Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
duChambre schreef:vertrouwt het paard je wel als je er naast staat? het lijkt me een soort angst. begin met heel veel grondwerk, niet alleen aan de longe.
probeer dan eens helemaal op nieuw te beginnen.
net doen alsof ze nog nooit aan de longe is geweest. eerst aan de hand rondstappen, dan de lijn telkens wat losser laten en alles op stemhulp doen. als ze heftiger reageert op de zweep, leer haar dan zonder zweep op de stem- en lichaamshulpen te reageren.
succes!
ylrebmik_dg schreef:het kan inderdaad wat uit het verleden zijn. Als ik het verhaal zo lees, en je pony dus op andere moment gewoon super is, dit gedrag alleen vertoont in de longeercirkel en ook nog eens zo heftig op zweep, lijkt het mij dat ze niet altijd even eerlijk is behandeld. Ik zou een combi proberen. Proberen te achterhalen of er wat is gebeurd en longeren met dubbele lijnen. Op het moment dat ze dan naar je wilt keren kan je haar van je weg laten draaien. Succes hier mee. Het blijft altijd vervelend om tegen dit soort dingen aan te lopen.![]()
oh ja nog 1 tip. Begin met 10 minuten longeren, helemaal met dit gedrag. Als ze 1 rondje heeft gelopen zonder problemen, meteen belonen. Desnoods meteen stoppen. Je wilt namelijk deze oefening goed af ronden...
Alves schreef:oh ja nog 1 tip. Begin met 10 minuten longeren, helemaal met dit gedrag. Als ze 1 rondje heeft gelopen zonder problemen, meteen belonen. Desnoods meteen stoppen. Je wilt namelijk deze oefening goed af ronden...
Mee eens!
Ik kan de situatie niet goed inschatten, maar....
Ze loopt aan de longeerlijn en draait zich om?
Ik zal zeggen: Niet de kans geven om om te draaien en een tik geven!
Dit als het paard eigenwijs is en het donders goed weet!
Niet als het paard paniekerig en bang is!
Dat kan ik niet zien vanaf hier...
Kan je iemand een filmpje laten maken?