beginnen met grondwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra83

beginnen met grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 18:30

Gisteren was ik een stukje met mijn paard aan het wandelen. Dat doe ik regelmatig maar ik vind het nogal saai.

Opeens bedacht ik mij wat oefeningen te doen. Ik liet der stil staan en ze moest achterwaarts omdat ze het zo goed deed kreeg ze een snoepje. Later deed ik het nog een keer en merkte dat ze het opeens wel heel eg leuk vond. Ze werd er helemaal vrolijk en enthousiast van. Ik heb der laten buigen naar beneden, links en rechts. En ze deed zelfs de achterhand weg zetten!

Nu heb ik wat op bokt gekeken en op internet en merk dat er veel over te lezen is. Zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Er is zo veel: NH, Parelli, dubbele longe, grondwerk, clinics, boeken, websites enz.

Hoe kan ik het beste beginnen? Wat zijn tips om te lezen?

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:47

Er zijn best veel topics waarin ze tips vragen over dit soort dingen dus kijk even rond!
Koop een boek over de methode van Voest en koop er een over Parelli en nog een over dubbele lange lijnen enz. enz...
En bedenk wat je leuk lijkt, en probeer het dan ;) !
En als het niet lukt kun je altijd les nemen :D .

Bjornborg1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:15

er zijn verschillende maneges die het hele jaar door dagcursussen geven werken aan de lange lijnen