[AR] Past het nou wel, of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Past het nou wel, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 21:55

Heey,

Ik heb vorige week donderdag mijn eerste men les gehad.
Het karretje kan ik tijdlijk lenen, tot ik hem koop (als ik hem koop)
Nou zat ik zelf wel aan een lichter karretje te denken (deze is ongeveer 200 kg??)
of kan dit ook goed? Ik weet het niet meer. De instructeur dacht dat het wel ging,
maar om het makkelijker te maken kan je natuurlijk beter een lichter karretje kopen.
Nog even erbij zeggen : hij is nog maar 3 en half.

Afbeelding

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 22:53

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 07:05

Ik denk dat die van kool ook rond de 200 kg uitkomt, hij lijkt mij niet veel kleiner als die je gebruikt bij de les.
Ik vind het zelf voor het oog te groot lijken,wat niet wil zeggen dat de pony hem niet kan trekken.
Voor het mooie zou je een wat kleinere wagen moeten hebben, maar dit kan wel. :z

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 08:12

Heb je deze wagen gewogen? Ik geloof nooit dat die 200 kg weegt. Die van mij weegt namelijk 230 en ziet er toch heel wat groter uit en zwaarder uit.
[AR-ITP] 1e keer rijden met de nieuwe wagen
Ik vind de wagen wel bij je pony passen, alleen mag hij wat korter worden ingespannen!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:23

Persoonlijk vind ik dat je er veel te hoog achter zit.
Maar dat is misschien ook een kwestie van smaak.

SammieJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 15:23

Dat hoog zitten viel mij ook als eerste op.
Maar ik rij op de sulky dus dat is al helemaal anders...
Maar volgens mij is hij voor de rest wel oke toch?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 22:42

Tja... ik weet het ook niet. Ik rij normaal ook met een sulkie, dus daarom vroeg ik het ook ;)
Ik heb al wel kleinere marathons gezien, dus denk dat het die eerder worden.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:32

kennis van mij heeft een soortgelijke wagen voor tweespan shetlanders en is toch nog 185 kg, en ja die is echt gewogen. de wagen is destijds verkocht voor 150 kg. dus hij is toch een fors stukje zwaarder.
Deze wagen lijkt er wel erg veel op, ook qua gebruikte materialen, dus ging er een beetje van uit dat hij rond diezelfde kilo's uitkomt.
Maar de verkoper kan vast vertellen wat de wagen weegt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:55

Op het gewicht zou ik niet zo maar afgaan wat een verkoper je verteld.
De meeste wegen de wagens niet zelf en ik heb al vaak gehoord dat de gewichten die men opgeeft niet kloppen.
Ik ben nu met eentje bezig en daar komt het gewicht, voor mij belangrijk, echt op papier te staan, dus in het koopcontract.
En ja ik zeg ook duidelijk dat de wagen gewogen gaat worden op een weegbrug, te zwaar, dus boven het door mij gestelde gewicht, jammer maar helaas retour verkoper.
Ik ben hier wel heel duidelijk in, zodat je daar geen misverstanden over kunt krijgen, althans dat hoop ik nu, zeker omdat je het opneemt in het koopcontract.
En als de verkoper dat niet wil, prima, dan ga ik naar een ander die het wel wil.............

Ik vind de foto's wel erg donker om het e.e.a. goed te kunnen beoordelen, ook ik vond dat je er wel erg hoog achter zit en dat de pony er wel wat dichter op zou kunnen, maar ja wie ben ik........

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:40

josje, daar geef ik je wel gelijk in hoor. Maarja... kan moeilijk het kussen eruit trekken (of kan dat wel??? dan ga ik dat doen ;) vind het zelf naamlijk ook heel irritand om zo hoog boven hem te zitten. Maar HOE kan ik hem dichter inspannen? De stop haken zitten niet verder naar achter, dus dat word lastig. Tja.. die zou ik er natuurlijk af kunnen lassen en dan stuk van de bomen eraf lassen, maar de kar is (nog) niet van mij, dus denk niet dat dat mag. Nouja... k kijk donderdag wel ff. Ik ben ook weer aan het overwegen om gewoon een grotere sulkie te kopen, al vind ik een marathon ook wel leuk (als ik ooit nog een passende ga vinden :(:) )

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 11:21

Kan niemand mij daarmee helpen?

