LB @ Parelli Online & Liberty [filmpje]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

LB @ Parelli Online & Liberty [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 20:31

Vanavond heeft mijn vriend een grondwerksessie met mij en Lb gefilmd. Ik had al 2 weken vrij weinig vanaf de grond gedaan, omdat we de laatste tijd meer hebben gefocussed op freestyle en finesse. Ook was de grond erg glad, we hebben dus rustig aan gedaan.

Tips zijn welkom!

Toen ik het filmpje terug zag, viel het me op dat Lb een grote 'bubble' heeft en dat ik vaak eigenlijk wat verder weg moet gaan staan (komt bij liberty mooi naar voren).
Verder is mijn lichaamstaal niet altijd even duidelijk: drive or draw, neutral or not (meestal not zag ik :s). Daar moet ik dus nog aan werken.

Verder ben ik ontzettend trots op onze figure-8@liberty, want dat is zelfs online nog erg moeilijk voor ons.

Ik ben erg blij verrast te zien dat hij heel anders draaft tegenwoordig. Ik had het al wel gehoord van mensen, en gevoeld onder het zadel, maar ik had het nog niet gezien. Even ter vergelijking: Een jaar geleden onder het zadel

Ook qua bespiering is hij enorm veranderd de laatste maanden:

Afbeelding
Nu

Afbeelding
Drie weken gelden

Afbeelding
Toen ik hem 2.5 jaar geleden kocht

Wat een ander paard!

Goed, hier het filmpje:

Tips zijn welkom :)
Laatst bijgewerkt door Alicia2u op 15-10-09 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:41

Ik vind het er heel (paard)vriendelijk uitzien! Jullie zijn een leuke combinatie. Je inspireert me om ook weer eens serieus aan de gang te gaan! ;)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:55

heel erg leuk om te zien, en inderdaad, inspirerend.

Mooi om te zien dat je zo subtiel aanwijzingen geeft. Zag ik het goed dat je ook zo nu en dan een voedselbeloning geeft ? Knap hoor, mijn LBI raakt bij voedselbeloningen helemaal van de kook en opdringerig. Dat zie ik bij jullie niet gebeuren. Gebruik je een 'clicker'-signaal ?

Nog 1 vraagje; wat voor een leadrope gebruik je ?

Super mooi filmpje !!!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 20:57

Ik gebruik geen clicker, heb ik in het verleden wel eens gedaan, maar ik vergeet dat ding steeds in mijn zak te stoppen ;) Als ik op het juiste moment beloon, en het niet gebruik als omkoping, levert het geen enkel probleem op en geeft het juist dat beetje extra.

Ik gebruik in het filmpje een 45ft line, omdat ik daar nog steeds handiger mee moet worden en dat lukt alleen als je 'm gebruikt. Ik weet dat het in de kleine roundpen niet het meest ideaal is, maar dat geeft wel weer mooi de gelegenheid dat ding vaak uit te gooien en op te rollen :P

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:19

De lettergreep "X" gebruikt men ook wel eens ipv het clicker-geval.
Als je "X" zegt, schijnt dat grotendeels emotieloos te zijn en altijd dezelfde klank te geven.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 21:24

Ziet er goed uit Janneke!

Tipje:
Ik zie je veel bewegingen maken met de carrotstick de eerste 3 minuten bij bijv. het zijwaarts vragen op de cirkel en ergens rond minuut 3 bij het vragen van een draw. Krijg hier een beetje het idee 'who moves who?' bij, jij beweegt vele malen meer dan LB doet. Misschien wat effectiever zijn in je fases?

Gaaf om te zien dat hij soms zo lekker exuberant reageert! :D

Alicia2u

Re: LB @ Parelli Online & Liberty [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 21:31

Jah, dat klopt Kim. Hij wordt steeds meer LbEx. Vanwege de gladde grond was hij vandaag wel wat voorzichtig en dan komt hij soms vast te zitten in de draai bij de draw.
Je hebt gelijk over het bewegen met de stick. Dat bedoelde ik ook dat ik nog niet 'neutraal' heb gevonden. Ik wil het nog teveel vóór hem doen (had ik met rijden ook altijd last van) en hij kent het nu, nu moet hij het zelf doen. Vergt een beetje discipline van mijn kant. Bedankt voor de tip :)

e_horse

Re: LB @ Parelli Online & Liberty [filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 08:45

Filmpje geeft mij weer inspiratie. Gaat al goed met jullie! Knap hoor.

prebalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:33

Wow leuk om te zien! wij zijn net aan 8jes toe (met touwtje) en dus erg interessant hoe deze zonder touwtje kunnen. Ziet er erg vriendelijk en blij uit!