naturals: hebben jullie ook andere dieren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

naturals: hebben jullie ook andere dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 23:54

Tja, soms zit je ergens over te denken, en denk je ineens, goh, hoe zouden hun dat hebben?

Op bokt is een groep diehard naturals die hun paard op een manier houden die naar hun visie zo natuurlijk mogelijk is. Hierbij denk ik aan dag en nacht op t land (al dan niet met schuilstal) voor zoveel mogelijk bewegingsvrijheid. Geen ijzers, geen bitten, geen zadels, of iig geen bomen in de zadels. Voorgeperste brokken zijn not done, er is echter een uitgebalanceerd natuurlijk voer en onbeperkt hooi.

Naja, bovenstaand zal duidelijk zijn, ik ben geen natural ;)

Maar ik vraag me wel af: Hebben mensen die hun paard op dergelijke wijze houden zelf nog andere dieren? Honden? Die niet dag en nacht los lopen en gefabriceerd voer krijgen? Katten? Een Vogel in een kooitje? Een vis in een kom? Een cavia of hamster misschien?
Of hebben hun voor hun andere dieren ook zoveel mogelijk voeding en leefruimte aangepast?

8nnemiek

Re: naturals: hebben jullie ook andere dieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:16

Ik wordt ook wel eens natural genoemd, maar zelf plaats ik mijzelf (en anderen) niet graag in hokjes ;)

Mijn paard loopt inderdaad lekker dag en nacht buiten in zijn paddock met schuilstal en loopt zonder ijzers en leeft op 95% ruwvoer.. Maar of dat nu zo "die-hard natural" is?? Is toch al lang bewezen dat (recreatief gereden) paarden op die manier het beste functioneren, en ik ken ook zat dressuurruiters die de paarden zo hebben staan :)
Ik rijd trouwens gewoon met bit (zo'n grote ook nog :+ ) maar zonder boom, niet omdat ik tegen boomzadels ben (merendeel van de 'naturals' rijdt gewoon met boom hoor), maar omdat een barefoot gewoon t beste ligt op mijn ronde tink :D

Maargoed, ik heb dus inderdaad nog meer dieren. We hebben een kat, die mag altijd naar buiten, maar sinds we verhuisd zijn (en hij dus zijn territorium kwijt is) blijft hij eigenlijk liever binnen. Soms scharrelt hij even wat buiten, beetje naar de vogeltjes toe sluipen, en schiet meteen weer naar binnen als hij iets engs hoort. Nou ja, prima, want katachtigen zijn dieren die 20 uur per dag slapen, en als hij niet slaapt dan zit hij voor de raam (lekker veilig) naar de mensen en katten buiten te kijken of jaagt ie op zijn speelgoed en rent wat door het huis. Hij krijgt gewoon harde brokjes, maar wel van een goed merk. Het gaat mij erom dat dieren gewoon een goed leven hebben, gelukkig zijn, en zo weinig mogelijk lichamelijke klachten krijgen. Dat doe je door goede voeding te geven en bij een paard hoort daar veel beweging, sociaal contact en grazen bij, bij een kat hoort daar veel rust en veel spelen/jagen erbij.
Verder heb ik twee konijnen (lekker met z'n tweeën, konijnen hebben gezelschap nodig), krijgen een piepklein bakje voer per dag en verder onbeperkt hooi, af en toe een beetje groente of fruit, en veel bewegingsruimte (grote ren van 2 bij 3 meter met een dubbeldekker-nachthok er aan vast). Net als m'n paard eigenlijk :)
En ik heb voor kerst een aquarium gekocht, groot ding van 50 liter, en daar komen 6 kleine goudvisjes/sluierstaarten in te zitten, die hebben dus ook lekker de ruimte :D

Natural of niet.. Ik hou van dieren, beste gezelschap wat je kan hebben :D Maar ze moeten zich goed voelen, veel ruimte hebben, en de kans hebben om zich zo natuurlijk mogelijk te gedragen, dan pas voelt een dier zich op zijn best.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 00:59

Ik hou niet van dieren opsluiten. Goudvis in een kom, hamster in een kooitje... Voor mij is het hetzelfde als een paard op stal. NOT DONE dus ;). Nee, allemaal niet aan mij besteed. Uit principe ga ik niet naar het circus of naar de dierentuin, dus waarom zou ik zelf wel een dier opsluiten?

