trainen achterhand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

trainen achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 15:37

Mijn paard heeft nu 10 weken stil gestaan t.g.v. een operatie. Ik mag nu langzaam en voorzichtig met haar aan de gang. Omdat ze nog niet goed beleerd is wil ik beginnen met trainen aan de hand/longe. Op welke manier kan ik haar achterhand goed trainen en de voorhand een beetje ontzien?

zij

Re: trainen achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 15:40

balkjes en heuvels en overgangen. als je de zoekfunctie even gebruikt kom je tal van topics tegen hierover ;)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 15:43

merci!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:24

Werken aan de hand via de academische rijkunst? Er zijn een hoop instructeurs in Nederland (www.paardenbegrijpen.nl) die je daarin verder kunnen helpen. Op de site staat er ook veel over uitgelegd.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:26

ik trainde mijn verzorgpony's achterhand altijd door balkjes draven

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:50

xmarliez schreef:
Werken aan de hand via de academische rijkunst? Er zijn een hoop instructeurs in Nederland (http://www.paardenbegrijpen.nl) die je daarin verder kunnen helpen. Op de site staat er ook veel over uitgelegd.

Zeker aan te raden!
Ik gebruik het aan de hand werken en longeren op deze manier om de achterhand sterker te maken en mijn paard recht te richten.
Ook neem ik regelmatig balkjes mee en laat ik haar door plassen draven. Gaan ze mooi hun benen van optillen en dat maakt de achterhand sterker.
Overgangen kan je ook gaan oefenen, vloeien en vanuit achter moeten ze komen.

Succes!

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:54

ik heb mijn paard de schterhand leren gebruiken met balkjes later schuin aflopend zodand ze de benen nog iets hoger optilde, daarnaast veel overgangen

paardje1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:44

Veeeeeeel overgangen maken!

Pieternelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:56

RianneH schreef:
xmarliez schreef:
Werken aan de hand via de academische rijkunst? Er zijn een hoop instructeurs in Nederland (http://www.paardenbegrijpen.nl) die je daarin verder kunnen helpen. Op de site staat er ook veel over uitgelegd.

Zeker aan te raden!
Ik gebruik het aan de hand werken en longeren op deze manier om de achterhand sterker te maken en mijn paard recht te richten.
Ook neem ik regelmatig balkjes mee en laat ik haar door plassen draven. Gaan ze mooi hun benen van optillen en dat maakt de achterhand sterker.
Overgangen kan je ook gaan oefenen, vloeien en vanuit achter moeten ze komen.

Succes!

door plassen draven? grappig. Daar was ik niet opgekomen. Daar kun je ook leuke freestyle oefeningen mee verzinnen.

Naast het genoemde vele overgangen en balkjes maken, train ik regelmatig de grondoefeningen aan de hand, achterhand laten wijken voor indirect en direct contact, tijdens 'longeren' of lang leadrope touw van handveranderen over de achterhand ipv op de volte. wel langzaam beginnen. en niet aan het hoofd trekken maar drijven vanuit de achterhand.