De les was afgelopen en mijn man hield Jody even vast zodat ik mijn oortje uit kon doen. Daarbij deed Jody even een poging om te schuren, maar mijn man hield dat af. Hij liep weer weg en ik zag een paar tellen later iedereen heel geschrokken reageren. En toen zag ik het...Jody had haar hoofdstel niet meer aan, maar die bungelde voor haar voorbenen...
Gelukkig liep het met een sisser af. Mijn man pakte meteen Jody vast en iemand anders deed het hoofdstel weer in. En ik probeerde rustig door te ademen op de bok...maar het had ook heel anders kunnen aflopen en stel, dat zoiets een keer met een buitenrit gebeurt...
Natuurlijk hebben we al een aantal tips gekregen maar wij zijn beginners, enh we zouden zo graag tips krijgen van te voren waar je om moet denken. Want hier kan je natuurlijk dikke ongelukken van krijgen.
Nu ben ik van plan om een vlechtje in haar manen te doen, daar een schoenveter door te steken en die om haar kopstuk te binden. Dat klonk mij als een goede oplossing in de oren.
Verder zeiden een aantal mensen dat de keelriem helemaal geen vuist tussen moet (zoals bij rijden) maar dat ie gewoon aangesloten hoort te zitten. Is dat zo?
Tenslotte zei iemand dat we de keelriem en de kinriem aan elkaar moeten verbinden dmv een touwtje in de keelgang, maar dat zie ik nog niet zo...iemand ervaring mee?
en hoe kom ik aan de gouden tips om dit soort 'domme' ongelukken te voorkomen?