[AR] idee voor een stoel in de kar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim18a

idee voor een stoel in de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 20:30

haaallo bokkkéeéerrss :D

ik heb een dresseer karretje

Afbeelding
heeft iemand misschien een idee wat voor stoeltje / bankje er ik er in kan maken? :)
of tips?

Gr kim :)

DearDarling

Re: idee voor een stoel in de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:55

misschien als je een paar plakken pakt een soort bankje maakt, ik kann morgen ee schets maken :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:23

't is erg leuk dat je het mennen toch door gaat zetten; het is namelijk een geweldige hobby/sport.

Echter wat ik niet snap, is dat er uitgebreid door meerdere mensen hier op AR is uitgelegd dat deze kar echt niet bij je pony past. Ik vraag me dan ook af, aangezien je deze kar eerst tekoop had gezet met het voornemen een cavaletti te kopen, waarom je toch doorgaat met deze wagen?
Je had het in je andere topic over dat de kar 'met wat aanpassingen' nu wel past, maar hoe heb je dat dan gedaan? Door simpel in gewicht te maken en lamoen lager te zetten kom je misschien iets in de goede richting, maar buiten dat zal je dan ook het lamoen compleet moeten inkorten en uit laten buigen want op deze manier heeft je pony alsnog totaal geen ruimte ;)

Al met al is het eigenlijk zonde van tijd en geld om met dit karretje verder te gaan, zo heel veel geld ben je nou ook weer niet kwijt aan een cavaletti ;)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 06:16

Ik dacht dat ze haar karretje verkopen ging.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 06:25

Het is geen eens een echte dresseerkar, maar een zelfbouwgevalletje waarbij totaal niet is gedacht aan veiligheid en comfort voor de pony
Niet alleen het lamoen maar ook de zweng enz enz klopt gewoon niet..

Ik kan nog steeds niet snappen dat mensen dit soort zeepkisten durft te verkopen aan onwetende en beginnende menners...
Het is net als een afgekeurd paard aan een beginneling verkopen..

Misschien zouden we eens advertenties op marktplaats moeten bekritiseren en dar zeggen dat mensen levensgevaarlijke zooi verkopen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 10:51

Echwel schreef:
Het is geen eens een echte dresseerkar, maar een zelfbouwgevalletje waarbij totaal niet is gedacht aan veiligheid en comfort voor de pony

Ik kan nog steeds niet snappen dat mensen dit soort zeepkisten durft te verkopen aan onwetende en beginnende menners...

Misschien zouden we eens advertenties op marktplaats moeten bekritiseren en dar zeggen dat mensen levensgevaarlijke zooi verkopen

Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Zelfs bij échte dresseerkarren heb ik mijn twijfel bij het comfort voor zowel menner als pony, maargoed. Je hoeft geen verstand te hebben van alle technische aspecten om al zó te kunnen zien dat deze kar eigenlijk niets voorstelt behalve een hoop hout met wat wielen. Zelfs als TS de kar, zoals zij stelt, 'met wat aanpassingen op maat heeft gemaakt' is deze kar totaal ongeschikt.
TS: nogmaals dit zegt men niet om jou 'te pesten', maar veilig en comfortabel mennen met een dergelijke kar is gewoonweg niet mogelijk. Dit heeft niets met luxe te maken....

Ik snap dan dus ook niet waarom je de kar niet gewoon verkoopt, wat je eerst van plan was, en een cavaletti koopt.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 11:53

JoyCiej007 schreef:
Echwel schreef:

Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Zelfs bij échte dresseerkarren heb ik mijn twijfel bij het comfort voor zowel menner als pony, maargoed. Je hoeft geen verstand te hebben van alle technische aspecten om al zó te kunnen zien dat deze kar eigenlijk niets voorstelt behalve een hoop hout met wat wielen. Zelfs als TS de kar, zoals zij stelt, 'met wat aanpassingen op maat heeft gemaakt' is deze kar totaal ongeschikt.
TS: nogmaals dit zegt men niet om jou 'te pesten', maar veilig en comfortabel mennen met een dergelijke kar is gewoonweg niet mogelijk. Dit heeft niets met luxe te maken....

