Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
esire001 schreef:Je zou het eens zonder kunnen proberen?!?!?
denice schreef:Misschien moet je het gedeeltje achter haar benen langs dan wat langer doen, zodat ze meer ruimte heeft om te galopperen. Ik merk het aan mijn merrie ook als deze te strak staat!

ZusJacobs schreef:Heb je hem ook via de mond lopen? Het zou dan namelijk kunnen zijn dat bij elke sprong hij een ruk in zijn mond krijgt. Het is dan misschien slim om hem van voor los te doen en op de singel te binden en er desnoods een hulpteugel aanhangen [ben er geen voorstander van maar dat is eigen keus]. Mijn pony bokt met de passoa teugel ook in galop, is even doorzetten [vooral joligheid] en dan houd ze wel op.
Succes!

oOoKellyoOo schreef:Het kan inderdaad zijn dat hem iets irriteerd, maar kan ook dat hij zich te veel insant waardoor er te veel spanning op verschillende spieren komt te staan.
Ik weet niet of je ervaring heb met longen met dubbel longe, zo ja doe dit eens en dan doe je de buiten lijn tijdens galop eerst over de rug laten komen , gaat dit goed, dat doe je de buiten lijn achter langs de achterbenen, en met en met iets meer druk gaan uitoefenen, zo kun je zien of het daaraan ligt en kun j dus merken o de pessoa strakker of juist losser moet
kan ook zijn dat je hem inderdaad te los heb, en dat het teveel beweegt en dus irriteerd op bepaalde plekjes wat voor je paard best gevoelig kan zijn.
Karin_deB schreef:Ja ik longeer al zo'n anderhalf jaar met pessoa en doe ook regelmatig de galop meenemen.
@ M_Ve, ik heb de pessoa niet versteld, hij staat al al die tijd zo, en het is pas sinds kort dat ze bokt in de galop.
oOoKellyoOo schreef:Longeren met dubbel longe vergeet je niet hoor is hooguit even onwennig, probeer het maar een morgen ofzo, dan weet je wel gelijk waar het probleem zit.