Wie kan mij meer vertellen over Pineshot(us)?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hovio13

Wie kan mij meer vertellen over Pineshot(us)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:15

Sinds Februari heb ik hem, rij dressuur, spring met hem en maak heel veel buitenritjes, dressuur vind hij niet zo geweldig en ik krijg hem moeilijk aan het galloperen, met springen doet hij dat wel. springen en buiten rijden vind hij helemaal geweldig. Ik rij nu nog onderlinge wedstrijden met hem, wil hem nog verder trainen en dan officiele wedstrijden proberen.

wie heeft wel een wat over hem gehoord? of misschien heeft er iemand foto's toen hij nog koerste. Mijn andere topic klopte niet, had iemand anders voor me gemaakt, maar stonden wat dingen verkeerd.. Ik weet ook niet precies hoe ik die verwijder.

Pineshot(us) is een zoon van Pinechip geboren in 1997.

Afbeelding
dit was zijn eerste onderlinge springwedstrijd in juni, hij vond het heel erg spannend, dit was losrijden buiten, hij ging een paar keer flink omhoog en achter de merrie's aan dat vind hij leuk,

Afbeelding
hier was hij nog maar net bij ons.

ben benieuwd of ik iets hoor, of als iemand nog handige tips heeft voor de galop:)
Groetjes Hovio

Jinthe1

Re: Wie kan mij meer vertellen over Pineshot(us)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:20

Ik heb ook een draver die in het begin nog wat onwennig was in de galop, tenminste in de bak.
Buiten op een recht bospad ging het heel goed maar wel alleen als ik flink snelheid maakte.

Die snelheid ben ik langzaam gaan afbouwen en heeeeel veel geoefend met het aanspringen (dit ook gewoon buiten op een recht bospad)
Nu is de galop al heel erg verbeterd en kan ik hij de bak ook makkelijk aanspringen en in een rustig tempo.

Helaas ken ik jou dravertje niet maar wens je heel veel succes!

hovio13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:24

oke dankjewel:) buiten krijg ik hem echt niet in galop, dan gaat hij gewoon super hard draven.. maar toch bedankt voor de tip;)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:30

Dat deed de mijne ook ;-)
De eerste keren heb ik hem in een haakste bocht aan laten springen.
Zorg dan wel dat je draftempo al erg laag is en gooi niet meteen je teugels los want dan stuift ie waarschijnlijk in draf weg haha

Je zou het kunnen proberen, mocht het niet werken....helaas dan heb ik geen andere tips. Dit is alleen maar hoe ik het de mijne geleerd heb ;-)

Wellicht kun je het ook vaker aan de longe proberen.
Succes en ik hoop dat je van andere ook nog wat tips krijgt!

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:42

Op de site van de NDR zie ik dat hij vanuit Zweden is geïmporteerd naar Nederland en in training heeft gestaan bij Hugo Langeweg, in 2003. Hij heeft zo'n €35.000 verdiend, maar het meeste daarvan in het buitenland. Hij liep tegen de subtop in Nederland. Ik vermoed dat hij gewoon niet goed genoeg was om mee te komen in die winsomklasse, maar dat is slechts een vermoeden, want ik ken het paard verder niet echt.

Ik zie dat hij twee keer tweede is geworden. Misschien dat Wim Huybers dan nog wel foto's van hem heeft. Je kan het proberen het aan hem te vragen, maar dat kost zo iets van €10-15, dus daar moet je dan maar even over nadenken of je het dat waard vindt.

Ik vind hem trouwens erg mooi. Prachtig hoofd, mooi lichaam! 8-)

hovio13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:56

dankjewel:) ik probeer via google enzo wat te vinden over de mensen die hem hebben gereden maar is erg moeilijk, Wim huybers kan ik ook ergens vinden?

hovio13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:02

ik denk trouwens zelf dat hij ergens een ongeluk mee heeft gehad, ik weet het niet zeker maar op zijn achterbenen heeft hij littekens.. heb ook echt geen idee hoe hij eraan komt..

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 13:54

Wat voor littekens heeft hij? Kun je daar een foto van maken? Misschien is hij wel gevriesbrand, dat wordt veel gedaan in Amerika en Zweden.

www.huybers.com is de site van Wim Huybers. Als je gaat naar www.ndr.nl en dan aan de rechterkant zijn naam invult, kun je precies zien wanneer hij gelopen heeft. Als je die data dat hij tweede werd even doorgeeft aan hen, dan kijken ze voor je of hij op de foto stond.

Je kan ook kijken op de site van Hugo Langeweg (www.hugolangeweg.com), maar daar heb ik hem niet terug kunnen vinden. Ik kan hem ook niet vinden op de Zweedse sites, maar ik zou het in ieder geval even proberen bij Wim Huybers voor foto's. Succes!

hovio13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 16:19

aan de achterkant van zijn achterbeen heeft hij een litteken, maar het is een beetje apart, hij is nergens bang voor maar voor een smal bruggetje is hij echt doodsbang.. wat is gevriesbrand precies?
nee ik kan hem zelf bij hugo ook niet terug vinden.. ik zal nog bij huybers proberen:)

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:31

Zijn het stippeltjes? Vriesbranden is een erg ouderwetse manier om de zenuwen door te branden, maar dan met een hele koude ijzeren tang. Dat zijn vaak stippeltjes. Die van mij heeft het ook. Overigens is die van mij ook doodsbang voor smalle doorgangetjes. Het is me een raadsel waarom, maar nu we elkaar al jaren kennen, gaat het al stukken beter.

hovio13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 11:59

op zijn rechterachterbeen wel, heeft hij ook een verdikking inzitten, heel apart.. op dat been heeft hij inderdaad wel stippen zitten.. k zal proberen foto's te maken binnenkort..

Rambokim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:23

hovio13 schreef:
Sinds Februari heb ik hem, rij dressuur, spring met hem en maak heel veel buitenritjes, dressuur vind hij niet zo geweldig en ik krijg hem moeilijk aan het galloperen, met springen doet hij dat wel. springen en buiten rijden vind hij helemaal geweldig. Ik rij nu nog onderlinge wedstrijden met hem, wil hem nog verder trainen en dan officiele wedstrijden proberen.

wie heeft wel een wat over hem gehoord? of misschien heeft er iemand foto's toen hij nog koerste. Mijn andere topic klopte niet, had iemand anders voor me gemaakt, maar stonden wat dingen verkeerd.. Ik weet ook niet precies hoe ik die verwijder.

Pineshot(us) is een zoon van Pinechip geboren in 1997.

Afbeelding
dit was zijn eerste onderlinge springwedstrijd in juni, hij vond het heel erg spannend, dit was losrijden buiten, hij ging een paar keer flink omhoog en achter de merrie's aan dat vind hij leuk,

Afbeelding
hier was hij nog maar net bij ons.

ben benieuwd of ik iets hoor, of als iemand nog handige tips heeft voor de galop:)
Groetjes Hovio

He leuk ik ken Pine Shot!
Hij heeft bij ons op stal in training gestaan. (in Deurze) Wij hebben hem aan een Lianne verkocht als het goed is maar ik wist dat zei hem ook weer verkocht had. Hij was bij ons heel erg druk en wou gewoon niet meer voor de kar (in training)

hovio13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 21:03

hij komt bij mij straks ook voor de kar, hij vind het echt allemaal heel leuk, vooral springen.. hij is onder het zadel ook druk maar dat vind ik juist heel erg leuk, wat grappig om nog reacties te krijgen over hem:)