[AR] Knip

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Knip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:10

Knip
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 20-12-23 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Bonnieknol

Re: Goede koop? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:37

gewoon doen!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:49

Bonnieknol schreef:
gewoon doen!

hmm, aparte reactie :=

@ TS: je hebt je topic bij AR: ITP gezet, dit is voor foto's e.d. :) ik TEM even.
Heb je toevallig ook een foto van de wagen?
Edit: ik vind de prijs erg laag als er ook nog eens tuig bij zit; voor dat geld kun je niet veel degelijks verwachten, laat staan als er nog tuig bij zit. Ik zou zowiezo het liefst het tuig apart kopen, maargoed dat is persoonlijk. Kan me niet voorstellen dat de wagen én het tuig voor die prijs in goede staat verkeren.

Het plaatsen van een rem op dergelijke wagentjes is iets wat niet altijd te doen is en wat vaak veel geld kost, ik heb ook weleens geinformeerd voor mijn huidige wagen.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 23:53

BarbaLala schreef:
Daarom mijn vragen:
Is dit een goede koop als ik hieraan begin?
Hoe moeilijk is het om er zelf een rem op te zetten?
En kan ik dit karretje makkelijk kwijt als ik het dalijk toch wil verkopen?

hoe is de staat? is ie goed, dan is het zeker een goede koop.
ik weet niet goed hoe een rem anders op zo'n kar zit? maar dat lijkt me toch niet zo moeilijk...?
volgens mij is er altijd wel vraag naar 2e hands karretjes, dus ik denk dat je hem
dan ook wel snel verkoopt.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 00:29

JoyCiej007 schreef:
Bonnieknol schreef:
gewoon doen!

hmm, aparte reactie :=

@ TS: je hebt je topic bij AR: ITP gezet, dit is voor foto's e.d. :) ik TEM even.
Heb je toevallig ook een foto van de wagen?
Edit: ik vind de prijs erg laag als er ook nog eens tuig bij zit; voor dat geld kun je niet veel degelijks verwachten, laat staan als er nog tuig bij zit. Ik zou zowiezo het liefst het tuig apart kopen, maargoed dat is persoonlijk. Kan me niet voorstellen dat de wagen én het tuig voor die prijs in goede staat verkeren.

Het plaatsen van een rem op dergelijke wagentjes is iets wat niet altijd te doen is en wat vaak veel geld kost, ik heb ook weleens geinformeerd voor mijn huidige wagen.

Bedankt voor jullie reacties!
@ Joyciej: Dat was een vriendinnetje die reageerde, vandaar ;)
Nee ik heb geen foto, maar de kar is in goede staat, heb goed gekeken en het is geen troep, dat weet ik zeker.
Het is zo goedkoop omdat het via een bekende is trouwens.
Tuig is ook goed hoor, netjes in het vet gestaan en geen karton, ik weet wel wat ik koop wat dat betreft :P
Kijk, het is geen ideal, maar dat kan je ook niet verwachten natuurlijk!
Mijn vriend is monteur en die is daarnaast erg handig, dus een rem maken lijkt geen probleem, weet alleen nog niet welk systeem.

Ingerr schreef:
hoe is de staat? is ie goed, dan is het zeker een goede koop.
ik weet niet goed hoe een rem anders op zo'n kar zit? maar dat lijkt me toch niet zo moeilijk...?
volgens mij is er altijd wel vraag naar 2e hands karretjes, dus ik denk dat je hem
dan ook wel snel verkoopt.

Ja, ik hoor hopelijk morgen of mijn oude kar word opgehaald, en dan maak ik denk ik maar gewoon de koop rond :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:47

[AR-ITP] >> [AR]

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:58

Hey leuk sophie dat je ook wilt mennen

ik had geluk mijn wagen was 50 euro (over genomen van stal genoot) alleen moest er een gehele nieuwe lamoen op haha. Ondertussen zit die er op haha. Alleen moet ik me lamoen weer aanpassen haha. Moet een stuk van af hij is te lang

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 19:58

Hee Willeke!

