[AR] luxe tweewieler

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

luxe tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 23:11

Mijn zwarte shetlandsulky begint al een beetje op te raken en mist voornamelijk toch een hoop comfort (vering). Omdat ik vaak in m'n eentje rijd vind ik de sulky daarvoor toch veel prettiger dan m'n vierwieler dus zit ik een beetje rond te kijken voor een wat luxere tweewieler.
De sulky's van HCA lijken me helemaal geweldig, maar ik wil toch de mogelijkheid om iemand mee te nemen niet helemaal opgeven dus wil graag een bankje.

Zijn er mensen die ervaring hebben met andere tweewielers (liefst in een klein maatje) dan de bekende zwarte sulky en de hca sulky's?
Suggesties voor wagen bouwers/verkopers die mooie goed geveerde tweewielers hebben? Ik heb nog niet heel veel kunnen vinden wat aan mij eisen voldoet.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:43

Kijk eens bij Aars rijtuigbouw:

http://www.stadtwijck.nl

Daar staan een aantal sulky's op voor kleinere pony's, die naar mijn mening van betere kwaliteit zijn dan de bekende zwarte sulky's.

Napie

Re: luxe tweewieler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 00:30

HCA heeft ook hele mooie, super geveerde tweewielers met een bankje

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:22

Als je een nieuwe tweewieler wilt kopen let er dan op dat deze goed in evenwicht te zetten is, liefst vanaf de bok, en dat het lamoen onafhankelijk van de bak geveerd is. Beiden zijn essentieel voor een comfortabele rit. Maar waarom ga je niet voor een vierwieler; dat is lichter voor de pony en rijdt beter.

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:32

Albert schreef:
Als je een nieuwe tweewieler wilt kopen let er dan op dat deze goed in evenwicht te zetten is, liefst vanaf de bok, en dat het lamoen onafhankelijk van de bak geveerd is. Beiden zijn essentieel voor een comfortabele rit. Maar waarom ga je niet voor een vierwieler; dat is lichter voor de pony en rijdt beter.

Is een vierwieler lichter??? Ik dacht juist door het eigengewicht van de vierwieler dat een sulky lichter zou zijn voor de pony.

Michelle_Don

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:34

Hens van der mee....heeft echt geweldige tweewielers.
Horseshophorsepower is wel meer dan de helft goedkoper!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:42

is de kar die ik heb niet iets voor je (verkoop hem niet hor ;)) dutch wagentje, zie mijn onderschrift, je hebt ze ook voor de echte kleintjes.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 14:39

Albert schreef:

Hoe bedoel je lamoen onafhankelijk van de bak geveerd? Bedoel je dat systeen wat van der mee heeft? Hij is toch de enige die zoiets bouwt of niet?
Een vierwielige wagen heb ik al, een hele mooie zelfs. Maar in de praktijk komt het er op neer dat ik altijd alleen rij, heel onverstandig ik weet het. Maar dan voel ik me op de tweewieler toch wat veiliger, kan niet gaat scharen, je bent een stuk sneller bij het hoofd als je afstapt ed. Ik heb de sulky er toen bij gekocht om alleen te rijden en uiteindelijk komt het er op neer dat ik altijd de sulky pak behalve als ik na veel aandringen iemand heb gevonden die een keer mee wil/kan.
Ik weet ook nog niet zeker of ik het doe hoor, maar wil wel eens kijken wat er bestaat in tweewielers.

HCA had ik gevonden en gemaild. Maar op de site zie ik een vanaf prijs van 2600 en dat is toch wel wat boven m'n budget.

Aars had ik ook al gevonden, maar deze hebben meestal alleen het bankje geveerd of het geheel op bladveren en ik weet niet of ik dat wil.

Van der Mee ga ik nog eens even informeren. Iemand die met een van der mee tweewieler rijd met een kleine pony?

Van het dutch wagentje is toch ook alleen het bankje geveerd? Dat wil ik niet, dan krijgt pony als nog alle hobbels op z'n rug.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:44

ik zal van de week even voor je kijken.. dacht het wel

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:08

Aars heeft momenteel een actie lopen met extra korting op een tweewieler. Advertentie staat ergens op marktplaats.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:46

Afbeelding
Zoiets bedoel ik ja. Eigenlijk wil ik het lamoen echt verend zien en niet star aan de as zoals hier boven.
Overigens denk ik dat scharen met een vierwieler een van de minst voorkomende problemen is als je alleen onderweg bent. Dat gebeurt je eigenlijk alleen als de pony achterwaarts gaat en schaar je dan maakt de wagen gewoon een keertwending. Omgaan door scharen gebeurt gewoon niet zo vaak. Omgaan door ergens tegen aan rijden gaat met een tweewieler eigenlijk sneller.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:49

b485 schreef:
Aars heeft momenteel een actie lopen met extra korting op een tweewieler. Advertentie staat ergens op marktplaats.

