Tipss??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SLover

Tipss??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 21:00

Hoi allemaal,
Ik zoek wat leuke oefeningen om te doen met een pony om de pony beter te leren kennen. Ik weet alleen niet zo leuke oefeningen/spelletjes. Ze is namelijk nog wel een beetje onwennig in mijn buurt.
Ik hoor graag als jullie wat ideeën hebben.
Groetjes Slover

Paan

Re: Tipss??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:06

leiding geven is leuk en leerzaam voor beiden. Ze moet jouw volgen als je loopt. Als je stopt moet het paard ook stoppen en mag het niet aan jou voorbij gaan. Samen achteruit, naar links, naar rechts, over een balkje etc. Eerst aan een touw en als het echt goed gaat zal het ook los je volgen. Als je een betere uitleg wilt, stuur dan even een pb. Misschien is er wel iemand bij je in de buurt die je kan helpen.l

Annet_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:15

als dit niet goed is, verbeter me dan vooral!
ik heb een verzorgshet, en die heb ik geleerd dat als ik het touw van haar halster vastheb, moet ze meelopen, en zodra ik het touw loslaat moet ze stilstaan. dat heb ik gedaan door steeds als ik het touw loslaat ook mijn voetzool te laten zien en staan te zeggen. je voetzool laten zien is paards voor blijven staan. als ze er niet op reageert, kan je je voetzool ook even zacht tegen de borst te drukken. als ze het comando staan snapt, kan je het afbouwen.
maar nogmaals, als dit niet goed is om te doen, zeg dat maar even hoor! :+

orsini

Re: Tipss??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:18

gewoon lekker met haar gaan grazen, bij haar in stal zitten en lekker niks doen. Zeker als ze nog onwennig is gewoon de tijd geven in het begin om te zien dat je een aardige persoon bent.
Wandelen is ook iets wat de relatie sterker maakt. Als ze dan niet meer zo onwennig is lekker leuke dingen gaan doen. Bv met een bal spelen, lekker rennen in de bak, hou het simpel in het begin

succes