[AR] [VD] Welke boeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[VD] Welke boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:54

Welke boeken over vrijheidsdressuur kennen jullie / hebben jullie methodes uit gebruikt? De enige drie Nederlandse boeken die ik er over heb zijn van Nathalie Pennquitt, een oud boek van H.J. Lijssen en eentje van Ernst van Loon, de rest is allemaal Duits. Weten jullie nog meer boeken, ook in andere talen?

Dan nog een denkvraag: hoe zou het ideale VD-boek er eigenlijk uit moeten zien? Ik heb er al heel wat voorbij zien komen, maar 'het' boek zit er nog niet tussen. Hoe ziet 'het' boek er uit? Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:26

Tja, ik weet er ook niet meer. Ik heb zelf die van Nathalie Pennquitt en heb daar een goede steun aan gehad. Ik heb ook veel zelf uit geprobeerd.
Ik denk dat het ideale VD-boek d'r voor iedereen anders uit ziet. Ieder paard is anders en reageerd anders.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 19:06

het ideale vrijheidsboek is gevuld zonder gezwam over te gebruiken zwepen en kaptomen en duidelijk over het wel en niet belonen met lekkers en met duidelijke fotos van wat er mis kan gaan en hoe aan te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 23:12

Hmm, ik had het er hier laatst ook met mijn zusje over, en die had liever tekeningen dan foto's omdat die laatsten in haar ogen vaak niet goed genoeg de fouten of goede dingen duidelijk maakten. Zelf lijkt een boek dat tot de nok toe gevuld is met foto's en tekeningen ook ideaal.

En om voor zo veel mogelijk paarden en mensen bereikbaar te zijn moeten en misschien meerder methodes gegeven worden om tot hetzelfde kunstje te komen?