[AR] kleding dressuur en vaardigheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

kleding dressuur en vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 10:28

Ik heb binnenkort een clubkampioenschap, daar wil ik mee doen aan de dressuur en vaardigheid, ik heb een hca sulky, wat voor kleding doe je dan aan.
Houd je je aan de regels, hoedje, nette jas en menschort, past dat allemaal wel bij zo'n kleine hca sulky ?
Hoe doen jullie dat ?
Ben heel benieuwd.

Napie

Re: kleding dressuur en vaardigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 11:04

Ik zou dan eerder kiezen voor een rij uitrusting. Menschort op een sulky is een beetje raar.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 12:09

Menschort op een HCA sulky is idd een beetje vreemd gezicht. Ik zou dan ook voor ruiter-tenu gaan.

Ik weet ook niet hoe streng ze bij jullie zijn met de clubkampioenschappen, maar kan me voorstellen dat een nette broek, jasje, hoedje en handschoenen ook voldoende is. Bij onze clubkampioenschappen zie ik ook kledingcombinaties voorbij komen die op een andere wedstrijd niet zouden passen, maar kan me voorstellen dat deze menners (vaak recreatiemenners of beginners) niet te veel willen investeren in kleding.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 14:38

Ik zou ook voor ruiterteneu gaan. Dat lijkt mij mooier.

Bij ons op de club hoef je niet in vol ornaat te komen, maar ik doe het wel. Krijg je toch weer meer punten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 15:42

Het lijkt mij ook een heel vreemd gezicht om met een menschort, en hoedje op de sulky te gaan zitten, past er totaal niet bij.
Ik dacht zelf, ik doe een zwart jasje aan, en dan met mijn veiligheidscap (gewoon van het rijden onder het zadel)
Maar misschien heeft iemand hier er al ervaring mee, en heeft die een foto ofzo.
ik tast echt nog volledig in het duister.
Ik heb ook nog een wagentje van sulky,eu, met zo'n bankje, dat is dan wel netter, dat zou wel kunnen met hoedje en menschort, maar wat is nu wijsheid, ik vind mijn sulky echt veel comfortabeler.
Het is voor de lol, dus ik ga niet voor de punten, vooral omdat we nog maar net beginnen met mennen is het meedoen voor mij al spannend genoeg.
Zou de sulky met een zwart jasje en een veiligheidscap net genoeg zijn ?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:10

Ik weet niet in hoeverre jouw club zich aan de reglementen vasthoudt? Reglementair ben je namelijk verplicht om een menschort te dragen. Dus als ik jou was zou ik even iemand van de organisatie bellen daarover. Het zou zonde zijn om hiermee punten te verliezen, ook al ga je niet voor de punten. Het is toch zuur als je door die 5 strafpunten bv. net geen prijs krijgt.

Praktisch gezien klinkt je oplossing goed :)

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 02:06

Moet die menschort dan als een schaamlapje tussen je benen hangen bengelen? :? Dat is namelijk wat er gebeurt met zo'n HCA sulky, waar je benen naast het paard zitten...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 06:40

SuSEQ schreef:
Moet die menschort dan als een schaamlapje tussen je benen hangen bengelen? :? Dat is namelijk wat er gebeurt met zo'n HCA sulky, waar je benen naast het paard zitten...

Als de vereniging dat verplicht stelt, ja.
TS verteld trouwens dat ze ook nog een andere wagen heeft. Wellicht is het dan slim om voor die andere wagen te kiezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 07:01

Dat menschort kan net met de sulky, dan blijft hij precies om mijn benen heen zitten, maar dan word ik zelf wel erg masaal, en mijn pony is maar 0.89 cm.
Dus dan is het net of er enorme koetsier op de wagen zit, vind ik een beetje maf.
Ik denk dat ik gewoon maar mijn andere wagentje mee neem, en dan wel netjes in de dressuurkleding met menschort en hoedje.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:57

Marjo2009 schreef:
Ik denk dat ik gewoon maar mijn andere wagentje mee neem, en dan wel netjes in de dressuurkleding met menschort en hoedje.

Maar misschien vind de vereniging het ook prima als je niet reglementair gekleed ben.
Dan zou ik voor de andere sulky kiezen, als je daar prettiger mee kunt rijden :)