[AR] Kan iemand mij vertellen of mijn broek hier aan vast kan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kowloon

Kan iemand mij vertellen of mijn broek hier aan vast kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 21:25

Om te gaan lessen heb ik een concourswagen aangeschaft, maar er zit geen oog op het lamoen, zoals op mijn recreatie kar wel zit, om de broek doorheen te halen.
Wel zitten deze leren lussen goed vast aan het lamoen. Kan iemand mij vertellen of deze voor de broek bedoeld zijn of enkele als strengophouders?
Er zit nog een verticaal gleufje in, dat niet goed zichtbaar is op de foto.
Afbeelding

Afbeelding

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:30

Volgens mij zijn die inderdaad voor de broek, lijkt me niet erg practisch om ze als strengophouders te gebruiken. Die gebruik je toch ook niet als je een broek gebruikt? Enkelspan is alweer een poosje geleden, sorry

Kowloon

Re: Kan iemand mij vertellen of mijn broek hier aan vast kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 21:37

Het gekke is dat de oogjes op het lamoen altijd aan de buitenkant zitten, deze lussen dus aan de binnenkant. bovendien zitten ze ver naar achter.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:59

Als ik het zo zie zitten ze vrij ver naar achter inderdaad. wist de verkoper dat niet dan??(of ben je gewoon vergeten het te vragen?)

Bij enkelspan kan je wel streng ophouders gebruiken, maar de meeste mensen nemen de strengen gewoon mee door de broekriemen inderdaad. Maakt ook niet uit met examen van het koetsiersbewijs igg.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:31

Deze riempjes zijn zeker niet voor de broek.
Hier kan je geen kracht op zetten, wat wel nodig is voor een broek.

Bij de aangespannen sport, waar deze concourswagen voor gemaakt is, wordt geen gebruik gemaakt van een broek.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:55

Ze zijn inderdaad niet voor de broek.

Wat zou kunnen: toch een 'ring' om lusjes aan te maken waar de strengen doorheen lopen, of... voor een valse broek. Dit is een riem die achter het paard langsloopt, van boom naar boom. Een dwarsriem dus, die tegen het paard aanloopt als er vaart geminderd wordt. Daar worden ook van dit soort leren lussen voor gebruikt, hoewel ik niet precies weet hoe het er in het echt uitziet (toevallig staat er iets over in de nieuwste MenSport ;) )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:59

Je bedoelt de broek an het tuig toch en niet jouw broek??
Die van het tuig kan hier idd niet aan gemaakt, concourswagentjes zijn in principe wat Sjonniej zegt voor een andere tak van sport (aangespannen)waarbij andere dingen worden gevraagd dan bij gewoon mennen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:20

Zijn deze lussen niet bedoelt voor een slagriem???

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 20:46

Hmmm, nou weet ik het helemaal niet meer, de riempjes kunnen redelijk wat kracht hebben. Zitten goed vast aan lamoen, maar wel te ver naar achter. Er zit ook geen rem op de kar, dus ik ga er wel een extra bevestigingmogelijkheid aan vast maken.
Bedankt voor de reakties. Zal ook de mensport eens kopen....
En nee, ging er eigenlijk vanuit toen ik hem kocht dat het voor de broek was, maar heb er niet op doorgevraagd. Dacht als ik te dom doe, dan moet ik vast meer betalen...