Honden vind ik dieren voor op een boerderij, niet om midden in een druk centrum (waar ik dus woon) te houden.

Katten wil ik wel heel graag, ooit. Die kunnen lekker hun eigen gang gaan, en de hele dag naar buiten. Nu heb ik ze niet, al mis ik het wel. Maar ik ben veel te weinig thuis om voor katten te kunnen zorgen, en ik woon te klein. Dus neem ik ze niet, want als ik er niet optimaal voor kan zorgen word ik er ook niet gelukkig van.

Het 'natural' zijn (even uitgaande van de definitie die bokt er aan geeft) zou ik zeker doortrekken naar mijn andere huisdieren dan alleen naar mijn paard. Ieder dier heeft daar recht op :). Ik probeer niet per se de natuur na te bootsen, ik zou gewoon proberen mijn dieren mentaal en fysiek zo gezond mogelijk te houden. Eenzame opsluiting valt dan al af, dus ik houd het lekker bij mijn jonge paard, die ik wel de vrijheid kan bieden die het nodig heeft.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:01

MysticTinker schreef:
Ik wordt ook wel eens natural genoemd, maar zelf plaats ik mijzelf (en anderen) niet graag in hokjes ;)

Mijn paard loopt inderdaad lekker dag en nacht buiten in zijn paddock met schuilstal en loopt zonder ijzers en leeft op 95% ruwvoer.. Maar of dat nu zo "die-hard natural" is?? Is toch al lang bewezen dat (recreatief gereden) paarden op die manier het beste functioneren, en ik ken ook zat dressuurruiters die de paarden zo hebben staan :)
Ik rijd trouwens gewoon met bit (zo'n grote ook nog :+ ) maar zonder boom, niet omdat ik tegen boomzadels ben (merendeel van de 'naturals' rijdt gewoon met boom hoor), maar omdat een barefoot gewoon t beste ligt op mijn ronde tink :D

Maargoed, ik heb dus inderdaad nog meer dieren. We hebben een kat, die mag altijd naar buiten, maar sinds we verhuisd zijn (en hij dus zijn territorium kwijt is) blijft hij eigenlijk liever binnen. Soms scharrelt hij even wat buiten, beetje naar de vogeltjes toe sluipen, en schiet meteen weer naar binnen als hij iets engs hoort. Nou ja, prima, want katachtigen zijn dieren die 20 uur per dag slapen, en als hij niet slaapt dan zit hij voor de raam (lekker veilig) naar de mensen en katten buiten te kijken of jaagt ie op zijn speelgoed en rent wat door het huis. Hij krijgt gewoon harde brokjes, maar wel van een goed merk. Het gaat mij erom dat dieren gewoon een goed leven hebben, gelukkig zijn, en zo weinig mogelijk lichamelijke klachten krijgen. Dat doe je door goede voeding te geven en bij een paard hoort daar veel beweging, sociaal contact en grazen bij, bij een kat hoort daar veel rust en veel spelen/jagen erbij.
Verder heb ik twee konijnen (lekker met z'n tweeën, konijnen hebben gezelschap nodig), krijgen een piepklein bakje voer per dag en verder onbeperkt hooi, af en toe een beetje groente of fruit, en veel bewegingsruimte (grote ren van 2 bij 3 meter met een dubbeldekker-nachthok er aan vast). Net als m'n paard eigenlijk :)
En ik heb voor kerst een aquarium gekocht, groot ding van 50 liter, en daar komen 6 kleine goudvisjes/sluierstaarten in te zitten, die hebben dus ook lekker de ruimte :D

Natural of niet.. Ik hou van dieren, beste gezelschap wat je kan hebben :D Maar ze moeten zich goed voelen, veel ruimte hebben, en de kans hebben om zich zo natuurlijk mogelijk te gedragen, dan pas voelt een dier zich op zijn best.

goudvissen hebben minsten een bak van 1m nodig ;)

ik ben voor de rest eigenlijk ook eens nieuwsgierig naar reacties van naturals

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:05

tessyke schreef:
goudvissen hebben minsten een bak van 1m nodig ;)

Mwah, bijna dan :D De bak is 70 cm lang.
Visjes zijn wel nog heel klein (3 cm lang), en gaan naar de buitenvijver als ze groter worden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:07

Ik vind het hele gedoe met katten buiten laten lopen enz eigenlijk verantwoordelijkheid afschuiven. Want ik zit hier wel opgescheept met een hoop buurtkatten die mijn honden hier een beetje komen opfokken omdat een ander ze niet binnen/in eigen tuin wil houden >;) Je laat je paard toch ook niet volledig loslopen? := Best dat je dat dier ruimte geeft maar houd m op zijn minst in je eigen tuin (hoe je dat doet is mijn probleem niet) net zoals je je paard in de weide houd.

