Rosso's Bokt-debuut aan de lange teugel (kür)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Rosso's Bokt-debuut aan de lange teugel (kür)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:57

Woeiwoei :D [***]'s eerste topic hier.

Het is een kür, dat wil zeggen de proef ervan. Het is nu nog gewoon voor thuis, maar wie weet.... :D
De muziek die er nou bij staat wordt de echte muziek, na wat getover met mijn muziekbewerkingsprogramma. Vinden jullie het er een beetje bij passen?

Jullie mogen trouwens ook commentaar geven, graag zelfs. Verbeteringspuntjes zijn er namelijk nog wel.
Je moet wel weten dat ik al een week geen tijd meer heb gehad met hem te werken, dus daarom dat hij nogal gespannen wordt afentoe..

Het is ook een jonkie van 4, maar hij leert erg snel en lijkt er niet veel moeite mee te hebben... Ja hier wel :') Maar zoals gezegd is dat omdat hij wat gespannen was omdat ik al een week niet met hem aan de lange teugel gewerkt heb... Ik hou het ook nog een tijd op dit niveau en dat zien we nog wel verder. Mijn verbeteringspunten waar ik aan wil werken zijn om het wat constanter in de nageeflijkheid te hebben, dus dat hij bij het wijken niet tegen de hand komt.... En het aller-aller-allermoeilijkste.....halthouden... :+

Hou het wel vriendelijk trouwens, want ik hou er niet zo van om afgekat te worden :D

Brand los!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 22:01

jammer dat je achteraan zo ver weg bent, je kan nu niet goed zien wat je doet...
de muziek klinkt veelbelovend, is ook mooi

minouesmee

Re: Rosso's Bokt-debuut aan de lange teugel (kür)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 06:31

Ik weet er niets van maar ik vind het erg leuk

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:17

Om echt goed te kunnen oordelen moet je even een ander filmpje maken.Even aan iemand vragen om je te filmen zodat er ook in- en uitgezoomed kan worden.
Je bent nu te ver weg en het filmpje is wat te donker en moeilijk te zien wat je precies doet.

Ik heb het idee dat je wat streng bent met de lijnen (volgens mij zag ik veel spanning in jouw schouders en boven armen)waardoor hij zich wat opvouwd.Spanning is bij beide te zien maar dat is iets waar aan gewerkt kan worden ;) Muziek is prima en qua proef,misschien moet je even kijken of je wat meer kan afwisselen in je oefeningen.Kan het mis hebben maar dat was moeilijk te zien op het filmpje.

Ga zo door,je hebt een lekkere,leuke pittige pony :)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:28

Muziek is helemaal toppie :j Ik zou proberen om inderdaad meer ontspanning te krijgen en om de kur in spiegelbeeld te doen. Vind het onwijs knap dat je dit met zo'n jonkie al kan! Dus denk dat als je verder gaat het er steeds beter uit zal komen te zien. Verder zou ik als het mogelijk is de kur helemaal afmaken. Dus muziek eerder laten afvloeien of de kur verder uitwerken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:36

Eerlijk gezegt vind ik juist de muziek niet leuk hierbij. Het is wel mooie muziek maar heel eentonig. Jullie zijn bijde jong dus zou ik voor veel frissere muziek gaan. En natuurlijk ook verschillende stukken muziek. Probeer ook originele figuren te lopen, het is een beetje voorspelbaar.
Ik vind wel dat je heerlijk zo bezig ben met je pony en blijf genieten!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:41

Ik vind de muziek wel passen bij die kleine dribbelpasjes :j
Ziet er goed uit en ik vind dat je leuk bezig bent met je pony.
Alleen af en toe wel oppassen dat hij niet te ver achter de loodlijn kruipt, dan krijg je een nog mooier beeld.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 07:58

muziekje is zowiezo erg leuk en passend, misschien nog een ander muziekje erbij voor de aswisseling?
Verder zijn jullie erg leuk bezig, ik vind alleen dat je pony af en toe zijn hoofd te ver inbuigt, ik weet niet of dit komt door te veel druk op het bit of dat het een andere rede heeft.
Ik zou zeker aanraden om lekker door te blijven oefenen, ik ken maar weinig mensen die zo leuk met lange lijnen en hun shetlander bezig zijn!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:39

Bedankt iedereen voor de reacties, hier kan ik namelijk echt wat mee :j

De spanning, tsja... Ik weet het :=
Het probleem enkel is dat dit zeg maar niet de eerste poging was het proefje te filmen. Hij was namelijk een kléin beetje tegendraads bezig waardoor ik een beetje boos begon te worden en dus gespannen werd.