Heb je geen foto van jou wagen?
Ben wel benieuwd :P

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:02

plutolover schreef:

ik had geluk mijn wagen was 50 euro (over genomen van stal genoot) alleen moest er een gehele nieuwe lamoen op haha. Ondertussen zit die er op haha. Alleen moet ik me lamoen weer aanpassen haha. Moet een stuk van af hij is te lang

Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Dat zal dan wel de 2wieler zijn uit je profiel denk ik dan? 50 euro is daar zelfs te veel voor, daar zou ik nooit mee gaan rijden....

ussie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:05

Je moet er op letten dat de wielen onderdoor kunnen draaien anders mag je er geen wedstrijden mee rijden.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:17

Wedstrijden rijden ben ik ook niet van plan, maar bedankt voor de tip ussie6! :)

Joyciej, ik vind de toon in je berichten niet erg vriendelijk overkomen moet ik zeggen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:20

Dat kan misschien zo overkomen. Maar als iemand in een topic beweerd voor 50 euro een wagen te hebben gekocht, dan vraag ik me toch echt af wat voor een wagen dat dan zal zijn, bovendien vind ik het niet echt handig om dat soort dingen te adviseren aan iemand die dus om advies vraagt met welke wagen te beginnen.

Ik neem toch aan dat je nummer 1 prioriteit veiligheid is, toch? Cliché maar waar; goedkoop = duurkoop, dat geld in 99% v/d gevallen in de mensport bij tuig en wagens.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:23

Dat ligt er maar net aan, als je via een goede kennis iets voor een symbloisch bedrag kan overnemen van goede kwaliteit, waarom niet?
Maar dit is offtopic..

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:24

JoyCiej007 schreef:
plutolover schreef:

Daar kan ik me helemaal niets bij voorstellen. Dat zal dan wel de 2wieler zijn uit je profiel denk ik dan? 50 euro is daar zelfs te veel voor, daar zou ik nooit mee gaan rijden....

ja het is de 2 wieler uit mijn profiel. als die nou echt zo slecht is, waarom wordt die dan gemaakt? Verder zag hij er eerst nog gevaarlijker uit. Zat geen voorschot enz. Dit heb ik dus ook gedaan uit veiligheid. Verder moet de lamoen nog aangepast worden.

Als ik naar andere sulky's kijk zie ik niet echt verschil als met diegene die ik heb?

en ik heb hem idd voor een vriendenprijs overgenomen. Maar goed dat is idd offtop

sophie. Ik zou gewoon eerst eens kijken naar het wagentje. Heb je miss een foto van. Dan kunnen sommige miss beter oordelen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:28

Is die concourswagen ook hoog genoeg, zithoogte gelijk aan schofthoogte paard, zodat je goed over je paard heen kan kijken.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 20:28

Ja, daar heb ik op gelet!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:31

BarbaLala schreef:
Ja, daar heb ik op gelet!

Tip neem iemand mee die verstand heeft van mennen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:43

plutolover schreef:
ja het is de 2 wieler uit mijn profiel. als die nou echt zo slecht is, waarom wordt die dan gemaakt?

Tsja, dat is mij ook nog steeds een raadsel. 't is alleen een erg slecht argument om dan maar te zeggen dat als een wagen gemaakt is, hij dan ook wel veilig zal zijn. Dit is iets wat zelf in elkaar geflanst is. Kijk maar eens op MP; dan schrik je soms van de wagens die doodleuk als 'marathonwagen' te koop staan, maar niets meer zijn dan een hoop zelf in elkaar geflanst schroothout.....

@ TS: een ervaren menner mét (technische) kennis van wagens meenemen is inderdaad een verstandige stap.
Maar; heb je een foto van de wagen? Dat is al eerder gevraagd; dan kan men hier ook de wagen iets beter beoordelen...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:46

Heb geen verstand van mennen, maar als ik jouw reactie zo lees ben je er dan niet gewoon al zelf over uit? ;) :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:53

Meeste concourswagentjes zijn zo licht dat veilig op buitenrit gaan heel gevaarlijk is, het ijzerwerk is nl zo licht mogelijk gehouden omdat op concoursen het om de gangen van het paard gaat en niet om het rijden an sich..
Als je een bospad rijdt met hobbels zul je dat vaak snel ondervinden, daarbij zit het lamoen vaak anders dan met een gewone wagen..

Je hebt voor een budget tussen de 500euro en 1000euro vaak hele leuke veilige wagens bij een dealer..ik zou zelf het liefst bij een dealer kopen ook voor de infomatie adviezen en garantie

Nulletje erbij gezet.. :D
Laatst bijgewerkt door Echwel op 07-11-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 20:59

Echwel schreef:
Je hebt voor een budget tussen de 500euro en 1000 euro vaak hele leuke veilige wagens bij een dealer..ik zou zelf het liefst bij een dealer kopen ook voor de infomatie adviezen en garantie

Je was een nulletje vergeten :o