Ben niet echt natural (paarden staan 's nachts binnen) maar ik ben ook niet zo dat ik er bij de minste regendruppel een deken op gooi, zit er dus ergens tussen in en de honden hier komen gewoon buiten wanneer ze willen maar wel in eigen tuin.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:09

pharagirlke schreef:
Ik vind het hele gedoe met katten buiten laten lopen enz eigenlijk verantwoordelijkheid afschuiven. Want ik zit hier wel opgescheept met een hoop buurtkatten die mijn honden hier een beetje komen opfokken omdat een ander ze niet binnen/in eigen tuin wil houden >;) Je laat je paard toch ook niet volledig loslopen? := Best dat je dat dier ruimte geeft maar houd m op zijn minst in je eigen tuin (hoe je dat doet is mijn probleem niet) net zoals je je paard in de weide houd.

vind ik ook ;)
Die van mij komen buiten, maar wel op mijn terrein.
Ik ga de buren niet met mijn katten lastig vallen... Ik zou ook continu bang zijn dat er iets met mijn kat zou gebeuren.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 01:31

Per ongeluk heb ik wel wat andere dieren in huis, dus daar is niet mijn huis op aangepast maar de dieren doen het zelf, heel natural deze ringslangetjes die onder de vloer wonen, soms komen ze even binnen kijken via de plinten.
Afbeelding Ik mag ook wel eens stofzuigen daar 8-)

Katten hebben we ook, gesteriliseerd en gecastreerd en lopen gewoon in huis maar ook buiten. Zij brengen wel eens wat meer ongewenste gasten mee in huis zoals dode muizen, ratten etc.
Last hebben de buren er niet van, we wonen in een natuurgebied.
Of ik nu echt natural ben, nee denk ik niet paarden staan weliswaar dag en nacht buiten maar krijgen ook wel wat bijvoeding. Natural is zowiezo een rare kreet in mijn ogen het wordt vaak vergeleken met wilde paarden en dat slaat nergens op qua huisvesting, voeding en seizoenen.
We hebben ook een sub tropisch aquarium, dat is beslist niet natuurlijk.

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 07:50

Ik zie mezelf niet als extreme natual. Ik probeer gewoon om mijn dieren een goed leven te geven. Dit geld voor al mijn dieren.
Mijn hond en katten krijgen gewoon brokken te eten.
1 kat gaat alleen tot het balkon. De andere loopt lekker buiten rond.
Mijn hond gaat (bijna) altijd met mij overal mee naar toe. We zijn heel close. Jammer genoeg kan ik haar hier thuis geen tuin geven. Dat vind ik wel erg. Maar ze gaat elke dag mee naar mijn "werk" en kan daar op de boerderij lekker met de andere honden spelen.

Danielle

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:06

Mijn paard en pony staan dag en nacht buiten zonder schuilstal maar met grote rij bomen. Hooi krijgen ze bijna onbeperkt(meestal ligt er nog een beetje als ik weer nieuw geef 2 keer per dag). Paard is drachtig dus ik geef gewoon merriebrok en de kleine krijgt een handje muslie, dat ook 2 keer per dag. Rijd gewoon met boomzadel en bit dus ben een beetje half half.

Heb 2 katten hier rondlopen die niet buiten komen, er worden hier nog welleens katten vergiftigd en alles wat buiten rondloopt ziet er heel slecht uit, allemaal ziek en onder de vlooien dus wil ze daar niet mee in aanraking hebben. Ze krijgen gewoon brokken en hebben een kattenbak, drinkbak staat naast het voer maar meestal drinken ze uit de vissenkom. Heb een ronde vissenkom waar 15 liter ongeveer ingaat en daar zitten 3 kleine goudvisjes in, ververs het water 1 keer per week, verder zitten er genoeg plantjes en een zuurstof blok in, ze krijgen gewoon vissenvoer en af en toe eens levend voer.

