hihi, een klassieke dressuurruiter zoekt hulp ;)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisalotn

hihi, een klassieke dressuurruiter zoekt hulp ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 23:57

Hallo lieve mensen!

Ik zit met een probleem... Ik rij al jaren als wedstrijdruiter dressuur, altijd les gehad in het rijden en omgang op de klassieke manier.

Mijn vraagje gaat niet echt over het rijden maar denk dat jullie me wel gaan kunnen helpen!
Zelf heb ik niks van ervaring met Natural Horsemanship. Jong, zelf geen mogelijkheden,
en iemand die graag hogerop wil in de sport, dus beetje ander pad opgegaan die ik toegeworpen kreeg.
Nu ben ik wel een echte hippie en natuurmens.
Met net 2 nieuwe paardjes om te vertroetelen. Een wedstrijdpaardje en haar dochter, een merrietje van 7.

Het gaat over de dochter :)
Dat merrietje is enkele jaren weggeweest van haar moeder,
loopt nu al tijdje terug samen in de wei. Pracht van een beest maar nooit echt in de hand geweest.
Ze draagt een halster en kan gebonden staan in de buurt van de moeder, meer niet.
Als ze gebonden staat is ze een beetje nerveus maar valt best mee.
Eenmaal je begint te borstelen doet ze nogal raar. Ze hapt af en toe, denk dat ze wel echt zou bijten ook, gewoon nog
niet raak geweest ;). Zodra je verder dan haar hals borstelt, richting voorbeen of rug/buik durft ze wel eens stampen met haar achterbeen, wel gemikt naar jou.

Nu ik heb al met veel paarden omgegaan, testertjes enzo, maar bij dit paard lijkt het eerder een manier van haar angst te uiten
voor het onbekende. Hoe dan ook, ik wil erg graag weten hoe de psychologie van dit paardje in elkaar zit :) zodat we elkaar volledig snappen, en vooral weten welke oefeningen/grondwerk/... ik kan doen om haar tot een betrouwbaar paardje te krijgen.
Ze werd al gelongeerd met een hoofdstel en zadel en schijnt dat dit geen probleem was...

Dus, iedereen met tips :) alvast erg bedankt :(:)

groetjes,
lotte

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:01

lisalotn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 00:05

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:09

nee, anders melden de andere bokkers dat de topic verplaats moet worden aan een van de Moderators ;)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 08:44