Ik snap dan dus ook niet waarom je de kar niet gewoon verkoopt, wat je eerst van plan was, en een cavaletti koopt.

ik heb aan passingen gemaakt aan het tuig en nu zit de kar helemaal goed,
er en komen zo snel mogelijk stophaken op en dan is het helemaal goed :)

ik heb de kar niet gekocht maar ik heb het frame gratis kunnen ophalen en wij hebben er nieuwe planken in gezet en het frame opgeknapt. en veiligheids reflecto
het was nergens kapot!

ik zal zo snel mogelijk foto's er van maken. :D

iemand nog tips voor een stoeltje bankje? :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:58

Sorry maar die kar is niet goed voor je pony (voor geen enkele pony zelfs) hoe kun je met tuig aanpassingen en kar voor elkaar krijgen..
Het lamoen is te hoog, zweng zit niet goed, balans is zoek en dat ligt aan de wagen niet aan het tuig..
Ik zou mijn kinderen hier niet mee op pad sturen en ik hoop dat jouw ouders dat verstand ook hebben

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 12:09

Echwel schreef:
Sorry maar die kar is niet goed voor je pony (voor geen enkele pony zelfs) hoe kun je met tuig aanpassingen en kar voor elkaar krijgen..
Het lamoen is te hoog, zweng zit niet goed, balans is zoek en dat ligt aan de wagen niet aan het tuig..
Ik zou mijn kinderen hier niet mee op pad sturen en ik hoop dat jouw ouders dat verstand ook hebben

hou het wel gezellig! ..

..

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 12:13

ik zal wel foto's maken en dan zie je het zelf!

en trouwens.. geld groeit niet om mijn rug ...
en ik ben hartstikke blij dat en eindelijk een kar + tuig heb.. maar nee ik doen het WEER fout!
mijn blijdschap is door jullie af genomen en nee dan krijg je niet meer snel teru ..
en dan ook nog denken dat je hier mensen blij mee kuntn maken ..
ik plaats van eht gewoon te vragen of rustig te zeggen!
nee hoor mensen moeten elkaar hier weer af lopen bekken!

ik heb het nu vaak genoeg gezien mijn topic's .. mensen hebben de laatse tijd geen respect en deken dat ze het allemaal beter weten en ja misschien is dat wel maar dat is toch alleen maar fijn en dan kan je elkaar en mee helpen ! maar dat is in dit geval alweer niet..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:23

Ik denk het niet beter te weten ik weet het beter dit door jarenlange ervaring met aangespannen rijden..
Dat ik zeg dat ik hoop dat jouw ouders ook verstandig moeten zijn, is omdat geen ouder wil dat het kind verongelukt dus dat is neit ongezellig zijn, maar waarschuwen

Miss had je beter eerst een topic kunnen openen met de vraag is deze kar iets en dan besluiten hem niet te kopen

Citaat:
ik heb het nu vaak genoeg gezien mijn topic's ..

Zou het dan niet een heel klein beetje aan jezelf kunnen liggen??? anderen hebben dit probleem niet

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:36

Jongens? blijven jullie ontopic? de TS vraagt niet of het karretje past ja of de nee, ze vraagt hoe zze een stoeltje, zitbankje kunt maken ;)

Ts@ ik ben nu bezig met een schets voor je :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:39

Vind dat je dan ook best mag zeggen dat het karretje de moeite niet waard is. Maar ik ben best benieuwd naar de nieuwe foto's van de Ts hoe heb je het veranderd dan?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:47

Ik ben ook benieuwd naar de foto's van je aangepaste wagentje. Ik vind oom dat misschien met iets meer verstand het karretje had kunnen maken, maar je doet nu wel je best het probleem op te lossen en dat is goed :)

Misschien kun je een soort van plank op het karretje maken, met een rugleuning. Dus die plank er dwars overheen leggen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 15:00

TS: Waarom zo eigenwijs..... je kan zeggen dat er hier geen respect is, dat er hier gebekt word, dat 'alles niet goed is wat je doet' enzovoort.

Dat is allemaal niet waar, en als je zelf eens goed nadenkt weet je dat zelf ook wel.