Zou ook graag een hond willen maar dan zou ik denk ik voor 2 gaan(niet tegelijk denk ik, eerst de ene opvoeden en dan nog eentje erbij) maar dan moeten we toch echt meer ruimte hebben, nu een rijtjeshuis met vrij grote tuin maar vind het toch nog te klein. Graag zou ik ook nog iets van kippen/geitjes/schaapjes willen hebben als ik de ruimte heb, uiteraard dan met een vriendje van eigen soort en gewoon de ruimte.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:47

ik heb 3 konijnen in een ren van 4 bij 5 met een hol, hout, stenen zodat het lekker natuurlijk is.

ik heb een parkiet (van nog voor mijn natural tijd ;) ) en die vliegt altijd los. hij heeft wel een kooi, maar hij kan er altijd uit. ook als ik weg ben etc.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:52

Ik heb 2 katten thuis. We hebben een ruim huis, ze mogen overal komen, de ruimte hebben ze iig wel. Ze geven zelf aan wanneer ze naar buiten of naar binnen willen. Ze krijgen wel gewoon supermarktvoer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:49

pharagirlke schreef:

Vind ik niet. Katten horen gewoon buiten te lopen, te kunnen jagen en lekker in het zonnetje in het gras te kunnen liggen vind ik. Ik heb een net over de konijnenren gespannen, kleine moeite.. Het is jammer dat mijn kat nu niet meer naar buiten durft doordat die drie andere katten 2x zo groot zijn als hem, maar dat is niet de schuld van die katten, dus ik ga de eigenaren ook echt niet vragen om ze binnen te houden. Als je de katten weghaalt dan komen er altijd weer nieuwe, wilde dieren voor terug. Marters, bunzings en roofvogels die aan de konijnen kunnen.. Eekhoorntjes en vogels die de honden/katten binnen wild maken.. Nee, ik leer onze kat (en ook hond als ik die zou hebben) gewoon dat ze zich rustig moeten houden als ze een kat of ander dier zien. Een hond krijgt bij mij echt een flinke correctie als ie blaft tegen een kat/hond op straat! Net zoals mijn paard een flinke correctie krijgt als hij dreigt naar een ander paard of hond ofzo.

Vroeger hadden we trouwens een buurvrouw die bang was door katten, en twee huizen verderop aan de andere kant ook. Er liepen daar ook ontzettend veel katten los (en de nieuwe bewoners hebben er zelfs 3 :+ ) Maar wij hebben gewoon samen met hun geregeld dat ze de tuinslang op onze kat mochten richten als ie in hun tuin kwam. Dat vonden ze een beetje zielig, en onze kat is nogal een schijterd, dus meestal hoorde je gewoon 'psst! pssst!' :Y) Ik heb hier nog nooit gehoord dat iemand echt last had van de katten. En dat terwijl we toch echt midden in de stad zitten (maar wel met grote tuinen trouwens)
Kat van m'n zusje komt ook buiten, die hebben een kleine tuin van 5 bij 5 meter, en de twee buren hebben allebei honden. Maar ook daar geen geklaag hoor. De kat loopt wel eens over de muur en springt op het fietsenhok van de buren, maar nooit echt de tuin in eigenlijk, en de honden zijn het wel gewend.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:19

Ik heb een kat, zij kan zelf in en uit lopen (kattenluik). Ze ligt vooral op de bank :+ lui te wezen :D

Verder heb ik ongewenst spinnen en naaktslakken in huis :+. Ik woon nl midden in de natuur dus soms kruipt de natuurlijk door mijn huis hier omdat ik kennelijk op de route lag. :D

Een hond wil ik niet nemen, omdat ik dat pas wil als ik een groot erf voor het beessie heb :D

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:06

ik ben geen natural, geef mijn paard vooral veel kuil en equiral structuurmix, daarbij heeft hij altijd een knz liksteen tot zijn beschikking. Hij gaat nu overdag een aantal uurtjes naar buiten, verder staat hij op stal met een luik aan de buitenkant en binnen kan hij ook met zijn hoofdje uit stal. in de zomer doe ik hem overdags buiten en 's nachts binnen, maar daar heb ik zo mijn redenen voor :)

We hebben thuis ook een hondje, 14 jaar en die komt dagelijks in de tuin en we laten hem uit, helaas aan de lijn omdat dat verplicht is in ons stadje. Maar met zowel warm als koud weer is onze hond toch het liefst binnen.