[***] kruipt inderdaad nog weleens achter de teugel, hier ben ik ook heel hard aan het werken. Maar denk dat het wel goed komt :j

Nogmaals iedereen heel erg bedankt!
De muziek, daar ga ik nu nog eens verder kijken. Wie weet wat ik allemaal nog tegenkom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:41

Ik zal vandaag trouwens eens opnieuw filmen, desnoods vraag ik iemand om te filmen zodat het wat duidelijker is... :j

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:43

Ik wil wel filmen :')
Ik heb geen verstand van dit, maaaar ik vind het er heul errug leuk uitzien hoor Mich :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:46

x_Rebecca schreef:
Ik wil wel filmen :')
Ik heb geen verstand van dit, maaaar ik vind het er heul errug leuk uitzien hoor Mich :j

Kom je dan op de fiets _O- ??
Bedankt :D

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:52

Ziet er leuk uit, idd een ander duidelijker filmpje is nog leuker!
Ik zou proberen om hem over het midden ook af en toe recht te rijden. Hij buigt op de langere lijnen teveel in, maar daar kan je aan werken. Iets zachter nog in je handen worden. Ziet er verder al goed uit hoor voor zo'n jong dier. Leuk he dat ze het zo snel oppakken die lange teugel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:54

quintusgl schreef:
Ziet er leuk uit, idd een ander duidelijker filmpje is nog leuker!
Ik zou proberen om hem over het midden ook af en toe recht te rijden. Hij buigt op de langere lijnen teveel in, maar daar kan je aan werken. Iets zachter nog in je handen worden. Ziet er verder al goed uit hoor voor zo'n jong dier. Leuk he dat ze het zo snel oppakken die lange teugel.

Ja daar ben ik ook aan bezig :j Het is al flink verbeterd, want in het begin ging hij opzij, wijken, eigenlijk alles behalve een rechte lijn lopen :))

Bedankt!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:59

Probeer hem met trainen eens alleen recht te richten en het wijken of schouderbuitenwaarts even niet te doen. als ie recht is dat weer oppakken. Door middel van hele subtiele zachte ophouding en meteen weer toestaan. Zelf recht voor je uit kijken en recht lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:02

quintusgl schreef:
Probeer hem met trainen eens alleen recht te richten en het wijken of schouderbuitenwaarts even niet te doen. als ie recht is dat weer oppakken. Door middel van hele subtiele zachte ophouding en meteen weer toestaan. Zelf recht voor je uit kijken en recht lopen.

Ok bedankt! :j

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:06

Auw, krijg pijn aan me nek als ik die pony zie lopen.. ga alsjeblieft eerst werken aan de ontspanning, dus veel overgangen en lekker laag laten lopen. Hier verpest je hem eerder mee.. Sorry dat ik het zo moet zeggen, het is een heel leuk ponytje maar dit is echt niet goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:09

ZusJacobs schreef:
Auw, krijg pijn aan me nek als ik die pony zie lopen.. ga alsjeblieft eerst werken aan de ontspanning, dus veel overgangen en lekker laag laten lopen. Hier verpest je hem eerder mee.. Sorry dat ik het zo moet zeggen, het is een heel leuk ponytje maar dit is echt niet goed..

Bizzybijtje schreef:
Bedankt iedereen voor de reacties, hier kan ik namelijk echt wat mee :j

De spanning, tsja... Ik weet het :=
Het probleem enkel is dat dit zeg maar niet de eerste poging was het proefje te filmen. Hij was namelijk een kléin beetje tegendraads bezig waardoor ik een beetje boos begon te worden en dus gespannen werd.

[***] kruipt inderdaad nog weleens achter de teugel, hier ben ik ook heel hard aan het werken. Maar denk dat het wel goed komt :j

Nogmaals iedereen heel erg bedankt!
De muziek, daar ga ik nu nog eens verder kijken. Wie weet wat ik allemaal nog tegenkom :)

Lezen...... ;)
En bij het loswerken vraag ik hem laag hoor.... En in de training wissel ik het veel af.... ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:12

Maar daar gaat mijn antwoord niet alleen over, ik zie nu een pony die gewoon zo gespannen is.. Daar moet je wat aan doen, bijv. lager.. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:16

ZusJacobs schreef:
Maar daar gaat mijn antwoord niet alleen over, ik zie nu een pony die gewoon zo gespannen is.. Daar moet je wat aan doen, bijv. lager.. >;)

Zoals gezegd ben ik er aan aan het werken dat hij wat meer ontspannen wordt....
En in de training vraag ik hem dus ook lager... En regelmatig een lang teugeltje....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:37

Bizzybijtje schreef:
ZusJacobs schreef:

Zoals gezegd ben ik er aan aan het werken dat hij wat meer ontspannen wordt....
En in de training vraag ik hem dus ook lager... En regelmatig een lang teugeltje....

Dan zit het wel goed, vind het alleen jammer dat je daar niks van ziet in de proef..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 12:55

Ziet er leuk uit Michelle. :D
& de muziek is nice. :) Zijn dat je bordjes en teugels van HE? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 14:29

CandyQueen schreef:
Ziet er leuk uit [***]. :D
& de muziek is nice. :) Zijn dat je bordjes en teugels van HE? :P

Jaaaa :D

Anneliees_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 15:06

Ziet er erg netjes uit hoor ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:42

Bedankt!