[AR] Reglement vraag vaardigheid parcours slalom hindernis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Reglement vraag vaardigheid parcours slalom hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 17:14

Afbeelding

Zaterdag moeten wij dit parcours rijden : L vaardigheid.

Thuis hebben wij nu een discussie over de lijn van 2 naar 3 en de lijn van 4 naar 5.

Volgens artikel 438. 8 Open meervoudige hindernissen mogen te allen tijde tijdens het parcours doorsneden worden.
Volgens mij betekent dit dat je van 2 naar 3 mag rijden en daarbij tussen 6b en 6c door mag rijden.
Hetzelfde geldt voor de lijn van 4 naar 5, daarbij tussen 6 c en 6 d door rijden.

Mijn man zegt dat in de vorige wedstrijd 4 mensen werden uitgesloten, omdat zij bij een soortgelijk parcours door een meervoudige hindernis b en c reden, voordat de open meervoudige hindernis was genomen. De jury heeft toen uitgelegd dat de meervoudige hindernis pas doorsneden mag worden, nadat de meervoudige hindernis is genomen en dus is vrij gegeven.

Nu kan ik deze regel in het reglement niet terugvinden.

Graag jullie mening.
Mag je van 2 naar 3 rijden door 6 te doorkruizen?

Je hebt wel even een brilletje nodig, want groter gescand krijg ik het parcours niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 17:31

Dit mag gewoon volgens het reglement.
Tip zorg dat je een reglement bij je hebt en vraag de jury aan te wijzen waar staat dat het niet mag

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 19:31

Hartelijk dank.

Heb ik toch gelijk :D

hafjelinger

Re: Reglement vraag vaardigheid parcours slalom hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 06:29

Ik ben ook een keer door een slalom gereden, niks over gehoord. Ik heb gehoord dat het vroeger nier mocht.

Succes!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:12

het mag idd gewoon. Bestaat wel verwarring over maar regelement meenemen is een goed idee.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:13

Maisie schreef:
het mag idd gewoon. Bestaat wel verwarring over maar regelement meenemen is een goed idee.

Iedere rijder zou gewoon een disciplinereglement bij zich moeten hebben en bestuderen voordat je wedstrijden gaat rijden is ook geen gek idee.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 08:37

Ik heb het reglement (mennen en dressuur onder het zadel) ook altijd bij de papieren van Janouk zitten op wedstrijd. Altijd handig bij discussies aan de bar. :D

Maar het goed lezen van het reglement valt niet altijd mee. Dat merk ik wel in discussies aan de bar :D, dat sommige mensen de tekst toch anders interpreteren dan andere mensen.

Maar wij hebben zaterdag startnummer 1 en dan kan je niet even stiekem kijken welke lijnen de concurrenten rijden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:44

Gooi oude reglement maar bij wc-papier er komt een geheel nieuw reglement aan :D :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 08:54

Fijn, nog meer discussies :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:18

Ik hoop op een duidelijker reglement waarbij je minder discussies hebt..
Geloof dat ze het FEI reglement helemaal willen volgen met aanpassingen voor Nederland en dat D/V en samengesteld ook meer op elkaar moeten gaan lijken

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 16:23

Dit mag inderdaad gewoon, helemaal geen probleem.

(Je mag níet door een meervoudige hindernis rijden als dit een marathonhindernis is in een indoormarathon. Tenzij je hem al genomen hebt, dan mag het weer wel.)