Paard wil alleen galoperen aan de longe! waarom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

Paard wil alleen galoperen aan de longe! waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 13:14

Hoi,
Ik ben bezig een paard van 180 los te werken aan de longe, maar zoals de titel al zegt spring hij telkens aan in de galop!
Tijdens het draven kan ik hem niet actiever maken want dan springt hij weer aan.
Nu is het zo dat hij verschrikkelijk vast zit, en ik verwacht dat het daardoor komt.
maar hoe krijg ik hem actiever vanuit die achterhand zonder dat hij aangalopeerd!!
Hij heeft één hele langzame gang tijdens het draven, dit is zowel linksom als rechtsom!
Wie kan me hier een antwoord en oplossing voor geven?

jentel

Re: Paard wil alleen galoperen aan de longe! waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 22:30

Weet niemand dit??

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:42

Volgens mij doet hij dit omdat hij gewoonweg nog niet sterk genoeg is. Is het een jong dier? Ik ben nu ook bezig met een jonge merrie die sinds augustus onder het zadel is, zij vond het ook heel moeilijk om te verruimen en onder te treden. Inmiddels heeft ze meer kracht en galoppeerd ze niet meer (elke keer) aan maar kan ze echt verruimen en neemt ze haar achterhand mooi mee. Zeker gezien z'n maat kan het goed zijn dat dit lichamelijk wel wat problemen voor hem oplevert. Gun hem de tijd en je zal zien dat hij door training sterker zal worden. Overigens zou ik wel uitsluiten dat er lichamelijke / medische problemen bestaan.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:03

hoe oud is je paard ? Als het een jong dier is sluit ik me aan bij Skingraphx.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:09

Mijn paard springt ook snel aan in galop aan de longe. Aan de dubbele longe gaat het echter heel erg goed ik kan haar dan namelijk beter begrenzen aan de voorkant.
Misschien een idee?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:11

ik werk zelf graag met een pessoa teugel,... en zet hem altij dop de laaagste stand. dit werkt heerlijk voor mijn wat oudere paard. dan gaat hij vanzelf over de rug lopen en dan gaat hij ook niet galloperen... ook leg ik vaak drafbalkjes neer zodat hij wel moet verruimen om er over te gaan

succes

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 09:47

hoi,
bedankt voor de reactie, paard is niet jong.
Maar ik ga het proberen met de pessoa!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:56

Mijn paard kon niet verruimen in draf omdat er iets niet lekker zat in zijn bekken.
De chiro heeft dat verholpen en nu kan hij wel verruimen :o

Overigens had mijn paard dat aan de longe én onder het zadel. Zodra hij moest verruimen sprong hij galop aan..

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:01

balkjes laten draven aan de dubbele longe, en zodra hij aan wil springen contra stelling vragen

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 10:02

Ik heb ook twijfels bij het paard, ik probeer hem eerst een beetje los te werken aan de longe, en als ik geen verbetering zie laat ik er iemand bij komen..
Het is een paard die in de manege gebruikt word, is een braaf paard die veel door beginners gereden word, dus loswerken onder het zadel komt er dan eigenlijk weinig van.
maar ik hou het in de gaten!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:05

let je wel op dat je de pessoa goed gebruikt ;)

heb je zijn rug ed al na laten kijken? daar kan het ook aan liggen ;)

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 10:59

marrlinde schreef:
let je wel op dat je de pessoa goed gebruikt ;)

heb je zijn rug ed al na laten kijken? daar kan het ook aan liggen ;)

Ik weet het gebruik van pessoa! ;)
Zoals ik al zei, ik twijfel waar het probleem kan zitten.. mijn gevoel zegt dat dit paard erg vast zit!
ik probeer hem een paar keer te longeren met pessoa en anders word het een ritje na DA ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:21

jentel schreef:
Ik heb ook twijfels bij het paard, ik probeer hem eerst een beetje los te werken aan de longe, en als ik geen verbetering zie laat ik er iemand bij komen..
Het is een paard die in de manege gebruikt word, is een braaf paard die veel door beginners gereden word, dus loswerken onder het zadel komt er dan eigenlijk weinig van.

Ik zou in dit geval eerst een masseur langs laten komen..
Met die beginners krijgt zijn ruggetje vast wat gebuts te verduren, en heeft hij zijn spieren vast gezet..
Als dat een tijd duurt komen deze spieren ook niet zomaar los.. dus is de hulp van een masseur vereist.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:09

femmefatale1 schreef:
jentel schreef:

Ik zou in dit geval eerst een masseur langs laten komen..
Met die beginners krijgt zijn ruggetje vast wat gebuts te verduren, en heeft hij zijn spieren vast gezet..
Als dat een tijd duurt komen deze spieren ook niet zomaar los.. dus is de hulp van een masseur vereist.

Ik weet het.. ik heb een goed adres, ga haar ook zeker bellen als ik geen verbetering zie!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:06

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 18:00