Als je nou eens alle reacties op een rij zet, allemaal van mensen met jarenlange ervaring in het mennen. Denk je het dan nog steeds zelf beter te weten dan al deze mensen bij elkaar?
Dat je er domweg het geld niet voor hebt wil niet zeggen dat je dan maar in een pak schroothout met wat latjes en wat buizen alszijnde 'een kar' kan gaan rijden. Als ik geen geld heb voor een auto koop ik er toch ook niet één van de sloop die van ellendigheid uit elkaar valt, puur en alleen omdat ik vind dat ik een auto moet hebben, maar geen geld heb voor een auto die normaal in elkaar zit?

Volgens mij heb jij nog geen besef waar je mee bezig bent. De reden waarom mensen zo hameren op het feit dat jou wagen gewoon écht niet geschikt is om mee te rijden, is niet omdat ze jou willen pesten, dat is al meerdere malen aangegeven.
Wij zien nu eenmaal niet graag het zoveelste bericht op bokt, in de krant of op de voorpagina dat er weer iemand een ongeluk met de wagen heeft gehad. Mennen is vele malen risicovoller dan het rijden ohz.

Vereiste nummer 1 is een veilige, stevige en degelijke wagen. Aan al die basis vereisten voldoet deze kar ábsoluut niet.

Ik weet niet wat er nog meer nodig is om jou van de gedachte af te brengen dat je het zelf allemaal zo goed weet en dat je prima met deze kar kan rijden, maar niemand gunt jou een ongeluk met een wagen omdat deze wagen totaal niet geschikt is!

Bovendien plaats je zelf topics op bokt, er is nu al héel vaak gezegd dat deze kar gewoonweg niet geschikt is voor het mennen. Met het plaatsen van topics vraag je advies en tips. Die worden zeer netjes en beleefd mét respect jou op het bordje geserveerd.
Alleen als de antwoorden niet in jou straatje passen is het ineens 'allemaal niet goed, pesterij, vrolijkheid wegnemen, zonder respect en bekken'.... In plaats van zo in de verdediging te gaan zou je ook eens bij jezelf te rade kunnen gaan of het nou echt zo slim is om al deze antwoorden domweg te negeren of tegen te spreken. Uiteindelijk is alles wat hier gezegd wordt voor je eigen (en je pony's) bestwil, je zal er uiteindelijk ook zelf mee zitten als je er later alsnog achter komt dat deze kar niet veilig te noemen is. Je hebt alleen jezelf er dus maar mee, als je weigert te luisteren naar wat er hier al zo vaak gezegd is.

Misschien eerst eens naar jezelf en je eigen onlogische redeneringen kijken eer je over anderen oordeelt?

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:16

?Ik wil niet vervelend doen JoyCiej007 maar de ts vraagt niet om deze antwoorden, als je dit wilt zeggen tegen de TS doe dat dan via PB of het andre topic! ik ben bijna klaar met je schets TS :D ik was even bij Nordli!
Dus zullen we nu ontopic blijven, want ik kan mij voorstellen dat als jullie door gaan dit topic gesloten word ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:15

Het gaat toch óók om het welzijn van die pony? En op deze manier beleefd misschien de TS plezier aan de mensport maar denk niet dat het erg comfortabel is voor de pony! Dus ik vind dat we wel degelijk onze mening mogen geven wat betreft deze 'kar'. Zonde dat je eerst wel voor een goed wagentje zou gaan, maar toch besloten heb om dit barrel te houden. Tweedehands zijn die zwarte bekende shet sulky's ook te koop, scheelt weer in de prijs.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:04

maxipaxixx schreef:
?Ik wil niet vervelend doen JoyCiej007 maar de ts vraagt niet om deze antwoorden, als je dit wilt zeggen tegen de TS doe dat dan via PB of het andre topic! ik ben bijna klaar met je schets TS :D ik was even bij Nordli!
Dus zullen we nu ontopic blijven, want ik kan mij voorstellen dat als jullie door gaan dit topic gesloten word ;)

De TS vraagt tips om deze kar verder op te knappen.
Terwijl zij in het vorige topic toch luid en duidelijk vermelde dat ze had besloten de wagen te koop te zetten en een cavaletti te kopen. Sterker nog; de wagen stónd al te koop in een topic.

