Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Babette3 schreef:Hey
Leuk dat je er mee wil beginnen, maar waarom direct zo parelli?
Ik heb niets tegen Parelli maar heb er ook niets met. Zijn grondwerk is niet beter of slechter als dat van honza of voest of ... voor mij.
Citaat:De seven games zijn blijkbaar heel populair, maar ik heb ze nog nooit (bewust) gebruikt. Vind je er op Google of Youtube niets over? Voor mij is grondwerk meer dan een persoon bewonderen en 'zijn theorie' gaan uitproberen. Voor een band is er geen theorie. Grondwerk is samen met je paard een band opbouwen en dat hangt gewoon af van welke oefeningen jullie kunnen gebruiken. Iedereen heeft wel zijn voorbeelden (bij mij is dat JF Pignon), maar ik vind dat je gewoon oefeningen moet gaan uitkiezen die jullie leuk lijken, en niet omdat die van weet-ik-veel-wie zijn.
Google even: nh oefeningen of koop een boek waar basis instaat of bekijk wat filmpjes en improviseer dan zelf of neem een les of...
Alleszinds heel leuk dat je er mee wil beginnen en veel plezier samen!
TurdusMerula schreef:Hmz, misschien moet ik ook eens kijken naar dat boek.
Is dat allemaal grondwerk die oefeningen of ook onder de man?
Babette3 schreef:TurdusMerula schreef:Hmz, misschien moet ik ook eens kijken naar dat boek.
Is ook onder de man !
Dat is net het fijne, 101 horsemanshipoefeningen, zowel grondwerk als onder de man OF vrouw![]()
https://www.paardentips.com/101_Horsema ... ngen/i144/
Dit is 'em !
Babette3 schreef:Het ABC, bedoel je daarmee dat je de 7 games als basis moet hebben? Want dat vind ik dan ook weer niet, ik heb nooit 7 games gedaan (toch niet bewust alleszinds) en geraak er ook wel.
Babette3 schreef:TurdusMerula schreef:Hmz, misschien moet ik ook eens kijken naar dat boek.
Is ook onder de man !
Dat is net het fijne, 101 horsemanshipoefeningen, zowel grondwerk als onder de man OF vrouw![]()
https://www.paardentips.com/101_Horsema ... ngen/i144/
Dit is 'em !