Vraagjes lange teugelen met shet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Vraagjes lange teugelen met shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 19:19

Ik heb al een dvd besteld en ben op zoek naar lessen maar tot die tijd wil ik natuurlijk ook verder en vraag wat dingetjes af.

Misschien heel simpel maar, wat is nu de precieze plek waar je loopt bij het lange teugelen werk met een shet? Ik loop er nu schuin achter, maar wel naast de achterhand. Is het de bedoeling dat ik altijd aan de binnenkant loop en dus verander van plek zodra ik van hand verander? Is het dan ook de bedoeling dat ik meer naar achter loop, want hoe ik nu sta kan ik niet makkelijk van plek veranderen zodra ik van hand verander omdat ik dan om de achterhand heen moet..

Als ik verder van mijn pony af moet lopen heb ik natuurlijk meer kans een harde trap te krijgen. Mijn pony trapt niet zomaar maar wil nog wel eens in een vrolijke bui een bok geven, en niet recht naar achter ;) hij heeft het nog niet gedaan maar ik wil over een tijdje toch ook wel een galopje proberen, ben bang dat hij dan te vrolijk wordt en ik een trap te pakken heb.. iemand een tip hiervoor?

Bedankt alvast :)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:34

Je loopt redelijk dicht op je paard en de begin basis positie schuin op het binnenachterbeen. Inderdaad moet je bij het van hand veranderen "van been wisselen" net als bij het rijden. Daarbij loop je inderdaad achter de ponie langs.

Maar paard wat niet veilig is op de achterbenen ga ik niet mee lange teugelen!

Misschien is de Lange Teugel Dag een mooie gelegenheid om eens te zien wat het werk precies inhoudt?!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door regine op 25-09-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Re: Vraagjes lange teugelen met shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 11:37