Beginnelingen aan de lange teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Beginnelingen aan de lange teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:20

Ik ben pas kort met mijn shet aan het lange teugelen. Hij pakt het heel snel op! Stap gaat al netjes en in draf blijft hij ook steeds beter bij me. Ik probeer zoveel mogelijk volgens Piet Bakker te werken en dus zoveel mogelijk los te laten, maar dat is soms nog best lastig :o Bento houdt er van om lekker te stofzuigen zoals je op de fotos kunt zien :D
Tips zijn uiteraard welkom!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ging hij even te hard :D
Afbeelding

en nog een filmpje, net op het foute moment haha... ik geef hier al een half rondje aan dat Bento terug naar stap moet, en na een paar keer lief vragen is het voor mij dan klaar en dan even streng, vandaar dat je ziet dat ik hem ineens op de rem trek en vervolgens meteen weer loslaat. Vervolgens terug naar draf, tikje erbij omdat hij niet reageerde en daarna weer niet stopte, dus weer op de rem. In het begin wil hij nog niet altijd lekker reageren maar na 2 rondjes overgangen doet hij het perfect. Dit was net een begin momentje :+ zal snel een filmpje maken waarin het wel netjes gaat :j maar wil m toch met jullie delen om te laten zien dat hij verder best netjes loopt.

http://www.youtube.com/watch?v=W0bQFCUXY40

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:27

jezus waarom trek je hem zo terug in stap? okee, hij wilde niet terug, maar dan zou ik dit nog niet doen
krijgt vást weer commentaar -.-

wateenschatje! :+:

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:28

Lees tekst die erbij staat :) was overigens een draf. Hij mag best nog wat pasjes doorlopen hoor zodra ik hem terug naar stap vraag maar om nou rondjes lang te gaan trekken, nee, dan liever een keer duidelijk zodat hij volgende keer reageert zodra ik het nog liefjes vraag aan hem

ZusJacobs

Re: Beginnelingen aan de lange teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 14:42

Vindt dat je het netjes oplost hoor..
Hij begrijpt lijkt mij de hulp wel, druk neus is langzamer en als hij dan niet reageert moet je even consequent handelen. Zo zit het er veel sneller in dan elke keer kneepjes. Ben je morgen nog bezig.. :P
Leuk beestje, vindt hem lekker ontspannen lopen in stap! Nu verder werken richting te draf :)
Veel plezier verder!
Groetjes.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 14:47

hij snapt inderdaad de hulp wel, hij snapt de stemhulp ook dondersgoed hoor :D ik vind zelf ook dat ik het zo netjes oplos, eerst vragen, nog een keer vragen, omdat we het nog niet lang doen nog maar een keer maar dan toch echt de rem erop, dit hoefde ik overigens maar 2keer te doen en toen was hij alweer bij de les. Daarna meteen weer los :)

ja we zijn hard bezig met de draf en figuren in draf en vooral veel overgangetjes.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 15:31

Ik vind het erg knap van Bento. Hij lijkt het erg leuk te vinden, loopt lekker door. Zo lekker door dat hij niet in stap wil :-) !