[AR] Oefenen voor vaardigheid en marathon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Oefenen voor vaardigheid en marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:20

Mijn 13 jarige draverhengst rijdt ik in de endurance, maar als extra (kracht)training staat hij ook voor de marathonwagen. Ook heb ik dressuurlessen met de kar met hem, wat best lekker gaat. Afgelopen weekend hebben we voor de eerste keer wat geoefend in de vaardigheid en met wat marathonhindernissen. Hij deed alles erg braaf en wie weet wil ik volgend jaar wel een keer officieel starten.

Opbouwend commentaar is zeer welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JoyCiej007

Re: Oefenen voor vaardigheid en marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:43

Ziet er goed uit zeg, hij doet het erg netjes :) Zijn de marathonfoto's toevallig op het terrein van Uchgelen genomen? Ik herken die waterbak zo goed met die betonnen pilaren.

Ik zou alleen wel het borsttuig enkele gaatjes omhoog doen; vind hem nu vrij laag zitten, paar gaatjes hoger zal ook fijner voor 't paard zelf zijn. De broek vind ik ook vrij laag zitten, zou misschien wat hoger kunnen. En ik vind hem wat ver van de wagen staan, maar misschien dat je daar wel een rede voor hebt? :)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 00:56

Leuke foto's!
Waar heb je die onderleggers voor de borst en voor het schoftje vandaan, als ik vragen mag?

Ik vind de broek ook aan de lage kant zitten.
De borst ben ik niet zeker van, omdat die onderlegger mijn beeld een beetje vertroebelt om echt goed te kijken hoe het zit.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:19

Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van dravers.. maar wat een super dier heb je daar!! Ik vind het er mooi en goed uitzien, misschien dat je wel je leidsels iets korter vast kan houden, mocht hij een keer aanzetten, heb je ze te lang vast om hem terug te kunnen nemen. (in de hindernissen bedoel ik dan) Verder erg leuk dat je dit als afwisseling met hem doet, heel veel plezier nog met het mennen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:23

Ziet er goed uit Carola, idd iets meer contact met je leidsels houden zodat je niet achter de feiten aan moet hollen..
Groom staat te lachen dus dat komt goed

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:11

Super beeld hoor, fijn om naar te kijken.
Zonder oogkleppen viel meteen op ! leuk paard. *D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:57

Zoals ik wel eens eerder heb gezegt (en gelukkig nu ook een paar andere): je borst hangt iets te laag, misschien maar 1 of twee gaatjes hoger dan heeft zijn schouder meer ruimte om goed te bewegen.
Veelzijdig paard zo hoor. Wie weet smaakt het inderdaad naar meer.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 11:33

Bedankt voor de reacties.
Ik heb net weer gedressuurd met de kar en gekeken naar de borst, maar die kan écht niet hoger, want zijn halsinzet is vrij laag en dat gaat knellen.... Misschien dat het ook extra zo lijkt door de onderleggers? Broek kan wel wat hoger, alleen achter z'n kont 'zakt' het meer ipv dat de broek mooi 'strak' en recht hangt. Iemand een tip daarvoor? Zou het een idee zijn om alleen de achterste of juist alleen de voorste broek-riemen een gaatje strakker te doen?

De onderleggers zijn van polypad, te bestellen bij http://www.hippogriff.nl. Prijs valt me mee, in alle kleuren te bestellen en ze zijn súper! Echt geweldige kwaliteit en na het wassen in een uurtje of twee weer helemaal droog. Echt fijne dingen dus.

En aanzetten, tja, dat doet ie niet zo, daar is ie te flegmatiek voor! Maar ik weet zeker wat jullie bedoelen. Met een ander paard of met mijn net beleerde paard heb ik de lijnen ook altijd korter, alleen met dit paard ben ik enorm vertrouwd en hij is zeer gevoelig in de mond (en ook op mijn stem), daar kan dit prima mee. Het doel was nu ook vooral dat het paard het leuk zou gaan vinden en hij braaf z'n rondjes zou lopen, als we écht wat pittiger zouden gaan dan gaan de leidsels uiteraard korter. Nu wou ik hem zeker in de waterbak ook niet teveel storen in z'n mond, dus dit was wel een redelijk bewuste keuze.

Maar bedankt voor jullie commentaar! Daar kan ik zeker weer puntjes uit halen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:45

Mmmm... ik denk dat dit een heel geschikt paard is voor een anatomisch gevormt borstblad gezien hij op de schouders echt te laag zit maar de halsaanzet inderdaad erg laag zit. Op de foto's die frontaal zijn genomen zit hij beter als de foto's van de zijkant. Ik zou beide lenderiemen een gaatje korter maken. Op de tweede foto kan je heel duidelijk de positie van de broek tov zitbeenknobbels zien. Deze ruimte hoeft maar een handbreedte breed te zijn.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:51

ik zou de borst toch echt iets hoger doen. Kan dat niet dan de onderlegger er onderheen halen of aan de bovenkant van de borst smaller maken. Als je de borst te hoog doet zal het paard zich vanzelf melden. Je zult hem dan horen ademen cq piepen. Als de borst te laag hangt hoor je het paard niet terwijl hij toch zijn borst broos loopt.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:29

patrick76 schreef:
ik zou de borst toch echt iets hoger doen. Kan dat niet dan de onderlegger er onderheen halen of aan de bovenkant van de borst smaller maken. Als je de borst te hoog doet zal het paard zich vanzelf melden.

