Vraagje over Longeren met Pessoa

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Vraagje over Longeren met Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:13

Ik zit met een vraag:

Ik heb een Pessoa teugel die ik regelmatig gebruik..
Ik begin eerst met warm stappen (pessoa nog niet eraan gedaan) en daarna begin ik laag tussen de benen..
Daarna ga ik naar de eerst volgende ring aan de zijkant op de longeersingel..
Nou werd mij dus verteld op stal dat ik het net goed deed en dat ik absoluut niet mag beginnen tussen de benen maar vanaf de zijkant naar beneden moet werken..
Denk vraag gewoon mijn medebokkers even om hulp.. ;)

Ohja mag je trouwens je paard laten galopperen als hij de touwtjes tussen de benen heeft??

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:18

Ik doe het precies hetzelfde hoor! Het is juist goed om even alle spieren los te maken. Als ik rij begin ik namelijk ook altijd laag. Met de pessoa is dit precies hetzelfde. Met de touwtjes tussen de benen gallopeer ik ook gewoon. Bij het warmstappen heb ik de pessoa er ook al aan maar dan heb ik ze nergens aan vast. Dan doe ik ze door het bit weer aan de zelfde lijn. Dan is ze gewoon vrij in haar bewegingen.
Als ik daarna het touwtje vast doe aan de zijkant moet ze al wat meer opgerichter gaan lopen, dus volgens mij is de volgorde: tussen de benen, zijkant en omhoog werken gewoon een goede manier.
Laatst bijgewerkt door _TB_ op 18-11-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:19

Tjitsbloody schreef:
Ik doe het precies hetzelfde hoor! Het is juist goed om even alle spieren los te maken. Als ik rij begin ik namelijk ook altijd laag. Met de pessoa is dit precies hetzelfde. Met de touwtjes tussen de benen gallopeer ik ook gewoon. Bij het warmstappen heb ik de pessoa er ook al aan maar dan heb ik ze nergens aan vast. Dan doe ik ze door het bit weer aan de zelfde lijn. Dan is ze gewoon vrij in haar bewegingen.

Dus volgens mij kan het echt geen kwaad hoor!

Gallopeer je ook met de pessoa als die tussen de benen zit????

_TB_

Re: Vraagje over Longeren met Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:21

Ja, mijn paard waar ik nu op rij is 17 en die moet alles goed loswerken. Zo kan ze de rug lekker loslaten. Hij staat ook niet heel strak hoor. Er staat druk op en zodra ze lekker naar beneden loopt zit er geen druk meer op.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:26

Ik heb hem ook niet strak staan:

Afbeelding

_TB_

Re: Vraagje over Longeren met Pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:33

Op de foto heb je hem nu op het zijringetje, maar zo te zien heb je hem inderdaad niet strak.Het kan makkelijk hoor tussen de benen en dan galloperen. Alleen maar goed voor de ontspanning die je traint, en met rijden heb je er zeker profijt van.