Alleen de service is uitermate teleurstellend :(

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 21:32

Ofterwijl Albert je wil me iets adviseren wat eigenlijk nog niet eens gemaakt wordt? Of kan je mij vertellen wie zo'n wagen in z'n assortiment heeft?

Ik bedoel ook niet dat ik perse bang ben om om te gaan, maar gewoon een heleboel kleine dingen waardoor ik het prettiger vind alleen te rijden met de tweewieler. Er zijn nog een heleboel problemen die je tegen kan komen tussen niks aan de hand en echt omslaan.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:47

Jazeker wordt het gemaakt. Van de Heuvel heeft jaren een tweewielige tandem-marathonwagen in het assortiment gehad met onafhankelijk geveerde lamoenbomen; wij hebben er ook een gehad. Super in evenwicht, zeer comfortabel. We zijn vierwieler gaan rijden omdat een vierwieler lichter, veiliger en paardvriendelijker is en (niet onbelangrijk in de hindernissen) korter draait.
Paardvriendelijker omdat: Hoe goed je de wagen ook in evenwicht hebt; bij remmen, gas geven, heuveltje op/af of bijvoorbeeld door een kuil, over een steen, altijd krijgt het paard een knal op z'n rug. Dat heb je bij een vierwieler gewoon niet. Plus; en dat is erg belangrijk: galopperen is voor een vierwieler voor het paard véél makkelijker.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 09:16

HCA begint met de sulky's voor shetten zo rond de 600,=.
Heel aardige mensen , en heel goede service, die mensen denken echt met je mee, alles is mogelijk, en het kost je niet de hoofdprijs.
De Shetten sulky die zij maken is ook verkrijgbaar met bankje, en die prijs staat niet op hun site, daar kun je hun rustig even over bellen.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:51

Van der Mee heeft ene luxe tweewieler met onfahankelijk verende bomen, maar is serieus duur en ook al redelijk zwaar (meer details via PB: ik heb een paar maanden geleden eens prijs gevraagd bij hem)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:11

Pb Jantina hier op Bokt eens.
Ze heeft een mooie 2 wieler te koop staan.
Zo 1 als hier boven ergens op een foto stond.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:54

viola schreef:
Van der Mee ga ik nog eens even informeren. Iemand die met een van der mee tweewieler rijd met een kleine pony?

Ja ... moi.
Zie profiel voor foto's : http://www.home.versatel.nl/remcodo/ima ... ekar01.jpg
en foto hiernaast.
Wagentje bevalt mij meer dan prima.
Is erg degelijk en stevig gebouwd, goed geveerd, goed in balans te stellen, ruimte voor 2 volwassenen, ruimte voor rietenmandjes onder de zitting, marathonbanden, ca. 60 kg dus niet te zwaar.
Echte aanrader (niet goedkoop, wel kwaliteit).
Kennis van mij heeft voor zijn shetlander een vd Mee tweewieler met (onafhankelijk) verende bomen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDFMBZYN.jpg (maar de wagen is veel groter en zwaarder als mijn eigen rode wagentje)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 06:32

Die van Jantina heb ik gezien ja. Vind ik een hele mooie, maar is helaas net een maatje te groot.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 17:37

Hoe groot is je pony Viola? De pony op de foto was 1.15.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-09 18:31

Mijne is 97 cm.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:55

Hm, dat is misschien wel wat aan de kleine kant voor mijn wagentje idd.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 08:35

Ik heb voor mijn fjord een paar jaar terug een 2 wieler van De Lemerij gehad. Echt een fijn ding, zat zelf luchtvering op. Ik weet alleen niet of ze ook in kleine maten zijn.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 09:52

Gisteren op paard en koets geweest. De HCA sulky's in het echt zien rijden en bij van der Mee wat informatie gekregen, maar ik ben er nog niet uit. Een luxe van der mee die ik dan echt zou willen ligt boven m'n budget. Dan misschien toch maar m'n viewieler houden en een HCA sulky erbij.
Ik denk er nog maar eens rustig over na.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 17:16

Niet echt een shetlandwagen, en ook niet wat de topic starter zoekt, maar misschien dat iemand anders interesse heeft; ik hoorde gister van de eigenaar dat als hij een koper vindt voor zijn rode tweewieler hij hem eruit gaat doen. Hij gebruikte hem nauwelijks.
Is net zo'n wagen als oa "Divoza" heeft; witte pony op foto is 1.20 m.
Afbeelding