Tja, dat doet ie dus al... Ik heb de borst wel eens een gaatje hoger geprobeerd, maar toen wou hij helemaal niets meer. Alleen maar z'n kop in de lucht gooien en niet willen lopen / trekken....

Zo'n anatomisch borststuk lijkt mij geweldig. Daar heb ik al eens naar zitten kijken, maar volgens mij past dat niet op m'n huidige tuig. Dus dan zal ik een heel nieuw tuig moeten aanschaffen....

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:33

carola schreef:
patrick76 schreef:
ik zou de borst toch echt iets hoger doen. Kan dat niet dan de onderlegger er onderheen halen of aan de bovenkant van de borst smaller maken. Als je de borst te hoog doet zal het paard zich vanzelf melden.

Tja, dat doet ie dus al... Ik heb de borst wel eens een gaatje hoger geprobeerd, maar toen wou hij helemaal niets meer. Alleen maar z'n kop in de lucht gooien en niet willen lopen / trekken....

Zo'n anatomisch borststuk lijkt mij geweldig. Daar heb ik al eens naar zitten kijken, maar volgens mij past dat niet op m'n huidige tuig. Dus dan zal ik een heel nieuw tuig moeten aanschaffen....

Op een enkelspan past dat altijd. Misschien dat je strengen niet goed passen maar een goede tuigenmaker kan dat waarschijnlijk wel aanpassen.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 18:48

Napie schreef:
carola schreef:

Op een enkelspan past dat altijd. Misschien dat je strengen niet goed passen maar een goede tuigenmaker kan dat waarschijnlijk wel aanpassen.

Hoe zou dat moeten dan? Mijn huidige borststuk laten 'verbouwen'? Ik heb een Ideal marathon luxe tuig met goudkleurige gespen ed., naar mijn weten bestaat er van dat merk / type geen anatomisch borststuk. Dan zou ik naar een ander merk over moeten gaan? Tips zijn welkom, want zo'n anatomisch borststuk lijkt me wel heel fijn voor hem.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:24

Wat is er op tegen om een borsttuig van een ander merk er op te leggen?

Het lijkt inderdaad een erg braaf paard.
Maar wanneer het een flegmatiek paard betreft is het juist van belang de achterhand er onder te blijven rijden en niet uit elkaar te laten vallen met lange leidsels.
Maar je begint ook pas dus moet je ook oppassen dat je hem niet te veel onder druk gaat zetten.
Je komt er wel!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:47

Gelukkig heb ik daar les voor van een zeer deskundig persoon! Maar ik vind het vooral van belang dat we daaraan werken in de dressuur, niet voor de eerste keer bij dit soort dingen, dan moet plezier en braafheid van het paard vooraan staan in mijn ogen. Die dressuur komt wel!

Enneh, nooit over nagedacht om een borsttuig van een ander merk er bij te doen.... Wel goed idee eigenlijk, ik ga een speuren!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:54

Super zeg, gaaf dat 'ie dit ook zomaar doet!!

Ideal heeft volgen mij wel anatomische borsten, zou je eens moeten kijken...
die moet je volgens mij zo met je eigen tuig kunnen combineren...

Ik heb er eentje aan mijn nieuwe tuig, maar nog niet geprobeerd, weet dus nog niet of het verschil maakt qua rijden...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:24

ja ideal heeft anatomische borststukken hoor die kan je zo los kopen kosten 180 euro dacht ik ??

Afbeelding

tadaa ziet er netjes uit past op ideal luxe marathon.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 08:30

Wow, enorm bedankt!
Divoza heeft me flink verkeerd voorgelicht dan, die zeiden dat het niet mogelijk was..... Dit lijkt me echt ideaal voor mijn paard met lage hals en kleine borst!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 12:11

Met Divoza noem je ook wel wat, die hebben van mensport echt geen verstand.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:59

Nee, dat geloof ik meteen, maar voor mij wel de een van de makkelijkste om heen te gaan helaas... Ik heb inderdaad een anatomisch borsttuig gevonden wat erbij zou moeten passen!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:04

ik denk dat t m idd heel mooi zal passen. Ik heb nu zelf sinds een paar dagen de zilco versie en ben er heel blij mee !!! Ben benieuwd naar de foto's !!!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:56

He Carola...
Wat was Kanway weer braaf he.
Was erg gezellig zondag en leuke foto`s ook.
Heb je die foto`s van het heuveltje ook of zijn die niet gelukt.