Enthousiast?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SLover

Enthousiast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 12:19

Hoi allemaal!
Ik en mijn verzorgpony doen af en toe aan VD, alleen elke keer als ik iets wil doen
let ze totaal niet op mij. En moet ik heel lang aandacht vragen of ze iets doet.
Vandaar dat ik ook denk dat ze er dan geen plezier in beleeft, ik vind het zelf
wel heel leuk om te doen. Hoe kan ik haar weer enthousiast maken?
Want doordat ze zo doet heb ik er vaak niet zo heel erg veel zin in en doe ik het
vaak niet. Maar het kan natuurlijk ook aan mij liggen dat ik niet teveel doorzet.
Iemand tips??
Graag! :D

Kelszz_

Re: Enthousiast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:16

Hoe vaak is afentoe? het kan ook gewoon zijn aan wanneer je het doet, doe je het bijv na het rijden? dan zou ze misschien ook gewoon moe kunnen zijn. Zelf weet ik niet zoveel van VD maar ik denk dat het hier ook aan zou kunnen liggen

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 19:10

Nou, ik rij niet meer op haar ik doe het meer voor de lol. Alleen ik doe het wel in een bak die centraal
ligt op het terrein. Maar anders moet ik binnen gaan, en niemand zit daar en het is warm en stoffig. Ik kan het ook wel een keer in de gewone bak proberen maar ik denk niet dat het geweldig veel uitmaakt.
Groetjes Merel *D

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 19:15

niemand?

SLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 13:48

Heeft niemand hetzelfde? Of heeft iemand een pony die ook zijn aandacht er
niet bij kan houden? Zo ja, hoe ga je er dan mee om?

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:03

Dit kunnen allerlei dingen zijn:
Dit komt meestal omdat je teveel van haar vraagt.
Of wanneer je iets vraagt en je beloont te laat.
Of je beloont de ene keer wel en de andere keer niet.
Of je beloont te weinig, je paard doet het een klein beetje maar in jou ogen niet goed genoeg.

Dit heeft dit effect:
Je vraagt te veel => ze snapt het niet => kijkt meestal weg en doet alsof je er niet bent => Je paard is hier in zich gekeerd.

Misschien wat grondwerk? Of lekkere beloningen (geen paardensnoepjes!)? Of misschien jij die enthousiast meedoet als ze iets goed doet :) En meer belonen, als ze nog maar ietsjes in de juiste richting is, direct belonen. Ook niet constant doorvragen. Je vraagt => ze doet het een klein beetje goed => belonen => ong 20 sec rust en niks doen => dan terug vragen en zo verder doen.

Als ze het niet doet, niet kwaad worden en even stoppen (5 min) dan weer eens proberen