[AR] kleding

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 17:11

Waar kan ik menkleding kopen?? En hoeveel is een menschort ongv.Zijn die alltijd waterdicht enz?En wat gebruiken jullie als je naar buiten gaat voor de regen?

Weet iemand waar je ook zo hoed kan kopen?(soort cowboy hoed)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 17:16

http://www.fhkool.nl/
Misschien voor de volgende keer een idee om even via google te zoeken of de zoekfunctie te gebruiken of gewoon de telefoon pakken en ruitersportzaken in de buurt te bellen...

plutolover schreef:
Waar kan ik menkleding kopen?? En hoeveel is een menschort ongv.Zijn die alltijd waterdicht enz?En wat gebruiken jullie als je naar buiten gaat voor de regen?

Weet iemand waar je ook zo hoed kan kopen?(soort cowboy hoed)

Voor de regen blijven we meestal binnen...

Sjonniej

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:18

www.letty.nl heeft ook heel veel menkleding.
Ook hoeden geloof ik. Anders zijn er over 2 wkn op Paard & Koets (www.paardenkoets.nl) ook een aantal stands met mooie hoeden.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:54

Cowboyhoed bij western-ruitersportzaken.
Menschort gewoon even zoeken op internet. Kan van 20 euro tot 80 euro. Op paard&koets kun je leuke aan biedingen vinden (heb ik vorig jaar een mooi en niet duur menschort vandaan).

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:00

bij een goede ruitersport zaak hebben ze die spullen ook gewoon.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:22

Niet alle ruitersportzaken verkopen menspullen. Tenminste niet hier in de steden in het westen van het land, omdat hier minder gemend wordt dan in landelijke gebieden. Vaak kunnen ze wel alles bestellen. Maar als ik jou was zou ik dus zeker eerst even bellen.
Menschoten zijn lang niet altijd waterdicht. Je hebt ze ook die alleem maar voor het mooi of voor de warmte zijn.
Zelf draag ik bij slecht weer op de kar een gewoon (fiets)regenpak. Het beste materiaal is Gore-Tex, want dat is volledig waterdicht en toch ademend. Helaas is dat wel heel erg duur...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 11:20

kijk even bij commercieel daar maakt iemand ze op maat, ook waterdicht (heb er nog geen ervaringen mee)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:10

Menschorten en menkleding kun je inderdaad bij veel verschillende ruitersportzaken en webshops kopen.
Ik heb een bruin wollen menschort 'voor de mooi', dus voor dressuur/vaardigheid (daar is dit een verplicht kledingvoorschrift) en als we eens opgedirkt voor de dag moeten, en een waterdichte; die hebben meestal 2 zijde's; buitenkant is vaak van skaileder (wind en waterdicht) en de binnenkant heeft vaak een voering van fleece of wol.
Zonder dit waterdichte menschort kan ik niet in de winter; het houd me behalve droog, ook lekker warm. Cowboyhoeden zijn ook overal en nergens te koop, ruitersportzaken hebben vaak ook van die waxhoeden te koop....

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:06

bokker ifever maakt ze inderdaad op maat, eventueel met bijpassende tuigonderleggers erbij. Ze maakt ze ook met een waterdichte kant, moet je haar even een pbtje sturen.

Voor wat de hoed betreft: bij onze vereniging is het zo dat alles boven de 50 ofzo een hoed draagt... Daarom heb ik dus maar een waxpetje aangeschaft ;)