Anysha aan de dubbele longe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Navanja

Anysha aan de dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 14:57

Hallo! :D gister heb ik voor de tweede keer met anys aan de dubbele longe gewerkt, het ging ontzettend goed en daarom wilde ik dat ook even delen. Anys is 2 maanden geleden mama geworden van navayo.. en ik ben haar nu weer rustig aan het oppakken. zodat haar baasje (die aait dolfijnen voor 7 weken in turkije :Y) ) straks er weer lekker op kan rijden.
Anysha is vijf jaar oud en een arabisch volbloed. josette heeft haar zelf zadelmak gemaakt en stap en draf met haar gedaan ik heb in februari haar nog wat meer geleerd en daarna was ze lekker zwanger! nu ben ik begonnen met de bubbele longe zodat ze wat meer gewend raakt met de ontspanning en sturen. en ook wat meer tijd krijgt om wat spieren op te bouwen na haar zwangerschap.

Ik moet goed opletten dat mijn binnenhand niet te streng word, verder zit ik er nog niet zo heel veel aan omdat ik graag wil dat ze het zelf opzoekt, bijvoorbeeld in de galop stuur ik alleen maar.

opbouwend commentaar is welkom! maar het is pas anys haar tweede keer

1Afbeelding

2Afbeelding

vanwege een domme fout van mij, (had de camera verkeerd ingesteld), wat weinig foto's van rechtsom.

3Afbeelding

4Afbeelding

Dat neusje.. :+:

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

9Afbeelding

10Afbeelding

galopje, sturen gaat hier wat moeizaam.

11Afbeelding

uitstappen

12Afbeelding

lekker rollen!!

13Afbeelding

wat is ze mooi he.. :o

bedankt voor het kijken :wave:

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 10:58

met momenten mooi, hoor. Maar ik zou toch een longeersingel gebruiken ipv de longes door de stijgbeugels te steken. Dit geeft niet echt stabiliteit in de aanleuning en is soms gevaarlijk zoals in de galop dat je moet lopen om ze bij te houden. Het is niet ondenkbaar dat ze dan verstrikt raakt in de longes en zo een arabiertje gaat dan ongelooflijk panikeren.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 11:51

Ik weet het... Longeersingel is ontzettend zoek..
pff maar wil wel met haar werken, anys raakt gelukkig niet snel in paniek en ik weet wel hoe ik met de dubbele longe om moet gaan gelukkig dus verstrikt zal ze niet snel raken.. maar je hebt gelijk.
zo gauw het kan verander ik het ook. maar het is wel een officiele manier van longeren. en ik heb de beugels aan de onderkant vast met een bij-elkaar-houdt- stukje (hoe noem je zon ding :+ ) die ik ook bij mijn dubbele longe heb gehad. Dus het kan wel gewoon. Maar ik longeer ook liever met een longeer-singel hoor.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:39

Ziet er goed uit.. En ik vind het een super mooi beestje :D

opisop_shop

Re: Anysha aan de dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:43

Ik dacht al te zien dat je beugels vastzaten idd!
Maar dan kun je misschien als je dat veiliger vindt ook net zo goed de buitenste longe over de rug leggen ipv achterlangs en dan de binnenste gewoon direct naar jouw hand?

Ziet er al best netje suit hoor! Hoe oud is ze?

zambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:56

super leuk paardje,
ziet er ook goed uit,
hij ontspant ook al beetje op 5 foto.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 22:10

Ze is vijf,

Bedankt voor de reacties :D

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:55

ziet er leuk uit hoor!
en inderdaad een singel is toch beter maar als je er naar opzoek bent is het geen probleem :j maar gebruik je 2 losse lijnen of een dubbelelijn?
ik heb trouwens altijd geleerd de lijn anders te doen maar dat gaat neit met zadel maar als nog lekker ontspannen hoor! :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 21:26

Ik gebruik een dubbele lijn, van willy ten hage. Er is ook een andere manier inderdaad, maar ik heb het op beide manieren geleerd, en kijk per paard wat het beste past.
Bedankt voor je reactie!