Nu worden er tips gevraagd om het ding verder op te knappen met bankjes e.d.
Is het dan niet meer dan logisch dat mensen over de constructie van de hele wagen beginnen?
Ik snap je probleem eerlijk gezegd niet zo goed ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 19:06

Jelleee schreef:
Het gaat toch óók om het welzijn van die pony? En op deze manier beleefd misschien de TS plezier aan de mensport maar denk niet dat het erg comfortabel is voor de pony! Dus ik vind dat we wel degelijk onze mening mogen geven wat betreft deze 'kar'. Zonde dat je eerst wel voor een goed wagentje zou gaan, maar toch besloten heb om dit barrel te houden. Tweedehands zijn die zwarte bekende shet sulky's ook te koop, scheelt weer in de prijs.

Blijkbaar moet er zowiezo gement worden.... geld of geen geld om een behoorlijke kar te kopen... Dat dat ten koste van de pony gaat, ten koste van de TS zelf én de openbare veiligheid doet blijkbaar niet ter zake, of TS heeft het zelf nog steeds niet door.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 20:17

Citaat:
Terwijl zij in het vorige topic toch luid en duidelijk vermelde dat ze had besloten de wagen te koop te zetten en een cavaletti te kopen. Sterker nog; de wagen stónd al te koop in een topic

Is het dan niet meer dan logisch dat mensen over de constructie van de hele wagen beginnen?

ja ik had hem te koop staan en had hem toch nog een keertje gepast en ik had het tuig anders gedaan en nu paste hij wel :)

maar ik zit er toch nog over te denken om en andere te kopen maar voor dat moet hij eerst verkocht zijn. en aangezien het geen goede kar is :7 zal ik er ook niks voor krijgen..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 20:30

Heel verstandig dat je toch een andere wilt. Assepoetser @ bokt heeft nog zo'n zwarte sulky te koop misschien kun je haar PBen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:14

kim18a schreef:
Citaat:
Terwijl zij in het vorige topic toch luid en duidelijk vermelde dat ze had besloten de wagen te koop te zetten en een cavaletti te kopen. Sterker nog; de wagen stónd al te koop in een topic

ja ik had hem te koop staan en had hem toch nog een keertje gepast en ik had het tuig anders gedaan en nu paste hij wel :)

maar ik zit er toch nog over te denken om en andere te kopen maar voor dat moet hij eerst verkocht zijn. en aangezien het geen goede kar is :7 zal ik er ook niks voor krijgen..

Met alle oprechtheid, héel fijn dat je toch nog aan het nadenken bent over een andere mogelijkheid. Echt, ik weet niet hoeveel je qua tijd en geld nu in dit ding hebt gestoken, maar voor een paar honderd euro heb je al iets heel degelijks.
Bovendien vind ik dat (wellicht is dat de leeftijd) je ook misschien wat objectiever zou mogen nadenken; je moet niet mennen, het is een mogelijkheid, een leuk iets voor erbij.

Als je de juiste middelen hebt moet je er helemaal niet aan beginnen, dat is wat men hier duidelijk probeert te maken. Hier ga je echter niet op in. Heb je wel eens nagedacht hoe een ongeluk met een aanspanning er uit ziet? En wat de gevolgen hiervan kunnen zijn?? Teneerste is je pony op dit moment nog te jong, ten tweede heb je dus het goede materiaal niet en ten derde, pony moet nog beleerd door iemand met verstand van zaken én jij moet leren mennen.

Als je die tijd nou gebruikt om al je geld bij elkaar te leggen en hard te sparen zul je al een eind komen. Je moet er ook wat voor over hebben.... en niet alleen maar denken: 'ik wil mennen dus dat gaat gebeuren, maakt niet uit hoe en op welke manier en wat voor consequenties dat voor mijn pony heeft'. ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:15

kim18a schreef:

Mag ik vragen hoe je door middel van tuigaanpassingen een niet passend wagentje ineens passend hebt kunnen maken?

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:50

Mischien kun je aan een autostoel komen met de rails.
Dan kun je de autostoel ook van voor naar verplaatsen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:00

Denk dat je met een stoel in dit karretje de veiligheid niet ten goede komt omdat het een afgesloten bakje is waar je niet makkelijk vanaf kan :) Dus om er dan nog een hele stellage in te maken als stoel lijkt me ook niet erg bevorderend voor de veiligheid.