Wat katten betreft.. hartstikke fijn voor ze dat ze buiten komen, maar ze laten wel uitwerpselen in andermans tuin achter, wat ik niet fris vind. ik vind katten leuke beesten, maar als ik een kat zou hebben zou die in onze tuin mogen maar niet erbuiten. ik wil andere mensen niet met de uitwerpselen van mijn dieren opschepen.
ik ruim overigens ook de uitwerpsels van de hond op, netjes in een zakje en in de kliko. En naja als ik met mn paard buiten loop veeg ik het iig de berm in zodat anderen er geen last van hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:19

Katten graven een holletje en leggen daar hun poep in en dat graven ze daarna weer dicht. Daar zou je dus alleen last van kunnen hebben als je gaat tuinieren.
Poepjes die gewoon los bovenop de grond liggen zijn meestal van egels, marters, vossen, dassen of bunzingen.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:34

Ik heb momenteel helemaal geen huisdieren (ook geen paard). Ik had eerder wel een kat bij mijn vader en die mocht naar binnen en buiten wanneer hij maar wilde. Ik wil graag na mijn studie weer een kat en dan mag die ook lekker naar buiten / binnen wanneer hij wil. :)

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:35

hahaha sorry mystictinker, maar ik woon in utrecht, daar heb je geen vossen, dassen e.d. en mn tuin ruikt toch echt naar kattenpoep. en in gras kunnen geen kuil graven en in schors, wat we nu hebben om de katten uit onze tuin te houden, gaan ze na verloop van tijd als het schors niet meer ruikt toch ook nog weleens zitten en t stinkt gewoon.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:52

Overal waar tuinen zijn heb je toch ook egeltjes en steenmarters :) Steenmarters komen juist de stad in voor hun nest te maken.

En ja, als katten nergens een stukje zand of aarde hebben om te graven dan blijft er niks anders over dan op het gras te poepen.
Maar stinken? Als je met je neus erin valt misschien :+ Onze kattenbak stinkt wel een beetje ja (maar daar hebben we zo weinig last van dat hij gewoon in de keuken staat, je ruikt em gewoon niet als het klepje ervoor zit).. maar in de tuin graven de katten overal gaten, maar daar heb ik nog nooit iets van geroken. Mijn paard stinkt 20x zo erg, en als je in een hondendrol trapt, dat stinkt pas! Maar katten? :n
Ik denk toch echt dat je egeltjes ruikt, die eten namelijk insecten en bessen enzo waardoor ze zachte poep hebben die wel erg stinkt naar rottende dingen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:21

MysticTinker schreef:
pharagirlke schreef:

Vind ik niet. Katten horen gewoon buiten te lopen, te kunnen jagen en lekker in het zonnetje in het gras te kunnen liggen vind ik. Ik heb een net over de konijnenren gespannen, kleine moeite.. Het is jammer dat mijn kat nu niet meer naar buiten durft doordat die drie andere katten 2x zo groot zijn als hem, maar dat is niet de schuld van die katten, dus ik ga de eigenaren ook echt niet vragen om ze binnen te houden. Als je de katten weghaalt dan komen er altijd weer nieuwe, wilde dieren voor terug. Marters, bunzings en roofvogels die aan de konijnen kunnen.. Eekhoorntjes en vogels die de honden/katten binnen wild maken.. Nee, ik leer onze kat (en ook hond als ik die zou hebben) gewoon dat ze zich rustig moeten houden als ze een kat of ander dier zien. Een hond krijgt bij mij echt een flinke correctie als ie blaft tegen een kat/hond op straat! Net zoals mijn paard een flinke correctie krijgt als hij dreigt naar een ander paard of hond ofzo.

Vroeger hadden we trouwens een buurvrouw die bang was door katten, en twee huizen verderop aan de andere kant ook. Er liepen daar ook ontzettend veel katten los (en de nieuwe bewoners hebben er zelfs 3 :+ ) Maar wij hebben gewoon samen met hun geregeld dat ze de tuinslang op onze kat mochten richten als ie in hun tuin kwam. Dat vonden ze een beetje zielig, en onze kat is nogal een schijterd, dus meestal hoorde je gewoon 'psst! pssst!' :Y) Ik heb hier nog nooit gehoord dat iemand echt last had van de katten. En dat terwijl we toch echt midden in de stad zitten (maar wel met grote tuinen trouwens)
Kat van m'n zusje komt ook buiten, die hebben een kleine tuin van 5 bij 5 meter, en de twee buren hebben allebei honden. Maar ook daar geen geklaag hoor. De kat loopt wel eens over de muur en springt op het fietsenhok van de buren, maar nooit echt de tuin in eigenlijk, en de honden zijn het wel gewend.

