af en toe rij ik tandem met mijn trekpaarden, maar heeft iemand een duidelijke foto hoe je het voorpaard aan het achterpaard bevestigd..? dus hoe komen de strengen van het voorpaard vast aan het achterpaard..?
ik hoor graag van jullie, graag met foto.
groetjes
xElienx
Geplaatst: 14-09-09 15:27
wij hadden de strengen met een knip vast gezet op de ringen aan het borsttuig van de achterpony
maar er zijn nog veel meer manieren. ik heb zelfs een keer autogordels langs zien komen
ik heb ook ooit gezien dat ze het voorpaard aan de burries hadden gemaakt, maar ik weet niet of dat goed is. Stuur anders een bericht naar chelltje, zij rijdt tandem als ik het goed hab.
@knolliegirl: sorry maar het is er een beetje bij in geschoten om foto's te maken. We waren zo lekker door het bos aan het crossen Zal komend weekend proberen er aan te denken.
@[***]: iedereen spant anders in. Dat is gewoon zo. Er zijn geen vaste regels hoe het 'moet', iedereen heeft weer andere handigheidjes verzonnen. Tuigen verschillen ook al behoorlijk van elkaar qua methode!
Anoniem
Geplaatst: 29-09-09 16:44
Ik denk dat er wel een correcte manier is om in te spannen, ik ben niet op zoek naar de houtje touwtje methode eigenlijk.
Ik vraag de meninstructeur hier wel een keer hoe het moet en wat ik nodig heb.
Echwel
Geplaatst: 29-09-09 16:50
[***] schreef:
Is er nog geen Wiki artikel over?
http://www.bokt.nl/wiki/Tandem Het ligt ook aan welk tuig je hebt enz, meeste vragen even aan de tuigmaker voor extra ringen en hulpmiddelen
He wat goed Echwel Ik ben van plan komend voorjaar een tweespantuig aan te schaffen en dan wil ik het inderdaad gelijk laten verbouwen zodat het ook voor tandem kan.
Echwel
Geplaatst: 29-09-09 17:00
Je hebt een combituig nodig voor achterpaard iig een enkelspan...
jantina
Geplaatst: 29-09-09 17:01
Janne, kijk eens naar een combinatietuig. Wij hebben er een van Ideal en is met een paar kleine aanpassingen heel makkelijk om te bouwen naar tandemtuig.