stelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kyliam

stelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:16

Hallo mensen

Ik heb een vraagje.
Wie kent leuke en goede gymnastiseringsoefeningen voor een jong paard dat aan 1 kant compleet vast zit.
Los lopen kan hij wel maar dan altijd met stelling naar buiten.
Longeren stopt hij elke paar meter en draait zich heel snel met zijn hoofd naar me toe. Heb een heel ervaren iemand gevraagd me te helpen met logeren. Maar die zei na een paar keer ook dat het nooit echt een succes zou worden met longeren. Daarom dat ik hem nu gewoon rondjes laat lopen in een goed afgemaakte padock waar in het midden een lind gespannen staat. Hij wordt eigenlijk voor het vrijspringen gebruikt maar ik gebruik hem dan zonder hindernissen natuurlijk.
Hij is ondertussen onder het zadel en daar reageert hij niet op druk van binnenbeen of teugelhulp. HIj blijft gewoon recht zonder stelling of juist met de verkeerde stelling.

Ik zoek nu oefeningen die ik op de grond met hem kan doen om hem wat losser te krijgen aan zijn moeilijke kant.
Het basisgrondwerk kan hij vrij goed.

Danielle

Marloes

Re: stelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:43

Dubbele lange lijnen!
Je kan hem hiermee veel sturen en leuke oefeningen doen dat je paard lekker los wordt.
Of grondwerk natuurlijk, kan je hem rustig stukje bij beetje vragen, en steeds iets meer ;)

Uny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:59

Longeren met dubbele lijnen, heb je daar tips voor?

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:31

Ehmm... Dat is een beetje lastig uit te leggen, en off-topic.
Ik moet nu gaan, maar ik zal kijken of ik het morgen in een PB'tje kan zetten ;)

Uny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:50

Ja dat zou super zijn bedankt!!! :-)