Zoals jullie in mijn onderschrift kunnen lezen kan mijn paard niet goed tegen druk op de neus. Als ik met alleen mijn aansnoerneusriem rijd loopt ze er dwars doorheen. Deze neusriem is heel dik en zacht, misschien is het niet duidelijk genoeg?
Ik reed laatst ook met mijn CRB buiten, en ze was heel heet. Normaal is ze dat niet als ik gewoon met bit reed. Ik had het idee dat ze met dat dunne touwtje op haar neus niet fijn vond.
Ik reed ook laatst met mijn stalhalster buiten, met neusbontje. Ging opzich prima, halthouden en sturen etc. Alleen toen ging ik draven. Ik kon geen ophouding maken, ze liep er alleen maar meer tegenin. Ik ben maar blijven stappen daarna.
Ik ga denk ik van het weekend een kaakgekruisd systeem maken van twee touwtjes en mijn aansnoer, kijken hoe dat gaat.
Maar ik dacht, is 6 mm niet heel erg dun voor achter de oren? Zal ik er niet een leertje onder doen ofzo?
Het touwtje zal, als het goed gaat, een tijdelijk oplossing zijn. Dan pas ga ik een dure aanschaffen. (Niet dat ik perse een dure wil, maar ik ben er nog geen een onder de 50 tegen gekomen

Dankjulliewel en groetjes!