Shetlander

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPaardengek

Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 18:41

Hee, iedereen.
Zoals sommige al weten heb ik 2 VP's. Een daarvan is een Shetlander. Ik wil hem eerst beter leren kennen enzo. Maar daarna het echte werk :P
Wat kan ik voor dingen leren? En hoe?

En heb ik nog een vraag... Mijn andere verzorgpony is 2 of 3. Wat kan ik daar allemaal mee doen? Ze loopt altijd achter mij aan. Altijd! een beetje domme vraag. Maar kan ik zo een beetje de gangen leren? Dus als ik loop 'stap' zeggen.. draaft ze ' draf' zeggen...( en hoe kan ik dat het beste aanleren, en is er een leeftijd voor? ) ;)
Ik heb nog niet zoveel ervaring met trainen van paarden... Dus vandaar al die vragen.

xxSimone

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:13

xPaardengek schreef:
Hee, iedereen.
Zoals sommige al weten heb ik 2 VP's. Een daarvan is een Shetlander. Ik wil hem eerst beter leren kennen enzo. Maar daarna het echte werk :P
Wat kan ik voor dingen leren? En hoe?

En heb ik nog een vraag... Mijn andere verzorgpony is 2 of 3. Wat kan ik daar allemaal mee doen? Ze loopt altijd achter mij aan. Altijd! een beetje domme vraag. Maar kan ik zo een beetje de gangen leren? Dus als ik loop 'stap' zeggen.. draaft ze ' draf' zeggen...( en hoe kan ik dat het beste aanleren, en is er een leeftijd voor? ) ;)
Ik heb nog niet zoveel ervaring met trainen van paarden... Dus vandaar al die vragen.

xxSimone

ja hoe oud is de pony die altijd achter je aan loopt ...
hoelang doe je al wat met paarden?

als je de shet nou gewoon aan touw doet en als je een zweepje hebt dan zeg je 'stap' en trek je aan het touw, zeg 'draf' en trek aan het touw en klak met je tong de galop komt later stuur me maar bericht als je er aan toe bent oké? *D *D :(:) :(:)

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:16

Clickertraining is jou antwoord!
vind ik dan hoor :o
Het idee is dat je het paard telkens een klikje laat horen voordat je hem een beloning geeft (paarden snoepje) Het is dus eigenlijk leren door middel van belonen. Zoek eens wat op internet op, er is heel erg veel over te vinden.
Daarbij is het ook heel goed om zo vroeg te beginnen met zulke dingen (vind ik dan).
Als het je wat lijkt en je kunt het op internet niet goed of duidelijk vinden pb dan maar even!

Succes er mee!

mvn

Re: Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:44

met de 2-3 jarige kan je al heel veel doen hoor als het maar met mate is. alles met poetsen, ergens vaststaan, voetje geven kan je netuurlijk gewoon doen maar ook al dingen op zijn rug leggen zoals longeersingel. je kan schriktraining doen lekker met hem spelen en wandelen. als hij 3 is en ouder is longeren (los en aan de lijn) een goede optie. als je meer vragen hebt kan je altijd pb-en!!

Anoniem

Re: Shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:25

2 of 3?
2: Lekker in de wei laten
3: beginnetje maken aan de lange teugel!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 02:01

Er zijn overigens genoeg topics tevinden over jou vraag stelling gebruik de zoekfunctie eens ;)

Verder ligt het aan de leeftijd van je shetlander (elk paard trouwens) wat je kan doen.

*Wandelen
*Poetsen
*Longeren(en niet zomaar rondjes laten rennen maar echt longeren als training)
*Grondwerk
*Vrijheidsdressuur
*spellentjes

Zorg er altijd voor dat jullie beide plezier hebben in het geen wat jullie doen!
als je paard nog jong is let dan op de tijd van je training hou het kort en rond het altijd goed af