[AR] Past dit hoofdstel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Past dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:19

Hallo menners,

Ik heb een menhoofdstel voor mijn pony van ongeveer 1.13 en ik vind hem niet lekker zitten.
Vandaag een hele wandeling gemaakt naar stubenitsky om die man even naar het hoofdstel te laten kijken.

Hij vond het ook niet goed zitten, maar vertelde jammer genoeg hier niks aan te kunnen doen en ook een ander hoofdstel zou niet goed zitten.
Het ligt volgens hem aan de hoofd van mijn pony, het zou te smal zijn oid. En alle hoofdstellen hebben dezelfde vorm en mijn pony heeft er dus geen goed hoofd voor.
De oogkleppen drukken in ieder geval tegen zijn ogen aan.
Volgens stub zou ik alleen nog maar verder kunnen zonder de oogkleppen en hopen dat het hoofd van mn pony nog wat breder groeit.

Hier de foto's zodat jullie kunnen mee oordelen :)

Afbeelding
Afbeelding
http://i228.photobucket.com/albums/ee34 ... C00301.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee34 ... C00300.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee34 ... 009086.jpg
http://i228.photobucket.com/albums/ee34 ... 009085.jpg

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:22

ik vind de oogkleppe idd iets te krap mss kan je die uitbollen?

fjord_brucht

Re: Past dit hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:24

je oogkleppen kun je iets uit buigen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:27

uitbuigen heeft ook geen zin

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:35

Jenkins schreef:
uitbuigen heeft ook geen zin

Waarom zou uitbuigen geen zin hebben? Vrijwel ieder menhoofdstel met oogkleppen heeft buigbaar (ijzer?)draad in de kleppen en windriemen zitten, dat kan je heel makkelijk even wat uitbuigen naar buiten toe. Soms moet je dat even een paar keer doen met wat kracht, maar kan me niet voorstellen dat deze oogkleppen niet wijder uit te buigen zijn, ze staan best strak naar voren ipv. naar opzij. Verder lijkt het hoofdstel wel redelijk te passen; vind de frontriem wat hoog zitten, maar zolang dat niet knelt kan dat niet zoveel kwaad. De oogkleppen zouden nog heeel ietsje naar beneden kunnen.

Volgens mij is jou gewoon een hoop onzin verkocht, dat jou pony geen hoofd voor een menhoofdstel met oogkleppen zou hebben. Zo apart is dat hoofd niet lijkt mij.... Als het hier mee niet lukt, gewoon een ander model of ander merk proberen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:41

Ik heb het uitbuigen ookal gedaan, maar dan nog zit het niet goed. Bij een andere shet met een geloof ik breder hoofd zitten de kleppen wel goed, zonder dat ze nog gebogen waren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:42

Mijn inziens is je hoofdstel gewoon echt te klein. De windriemen kan je onmogelijk verder uitbuigen en je neusriem zit te hoog. Doordat je frontriem te kort is, zit deze te hoog en klemt. Gewoon een grotere maat kopen, evt een ander merk

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 20:44

Een grotere maat word dan wel cob, aangezien dit al pony is :P

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:03

Als je een grotere koopt van dit merk waarschijnlijk wel. Gewoon een kwestie van passen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:39

Gewoon een mooi koppie, niks vreemds aan, ik denk dat je windriemen en frondeel te klein zijn, de neusriem zit idd te hoog.
een maatje groter passen van een ander merk, de pony hoofdstellen van verschillende merken onderling verschillen ook nog van maat.
De ideaal heeft een andere maatvoering als van imperial riding en als van zilco.
Dus ik zou bij een ruitersportzaak gaan passen en meten.
Het kinkettinghaakje zit volgens mij aan de verkeerde kant van je bakstuk, hij moet aan de onderkant, maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al gezien.
Dat de pony's hoofd nog breder moet groeien slaat nergens op want dan krijg je hem met geen mogelijkheid meer in dit hoofdstel hoor, dat word proppen :(:)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 09:07

Bedankt voor jullie berichten.
Ik ga binnenkort het hoofdstel passen van een pony van een vriendin van mij. Wat maat pony is.

megahaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 19:55

Ik zou ook opteren om verschillende merken te passen. Desnoods combineer je 2 hoofdstellen (maatje pony & maatje cob of zo), tot alle stukken passen.