Mijn paard doet het niet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Justy_Lente

Mijn paard doet het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 17:10

Hallo
Ik heb een verzorg paard waar ik een probleempje mee heb als ik hem wil halen loopt die altijd weg en moet ik hem een kwartier lang proberen te vangen.
ook doet hij soms raar als ik hem wil aaien dan gaat hij bijvoorbeeld ineens zijn oren plat in zijn nek leggen maar hij kan ook zo weer normaal doen en dan gaat alles prima ik probeer heel vaak een join up om een betere band te krijgen en dat gaat meestal wel goed hij gaat meestal wel smakken enzo maar hij komt niet naar me toe als ik me omdraai hij gaat als ik me omdraai lekker grazen weten jullie misschien hoe dit komt of iets anders om te doen met hem ? Kunstjes leren zorgt ook voor een goede band heeft iemand tegen mij gezegt maar hoe leer ik dat? Groetjes Aurelia
*D

lynne_berna

Re: Mijn paard doet het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:11

Zoek even in de zoekfunctie hier zijn al erg veel topics over!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:13

Ik zou sowieso helemaal niets doen zonder dit eerst goed te overleggen met de eigenaar van het paard. Ook dat 'join up' zou ik overleggen en alleen doen als je echt weet wat je doet!

Justy_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 17:45

Mariska_28 schreef:
Ik zou sowieso helemaal niets doen zonder dit eerst goed te overleggen met de eigenaar van het paard. Ook dat 'join up' zou ik overleggen en alleen doen als je echt weet wat je doet!

Ik heb tig boeken gelezen mariska dus ik weet wel wat ik doe en de eigenaresse weet ervan af

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:48

nou nou ,, als je het echt goed doet een join up werkt het ook gelijk ga eens naar een clinic van join up of vraag aan iemand die erkend in dat gebied is of die dat wil doen met de pony .

suc6

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:50

Justy_Lente schreef:
Mariska_28 schreef:

Ik heb tig boeken gelezen mariska dus ik weet wel wat ik doe en de eigenaresse weet ervan af

als je alles zo goed weet, zou je toch ook een oplossing weten voor dit probleem?
mariska geeft je advies, en jij vraagt daar toch om?

of wil je alleen horen dat het aan je paard ligt, aangezien jij zoveel boeken hebt gelezen dat ej alles wel weet?

Justy_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 17:51

ik vraag om advies niet om afkraking het is normaal dat een kind hulp vraagt

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:52

Let op je eigen uitstraling en houding.Ook emoties zijn belangrijk, ze moeten eerlijk zijn.
Mijn eerste paard kwam ook niet, zelfs niet met join up. Doorgaan en eerlijk blijven.
Misschien kun je een kleiner stukje afzetten en het paard daar in drijven en hem zo pakken.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:53

Ehm...
Omgaan met paarden leer je niet uit boeken. Daar heb je jaren praktijk ervaring voor nodig. Het is prima als iets niet lukt en je er zelf niet uitkomt, maar haal er dan iemand bij met voldoende ervaring zodat die je kan helpen.

Boeken zijn leuk en aardig en staan misschien goede dingen in, maar elk paard en elke situatie is anders. En wat misschien nog wel belangrijker is , elk mens is anders. Met name met join-up hangt er zoveel van jouw lichaamstaal af, dat kun je jezelf niet leren met boekenwijsheid.

Je topictitel zegt dat je paard het niet doet, bedenk je maar eens goed dat jij het zeer waarschijnlijk bent die 'het niet doet' en logisch gevolg is dan dat je paardje niet doet wat jij van m verwacht, puur omdat je het hem niet op de juiste manier kunt vertellen.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 28-10-09 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:54

hulp vragen is niet verkeerd, absoluut niet.
maar mischien moet je het dan ook aannemen.

mariska_28 geeft je advies (en helpt je dus) en jij zegt dat je tig boeken hebt gelezen en dus weet wat je doet.

maar even echt gemeent advies;
kan de eigenaar van het paard je niet helpen, om een oplossing te zoeken?
of weet zei/hij hoe het komt?

