Bijgezet maakt het niet uit maar anders trek je teveel aan de buiten bitring het bit scheef.Ik longeer altijd zonder,klotst ook minder in de mond.
upendo
Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-09 20:01
Volgens mij maakt het ook bijgezet nog wel uit hoor. Ik heb namelijk het idee dat 'ie met het hoofd dan toch een stuk naar binnen loopt..
Laatst bijgewerkt door upendo op 16-09-09 20:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Britt
Geplaatst: 16-09-09 20:03
Zonder, over het algemeen trek je harder aan de buitenkant dan op de binnenkant omdat het ringetje in het midden zit. De ringetjes hadden meer verdeeld naar de zijkant moeten zitten voor fatsoenlijk resultaat naar mijn mening. Ik sla het touw om de binnenste ring en klik hem aan de buitenste.
Zonder, ik ga akkoord met Brittkitt, heb dezelfde ervaring met zo'n ding... Ik haal de longe door de binnenste bitring onder de kin door naar de buitenste bitring.
Zonder vind het een beetje ondingen, doe de longeerlijn door het bit heen en dan vast aan de longeersingel.
Celiien
Geplaatst: 19-09-09 14:28
zonder, ik longeer met dubbele longeerlijn dusja
Ceasar2015
Geplaatst: 19-09-09 14:31
Met zoon bitstukje trek je inderdaad meer aan de buitenste dan aan de binneste bitring. Buiten dat gaat de buitenste bitring dan afknellen bij de wang. Ik doe óf de longe een slag om de binneste ring en dan onder de kin door naar de buitenste óf door de binneste achter de oren langs en dan vastlikken aan de buitenste. En ik longeer veel met dubbele longe.
Bitstukje heb ik wel als het goed is, maar gebruik ik meer als broertje buiten rondje op paardlief wil rijden. Dan kan ik daar makkelijker even een touwtje aanklippen.
Ik heb een knoop gelegd op een kleine afstand van de gesp van de longeerlijn. De gesp doe ik dan door de binnenbitring en door de buitenbitring en dan maak ik de gesp vast achter de knoop van de longeerlijn. Zo krijg je een soort lus die door de bitringen heen kan schuiven en trek je niet teveel aan één kant. Wel even wisselen natuurlijk als je van hand gaat veranderen.
Zonder vind het een beetje ondingen, doe de longeerlijn door het bit heen en dan vast aan de longeersingel.
het zelfde
edit: als je hem door de binnenste bit ring doet en buiten kant vast maak komt de druk nog steeds het meest op de buiten kant net als met die bitstukjes..
Ceasar2015
Geplaatst: 19-09-09 18:16
Lammert Haanstra zei dat je de lijn even een slag om de binneste heen moest draaien en dan aan de buitenkant vast doen...
Ik heb geleerd bij de LammertHaanstra manier dat je de knip om de bitring en de (riem boven de) neusriem kan doen, heel handig, maar dan moet de knip groot genoeg zijn en de neusriem niet te hoog hangen en de bitring niet te dik zijn Zo heb je altijd gelijke druk op de binnenkant en niet alleen op de bitring, maar gewoon op het hoofd.
Ik longeer zonder. Ik doe de longeerlijn altijd door de binnenste bitring heen en dan door de buitenste en dan clip ik hem weer vast aan de binnenste. Ik gebruik zeg maar 1 lijn van de dubbele longeerlijn en ik maak het katrolletje aan de longeersingel vast.
Met bitstukje, maar heb hem zelf wat aangepast door de ring naar binnen te verplaatsen en het te onderleggen met 'zacht spul' , hihi. Nu zit er meer druk op de binnenring lijk mij, want de buiging van mijn poown is dan gewoon goed. En het bit ligt recht in de mond.