Hee!
Sinds een tijdje ben ik bezig met vrijheidsdressuur, nu mijn pony piroutte en voetje onder de knie heeft, was ik van plan de buiging te gaan leren, maar nu loop ik tegen een probleem aan..
Als ik haar stil laat staan staat ze bijna nooit rechthoek (voetjes netjes naast elkaar). En wil ik een van haar benen verplaatsen, ziet ze dit als een vraag naar "voetje" en beland haar been uiteindelijk in mijn gezicht/op de zelfde plaats.
Heb ik een keer mazzel dat ze goed staat: vraag ik haar hoofd tussen haar benen, verplaats ik mijn hand iets verder, maar ze snapt niet dat ze haar benen moet buigen, en dan geeft ze op. (en vanuit haar oogpunt is het natuurlijk heel gemeen, dat ik die snoepjes niet gewoon aan haar geef.) Dus ze is hier dan ook snel klaar mee. Een enkele keer buigt ze slechts 1 been maar staat dan op de punt van haar hoef en verplaatst haar gewicht naar haar andere been. Buigt ze beide benen, gaat de andere ook op de punt van de hoef, buigt ze hem maar heel even, en strekt ze hem gauw weer terug. (wat dus meer lijkt op dat ze op haar knieen wilt gaan) Nu dacht ik, dat ik de snoepjes te hoog hield, dan krijg je dat meestal, dus ik zowat mijn hand op de grond. Zelfde effect. Wat doe ik fout..?
Ik zet haar nooit tegen de muur als ik dit doe, dus ze kan haar gewicht gerust verplaatsen, maar snapt dit natuurlijk gewoon niet...
Dus;
Hoe maak ik mijn pony duidelijk dat ze haar voetjes náást elkaar moet zetten?
Hoe maak ik mijn pony duidelijk dat ze haar gewicht naar achteren moet verplaatsen?
Alvast bedankt!