boven de voorijzers?
Die van mij deed dat namelijk ook (met ijzers onder), even overlegd met de hoefsmid en nu heeft ie ze zo gemaakt dat ie nóg iets sneller afrolt. Nu net 1 keer mee gereden, heb niet gehoord en gezien dat ie zich aantikte.
Misschien een idee? Of is het voor de zekerheid?
(Heb er niets op tegen hoor, ga ik ook doen bij de marathon + vaardigheid!)

Vind het leuke foto's, vooral die van de galop vind ik mooi!

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:26

@ sjonniej: Ik heb de kinketting inderdaad niet heel erg 'strak' zitten, dus het kan dat de stand vrij ver doorslaat. Aan de andere kant is het zo dat dat My Guy wel goed en lekker loopt als ik de kinketting op deze maat heb, zodra ik die veel strakker ga doen wordt hij moeilijker in zijn mond. Blijft het natuurlijk wel zo dat ik zo zacht mogelijk ben met mijn hand. Anders merk je dat trouwens snel genoeg bij hem, want meer is niet de makkelijkste wat dat betreft.
Hij mag inderdaad nog meer dragen en verzamelen, daar zijn we ook nog hard voor aan het werk. Maar dat blijft lastig voor zo'n pony (die ook nog een beetje overbouwd is).

Is inderdaad lekker om nog door te kunnen trainen :) Hahah ja en die vacht kan natuurlijk altijd nog erger, maar tis toch een aardige teddy ;)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 21:29

Ik vind dat over het bit wel mee vallen :o ...zie nergens op de foto``s dat ie extreem in een hoek staat?
Leuke pony trouwens ..echt een verschil van dag en nacht met die onderste foto.. :D

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:31

@lienepien610: haha je was me net voor met plaatsen. Mn hele verhaal voor Sjonniej is dus ook een beetje tegen jou gericht;) Maar kzeg zeker niet dat jullie ongelijk hebben wat betreft het bit. (moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik er bijvoorbeeld bij wedstrijden nog nooit een jury ofzo over heb gehoord, dat zegt natuurlijk niet altijd wat maar toch).

Wat betreft de springschoenen: Hij had in het verleden nog weleens de neiging om zich inderdaad aan te tikken. Dus ik doe ze nu gewoon om voor de zekerheid, voorkomen is beter dan genezen denk ik dan maar;)

Wel bedankt voor de tip! Ik zal het eens aan de smid vragen.

Bedankt, ja de galop gaat al aardig naar mn zin. Nu weer een stapje verder, en nog wat beter schakelen en verzamelen :) zo hou je tenminste altijd iets om te oefenen ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 10:46

(Dat de jury's er niets van zeggen wordt mede veroorzaakt doordat er veel menners zijn die met veel druk op de leidsels rijden.)

Het is ook moeilijk om zoiets op een foto te beoordelen, maar doordat je stang zover doorslaat lijkt het zo. Maar ik wilde het toch even melden, zodat je het de volgende keer met rijden even in de gaten kunt houden.

MyGuy94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 12:32

@ sjonniej: dat zou inderdaad heel goed de oorzaak kunnen zijn.
In elk geval bedankt voor je tip, ik heb er vanochtend met rijden toch even extra op gelet ;)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:14

ik heb trouwens precies hetzelfde bij 1 van mijn pony's ik heb mijn kinketting ook niet te strak omdat ze juist dan lastiger wordt en ze is heel erg zacht in de mond en toch slaat het bit makkelijk door, ik denk dat de ts dit zelf goed aanvoelt, het ziet er niet uit dat ze een strakke hand heeft

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:03

Daar is hij weer, heerlijk ventje is het hoor.
Lekker dat je ook gewoon door traint in de winter :D..

Ik probeer ook te blijven mennen in de winter :D