Prima hoor, maar wij hebben hier 2 jachthonden zitten. Dus als katlief daar tussen in komt is de kans groot dat ze kan hopen dat ze heel heel heeeeel hard kan rennen. :x Hier liggen die verrekte dingen op de motorkap of zelfs op de banden. Super tot ik een keer hals over kop vertrek zonder ze weg te jagen want die krengen schuiven niet, zelfs niet als ik start... En wie krijgt dan gezeik? Juist ja, ik! Omdat een ander zijn of haar kat niet bij zich kan houden. Paarden hóren ook buiten, lopen die ook gewoon los? (dus niet in een weide)

En het gaat er niet om of het stinkt of niet (ik vind overigens ook dat het verschrikkelijk stinkt maar goed, mijn neus zal gevoelliger zijn.) Het gaat er om dat je de uitwerpselen van andermans beest aan het opruimen bent. Om nog maar te zwijgen over die katers die hier elke avond moeten vechten onder mijn raam :x Nee, houd je beesten gewoon in je eigen tuin.

Billy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:33

@ pharagirlke: ik ben het helemaal met je eens en idd.. ook mijn neus zal dan wel gevoeliger zijn....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:36

Ik vraag me af wat de kattenliefhebbers zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin dropte :j En hoe zit dat met mensen die al zeuren als er op de stoep een drol ligt van een hond? :+
Vreemd dat katten daar altijd uitzonderingen op zijn, op dat soort dingen.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:40

Ik weet niet of ik mezelf tot de naturals moet rekenen of niet, maar ik probeer wel al mijn dieren (paarden, honden en katten) op een dusdanige manier te houden dat hun natuurlijke behoeften zo min mogelijk geschaad worden. Maar daarbij krijg je uiteraard wel te maken met de beperkingen die onze maatschappij nu eenmaal met zich meebrengt. En daarnaast natuurlijk de beperkingen die een gedomesticeerd dier heeft t.o.v. een dier dat in het wild is opgegroeid. En dat laatste geldt dan meer voor honden dan voor paarden en katten.
Voor mijn paarden houdt het in dat ze zo natuurlijk mogelijk te eten krijgen, zoveel mogelijk buiten staan, niet geschoren worden en niet op hoefijzers staan. Ze staan nu nog even op een traditioneel ingestelde stal, maar zodra ik ga verhuizen en ze zelf aan huis ga houden wil ik dit nog een beetje verder uitbouwen naar 24/7 op wei met schuilstal bijvoorbeeld.
Mijn honden en katten mogen los lopen op een eigen omheind terrein en krijgen een verse rauwe voeding die beter overeenkomt met het natuurlijk voedingspatroon van hun voorvaderen dan droge brokken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:46

pharagirlke schreef:
Ik vraag me af wat de kattenliefhebbers zouden zeggen als ik mijn hond in hun tuin dropte :j En hoe zit dat met mensen die al zeuren als er op de stoep een drol ligt van een hond? :+
Vreemd dat katten daar altijd uitzonderingen op zijn, op dat soort dingen.

Dat is juist het verschil. Honden poepen midden op straat waar je loopt. Katten poepen op plekken waar je niet loopt, en begraven het ook nog eens.

En pharagirlke, als je last hebt van katten die niet voor je aan de kant gaan hoef je maar een keer een flinke emmer water er overheen te kieperen, dan zijn ze de volgende keer snel weg!

Ik zou het trouwens ook geen probleem vinden als er hier honden zouden loslopen hoor.. Dan zou ik gewoon mijn eigen tuin afzetten, en niet gaan klagen bij anderen.. net zoals ik nu ook de konijnenren helemaal dicht heb gemaakt tegen katten..

Je bent dierenliefhebber of je bent t niet.
Ik heb daar zo'n ontzettende hekel aan; kattenhaters of hondenhaters _-:(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:50

Dat blijft de eeuwige discussie. Mijn buurvrouw heeft wel last van een paar vuilbakken (katten) die savonds in haar tuin gaan schijten en het maar half begraven.

En zij wil gewoon niet haar tuin aan moeten passen aan het feit dat andermans kat los moet lopen. En gaat ook niet de hele avond / nacht klaar zitten met een emmer water.