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:54

Ik vind dit wel een leuk wagentje voor een shetlander. Ik zou hem zelf wel als enkelspan trainingswagentje erbij willen hebben.
Niet voor het echte marathonwerk, daar is hij niet breed genoeg voor. Kwaliteit weet ik niet. Heb er zelf 1 week mee gereden
omdat ik een keer enkelspan wou starten tijdens een indoor.

http://www.freewebs.com/dieneke/ferdi5.bmp

Het is de ponywagen Winner van Van den Dorpel geloof ik. Niet de shetlanduitvoering... die is nog kleiner.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 00:08

Oke, ja ik ben ook wel van plan om nog even met deze te gaan mennen, maar ecg prettig vind ik hem niet.
Ik zit zo hoog dat ik niet goed met mn voeten bij de grond kan, en ik vind idefix iets te ver naar voren gespannen, maarjaa... wat doe je dr aan ;) Leuke foto trouwens :D

Anke

Re: Past het nou wel, of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:51

Ik zou voor een kleiner een lichter wagentje gaan, tenzij je op korte termijn een 2-span in de planning hebt.

Grasshopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:56

Of die te zwaar is, kan je op de foto's niet beoordelen. Hij lijkt me echter wel wat aan de hoge kant en je pony loopt ook iets te ver naar voren (naar mijn mening).

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:45

dat vind ik ook, maar hoe span je hem verder trug dan? Dat gaat ja niet als de stop haken zover naar voren zitten. Of kan dat wel??

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:04

Bomen inschuiven/-korten...

Grasshopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:51

Ja het mooiste is inderdaad als je de lamoenbomen kunt inkorten. Vervolgens de strengen iets korter en hij loopt dichter bij. Als je de bomen niet kunt verstellen, wordt het zo'n vreemd gezicht omdat de einden dan voor je pony uit gaan steken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:28

Zo, best een leuk wagentje, maar persoonlijk zou ik ook voor een lichter/kleiner wagentje kiezen met een lagere bok.
Dan is het beeld wat meer in verhouding.
Gewicht van wagens is idd veelal vertrouwen op de blauwe ogen van de verkoper.

Ik weet niet wat jouw shetje ongeveer weegt, maar mijn marathonwagen is bijna even zwaar als 1 van onze pony's.
Wij hebben Welshkes van 250 kg pp.
Buiten, mooi vlak, asfalt is dat te doen, maar niet door terrein.
Voor enkelspan wil ik dan ook met een lichte concourswagen gaan mennen, dan kan ik ook eens enkelspan in de rijbak gaan trainen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 20:30

Nee, de bomen kunnen niet worden ingekort :( Ben vandaar bij hagedoorn in linde geweest, daar heb ik een heel mooi karetje gezien, die ik zou kan optillen (heel licht dus) en hij rijd super makkelijk :D Zit enkel span en tweespan bij, en de boom kan worden aangepast op hoe je hem wil (de dikte van de pony) en in de lengte. Ik ben nu echt helemaal fan van dat karretje, alleen hij kost 1950 euro. Is dat niet een beetje duur?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:49

1950,- voor een nieuw karretje? dat is volgens mij niet duur hoor, heb je een foto ervan?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 23:05

Dit is hem (perongelijk zwart wit fotos gemaakt) maar hij is zwart met blouw, en kan in alle kleuren worden gelevert
Afbeelding

Dit ben ik op de kar (ik zit een beetje ongemakkelijk aangezien ik hele vieze schoenen had, en die verkoper er met zn neus boven op zat ;) ) De bok is volgens mij iets van 80-90 cm.
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:26

ik zou er dan wel een bokkussen voor gebruiken....'t is geen onaardig wagentje en zal zeker niet te groot zijn!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 07:25

Die heb ik twee jaar geleden op Paard en Koets gezien, eenvoudige, best stabiele wagen.
Lijkt mij niet verkeerd voor dit geld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:38

Ik heb onlangs een zelfde type wagentje gekocht en ik vind het een erg fijne beginners wagen. Hij loopt iig erg licht en dat is wel belangrijk voor een shet. Verder is hij stevig, al is hij natuurlijk geschikt voor het recreatieve werk.