Waar stick & string bestellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Waar stick & string bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:37

Lijkt een stomme vraag, maar bij equiplay zie ik alleen nog maar de basic quality staan, terwijl ze volgens mij voorheen ook voor sticks/strings nog een 'best' quality hadden. Nou weet ik niet of er een enorm kwaliteitsverschil tussen zal zitten, maar als ik dan een stick en string ga bestellen wil ik graag wel iets wat fijn werkt en lang meegaat :)

Dus waar kan ik dat vinden? (behalve bij Parelli - 50 euro is best een boel geld, tenzij die echt véél beter zijn dan andere carrot sticks.)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:39

Nou, ik weet wel dat die van Parelli werkelijk onverwoestbaar zijn.
Ik heb een erg 'mouthy' veulen (sorry, jaarling :+ ) en mn Equiplay stick is al gesneuveld (glasfiberstukjes laten los, splinters, niet fijn en bovendien is het lusje losgelaten) Die van Parelli heb ik nu een jaar en ziet er nog supergoed uit!

Wij hebben in onze webshop ook goede sticks, maar die zijn echt voor beginners en mensen die er niet veel geld in willen stoppen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:41

De stick is gewoon nog steeds dezelfde kwaliteit hoor ik heb ze laatst nog gezien op de NH-dag. Mijn equiplay stick gaat alweer heel wat jaartjes mee.
Ik zie wel dat bij de strings de best quality niet meer erbij staat. Volgens mij gewoon even mailen, want die zijn er volgens mij nog wel.

CrazyCat

Re: Waar stick & string bestellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 10:42

Mijn parelli stick is inderdaad wel net wat betere kwaliteit, maar ook mijn equiplay stick hebben al heel wat paarden op gestaan en in gebeten en daar is niets vanaf gekomen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 10:44

Mijn paard is geen sloper, gelukkig..dus als iets kapot gaat zal 't mijn eigen schuld zijn :P

Dat van die splinters ben ik vaker tegengekomen - maar was dat juist bij de oudere of de nieuwere equiplay sticks? Heb er wel iets over gelezen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:12

Ik wilde net een stick bestelling bij Equiplay, maar de bestelling lukte niet.
Ben wel benieuwd...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 17:01

Ik heb gisteren voor het eerst onze eigen sticks in handen gehad...
Ik ben er eerlijk gezegd heel erg enthousiast over!!!
Ik ben zelf nogal kritisch met sticks en strings, maar over die van ons ben ik nu ook erg positief :D

Ze zijn ook niet duur.
Kijk eens in onze webshop.

Bullymonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 22:34

De Parellistick mag best aan de prijs zijn, maar hij is het geld dubbel en fwars waard. Door het zware handvat is hij veel beter uitgebalanceerd. De andere sticks zijn zwaar in je hand, zeker met rijden. Buitendat gaat deze stick niet splinteren. Ik ben er heel tevreden over. Hij is het waard.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 07:16

Maar ik heb ook wel gelezen dat het verschil tussen de Equiplay stick en die van Parelli relatief klein is..(terwijl de ervaring van Puchje dan dus weer anders is)

Vooral het splinteren wil ik echt niet, dus als de Parelli stick dat nooooit heeft en Equiplay soms wel, tja, dan is de keuze snel gemaakt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:20

Mijn stick van Equiplay komt vandaag binnen dus ik kan je er volgende week iets over zeggen, alhoewel ik dan geen vergelijk heb natuurlijk...

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:53

DaniBanani schreef:
Maar ik heb ook wel gelezen dat het verschil tussen de Equiplay stick en die van Parelli relatief klein is..(terwijl de ervaring van Puchje dan dus weer anders is)

Vooral het splinteren wil ik echt niet, dus als de Parelli stick dat nooooit heeft en Equiplay soms wel, tja, dan is de keuze snel gemaakt.

De nieuwe sticks (wit, zwart, blauw, oranje, bruin) splinteren ook niet! (mocht iemand splinters hebben van een nieuwe stick, dan krijg je gratis een nieuwe :j ) alleen de oude sticks in de kleur creme-wit waren van mindere kwaliteit. Daar kwam ik zelf ook pas later achter, dus heb ze nu uit het assortiment gehaald.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 13:56

Mijn equiplay stick leeft ook nog steeds :) String heeft het alleen niet overleefd, uiteinde van het lusje is losgelaten. Maar goed, dat is niet zo erg.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 16:38

Callippo, dat is fijn om te horen! :) Hoe zit dat dan nu met de best quality? Want er waren verschillende qualities voor de sticks en strings en nu zie ik dat niet meer, of hebben jullie dat niet meer?

Goed dat ze iig niet meer splinteren, dat was mijn grootste bezwaar. Denk dat er binnenkort wel een bestelling bij jullie komt :)

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 12:03

Best quality sticks zijn tijdelijk niet te koop. Ben bezig de duurzaamheid hiervan te vergroten door andere bevestiging en tot die tijd zijn ze niet op voorraad.
Best quality strings staan er alweer op.

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 13:06

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:29

Ik heb volgens mij een oude stick van Equiplay (een gele); ik heb hem nu een jaar of 2 en hij ziet er nog perfect uit! Ondanks dat er ook op gestaan is door het paard. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind hem wel fijn werken hoor.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 16:10

Oké, super om te horen! :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:56

Ik vind de stick van Parelli net even lichter en lekkerder in de hand liggen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 15:31

Maar scheelt dat echt veel, voor jou gevoel? Of meer van..hij is nóg beter, maar die andere is ook prima?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 21:11

Zie net dat het voor mij 10 euro zou schelen, tussen Equiplay of Parelli, omdat ik lid ben van de Savvy Club. Dat valt me eigenlijk nog wel mee..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:19

DaniBanani schreef:
Maar scheelt dat echt veel, voor jou gevoel? Of meer van..hij is nóg beter, maar die andere is ook prima?

Voor mij scheelt het heel veel. Ik heb RSI, snel last van een slapend gevoel in mijn rechterhand, en een slijmbeursontsteking in mijn schouder. Ik kan gewoon veel meer en ik kan langer doorgaan met de Parelli stick.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:15

DaniBanani schreef:
Dat van die splinters ben ik vaker tegengekomen - maar was dat juist bij de oudere of de nieuwere equiplay sticks? Heb er wel iets over gelezen..

Ik heb een stick die ik vijf jaar geleden gekocht heb en die is nog steeds heel :-)

Mijn vriend heeft de echte P-stick, maar ik vind het verschil echt minimaal.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:45

@Cassidy: met welke sticks heb je het vergeleken dan? Zowel de sticks van Parelli als die van mij (EquiPlay dus) zijn in de afgelopen jaren wel wat veranderd namelijk :-)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:25

Ik werk er nooit mee hoor, een keer gedaan.. maar kun je niet gewoon een bamboestok kopen bij het tuincentrum en er dan een stuk rood-wit afzetlint aan binden? Dan heb je toch hetzelfde? Als je het intensief gebruikt is het een ander verhaal, maar iemand die het af en toe eens doet of het eens wil proberen..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 23:25

Euhmm......

Nee :+