Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
BlackDevils schreef:Eigenlijk is het behoorlijk offtopic en hoort een dergelijke oproep ook elders op Bokt maar een ieder mag hier zijn mening geven.
Over de bewijslast kan ik inderdaad geen sluitende conclusie trekken.
Maar dan nog lijkt me, in dit geval dat het lamoen los ging, de eigenaar aansprakelijk en niet de organisatie.
Verder heb ik ook geen rechten gestudeerd maar ik krijg hierbij wel een beetje het gevoel van Amerikaanse toestanden.
Misschien had ik zelf als ik gewild had in het verleden ook meermaals een dergelijke claim neer kunnen leggen maar daarin maakt een ieder zijn eigen keuze.
Wat ik verder probeerde aan te geven is dat het voor organisaties (of het nu een vereniging of een stichting is) niet mogelijk is dergelijke gevallen en gevolgschade uit te sluiten. Wanneer zij daarvoor aansprakelijk gesteld worden dan dient dit weer verzekerd te worden. Door verschillende regelgeving en verplichtingen zal het dus bijna onmogelijk worden nog iets te organiseren.
Zwerte schreef:Nou goed, dat is voor jou 3 jaar en één operatie, bij mij één geval inmiddels 25 jaar en 12 operaties en een ander geval heeft me bijna 2 weken coma gebracht en 3 jaar herstel maar verder heeft het geen enkele zin hier daarover uit te wijden.Heb je zelf ooit een lichamelijke beperking door een ongeluk gehad? Ik durf haast te zeggen van niet, want je hebt blijkbaar er geen idee van hoelang je wel niet in de medische molen vast kan zitten. Ik was al een jaar verder voordat we uberhaupt wisten wat de exacte schade was. Vervolgens was fysiotherapie nodig want in sommige gevallen is dat voldoende. Bij mij niet, dus toch operatie. Daar het resultaat van afwachten et voila, we zijn 3 jaar verder! Hierop wilde ik wachten omdat je anders toch te horen krijgt dat de zaak pas verder geregeld kan worden als bekend is wat de restschade is (dit was tevens ook wat de contactpersoon van de verzekering zei, dat eerst de restschade bekend moet zijn)