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:57

Ik dacht ook direct: loopt het paard ook weg als de eigenaar het gaat halen uit te weide?
Als dat niet zo is, kijk dan eens goed hoe hij/zij het doet qua lichaamstaal.
Je kan ook altijd iemand zoeken die filmt als jij het paard uit de weide gaat halen, misschien zie je dan al je eigen fouten...

P.S.: Ik moest ook ooit een uur achter mijn paard aanzitten, maar nu komt hij gewoon in de weide op mij af, dus de hoop zeker niet opgeven!
Laatst bijgewerkt door Bijke op 28-10-09 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:57

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Aureliaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:58

lieve mensen deze topic gebruik ik niet meer want ik heb een ander profiel bedankt allemaal doei doeii

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:59

Da's wel fijn, wij proberen je te helpen en jij bent gewoon weg?
Hmmm...

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:00

Denk dat ze niet zo tegen kritiek kan? (of advies)

Of zullen we dezelfde soort topics zo onder een andere naam zien verschijnen?

JudithhM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:02

topic; ik denk dat 't paard 't wel doet maar dat jij iets fout doet waardoor 't paard 't niet dot.

off topic; Waarom heb je in 1 dag 2 accounts gemaakt ?
( denk ook idd dat ze niet zo goed tegen goed bedoelde kritiek kan...)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:03

ja, onder de naam; Aureliaa7 :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:04

Stop eerst maar eens met die join-ups, ten eerste is dat niet iets wat je zomaar moet proberen (kun je beter helemaal niet doen) en ten tweede snapt je paard er niets van anders zou zijn reactie wel anders zijn.

Ga eerst eens kijken wat je met hem doet als je hem gevangen hebt, ga je dan rijden? Of poetsen, knuffelen, wandelen of nog iets anders? En hoe reageert je paard daarop, vind hij het leuk of zou hij liever in de weide staan?
Als je die vragen kunt beantwoorden snap je de oplossing voor je probleem ook wel denk ik.

Offtopic; dit topic staat verkeerd en daarnaast mag je geen dubbelaccount hebben. Als je om watvoor reden dan ook je oude account niet meer kunt of wilt gebruiken moet je eerst met een mod overleggen over het aanmaken van een nieuw account.

JudithhM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:08

Even nog een tip voor als je nog wel dit topic leest...:

Haal er iemand bij die er even iets meer van af weet dan jijzelf.
Je hebt de kans dat het fout gaat als je zelf dingen blijft proberen, en dat je paard je uiteindelijk helemaal niet mer snapt. Je zegt dat je veel boeken hebt gelezen, dat kan wel zo zijn, en dat is ook wel goed van je, maar in de praktijk werkt alles toch even iets anders dan in theorie.
De conclusie is dus; haal er iemand bij die er wat meer verstand van heeft ( eigenaresse, instructrice enz...)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:06

JOIN UP VERSTERKT GEEN BANDD !!!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:09

Een paard is een paard en een paard kan niets verkeerd doen.

Alle adviezen hier verbleken bij wat een paard jou kan vertellen. Het enigste wat wij mensen dan moeten leren, is om echt naar een paard te luisteren. Dus stop met paardenfluisteren, en begin met paardenluisteren.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:36

alle adviezen verbleken bij wat een paard jou kan vertellen?

dit meisje is 11 (geloof ik), dus wat kun je van haar verwachten kwa luisteren naar haar paard?
de eigenaren vragen, of wat dan ook, lijkt me voor zo'n jong meisje beter.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:43

Daphne__ schreef:
alle adviezen verbleken bij wat een paard jou kan vertellen?

dit meisje is 11 (geloof ik), dus wat kun je van haar verwachten kwa luisteren naar haar paard?
de eigenaren vragen, of wat dan ook, lijkt me voor zo'n jong meisje beter.

Joh, rustig. Zie het als eye-opener.
Het gaat er gewoon om dat een paard niets verkeerd kan doen. Dus moet je 't bij jezelf zoeken. Kun je dan niks vinden, dan lijkt het me duidelijk dat je hulp moet zoeken.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:29

ik ben een en al rust :j
nee, maar ik dacht dat je bedoelde dat zij moest gaan opzoeken wat het probleem was ;)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:31

Ok, gelukkig maar. :+