pony die teveel heeft mee gemaakt( help)lang verhaal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bol

pony die teveel heeft mee gemaakt( help)lang verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 09:25

Jezus waar moet ik beginnen
Begin maar ,7 jaar geleden heb ik uit mijn merrie een veulen gekregen wij ,hebben toen dit veulen aan een kleinkind van de pensionhouder gegeven omdat zij een hele oude pony had op dat moment.Het veulen is daar opgegroeit met een ander hengst veulen die hun ook hadden maar voor haar zus was bedoeld in de zomer maanden stond er nog een jonge dominate merrie bij .De meiden groeiden hard en uiteindelijk werdt het hengstveulen voor het meisje waar wij ons veulen hadden gegeven dus ,ons veulen was over( helaas).Maar de pension houder had nog een kleinkind die uit haar pony was gegroeit dus ons veulen op 3 jarige leeftijd naar haar.Achteraf eigenlijk geen clik maar ja toen was het te laat toen ze daar achter kwam, pony heeft eigenlijk geen goede begleiding gehad en het meisje ook niet brak altijd los met naar de wei brengen en ook met het der uithalen dus straffen met lichamelijk geweld .Ook het inrijden is niet goed gegaan stuur maar achter andere pony aan dan gaat het goed (niet dus)Uiteindelijk kon ze niet alleen rijden wat voor de pony stress opleverde want ze was dit niet gewend, in plaats dit probleem bij je zelf te zoeken werdt dit botgevierdt op de pony en dit ging niet zachtjes .Ze heeft les genomen maar dat werkte niet want ,met het huiswerk wat ze mee kreeg van haar instructiese deed ze niets mee .Dus uiteindelijk moest er iemand bij staan als ze ging rijden met de zweep zodat de pony dan deed wat ZIJ wou dus weer pijn voor de pony en als er niemand bij kon staan gebruikte ze de zweep zelf echt ook op het hoofd links,rechts en rondom.Gooide de pony haar er nou maar zo hard af dat ze er niet meer op durfde dan was het gedaan maar nee ze ging door en niemand die er wat aan deed tot dat de instructiese zei die daar nog les gaf dat het zo ECHT niet meer kon ze barste in huilen uit en zei dat ze het zat was en het niet meer wou de instructiese is met haar opa en haar gaan praten (die ook de pensionhouder is)en ze gaf de pony terug aan haar opa.

Omdat de pony omkeer waneer hij wil als je der naast loop of opzit is er ook nog een ernstig ongeluk geweest met meisje die er opzat zonder hoofstel ,zadel, cap en ongelukkig terecht kwam en daar hersenletsel aan over hield echt heel erg!!!!!! de pony heeft hier de schuld van gekregen (Met het meisje is het gelukkig goed gekomen) maar de pony deed dit al van kleins afaan en was nooit echt opgevoed .Ik zelf had alles gehoord en heb het meegemaakt was echt heel erg want sta sinds ruim 1 jaar weer op die stal .

Even veder
pony terug naar opa deze was de pony zozat dat hij zei of hij gaat terug naar el of de slager ik had ruim daarvoor al aan gegeven dat ik der wel terug wou want zo,n leven gun je geen 1 dier maar om 1 of andere reden heeft ze dit nooit gewild.
tot het moment daar was de slager nee dat zou gezichts verlies zijn omdat iedereen wist waar de fout zat.
Ik zelf had op dat moment minishet en 3jarige hengst waar ik echt veder mee wou na een hele vervelende periode van mijn zelf.
Maar mijn oude kind op 6jarige leeftijd naar de Slager nee dat kan en kon ik niet !!! een gezonde eigenlijk hele lieve merrie de dood NEE.
Daar had ik der niet voor op de wereld gezet ik wou toen veulen uit mijn merrie en dacht er iemand een plezier mee te doen (Helaas anders gelopen)Voelde mijn toch verantwoordelijk voor haar ondanks dat ik niets meer te zeggen had of kon doen JA KON NU DE LEVEN REDDEN>dus met veel verdriet mijn maatje de hengst verkocht (heeft super thuis)en mijn oude kind tereug genomen.Eerste 2maanden niets met der gedaan alleen liefde,andere box ect.De maanden april t/m augstus op land gezet en af en toe gelongeert want ook daar begreep z e niets van omdraaien en geen comando,s kennen en ook hier werdt de zweep flink gebruikt ook door het meisje de vader want zou wel even laten weten hoe het moest.
Zo kan ik nog heel lang doorgaan te erg voor woorden.

Nu ben ik eigenlijk weer sinds 2weken begonnen met te longeren en het gaat redelijk de ene dag beter als de andere soms komt ze dreigent op mijn af oren plat en zo van kom maar ik maak mijn op dat moment groter en neem houding aan zodat ze ziet dat het niets uithaalt.(of dit goed is weet ik niet )ik doe alles vanuit mijn hart om het haar zo fijn mogelijk te maken .

Rijden (2x gedaan )een ramp vindt het natuurlijk niet leuk ,en duikt zogauw er een andere pony rijdt er achter (terecht hoor)
longeren gaat redelijk
Naar de wei brengen en der uithalen gaat met hengsten ketting om de neus ivm met weg draaien ,vluchten.

NU MIJN VRAAG WAT TE DOEN ALLE TIPS WELKOM.
Is het verstandig om haar naar andere stal te doen omdat ze daar is geboren en getogen.

Geen antwoorden begrijp niet dat er niet eerder is ingerepen hebben we niets aan (BEGRIJP IK ZELF NIET)
Of aanvallende antwoorden daar komen wij niet veder mee het is helaas gebeurt maar moeten veder.
Les nemen nog geen opctie Grondwerk PRIMA maar wel iemand die weet wat hij/zij doet en in zuidholland regio den haag,rotterdam,delft.

Wil niet banketstaaf overkomen maar zoek echt hulp.

liess1

Re: pony die teveel heeft mee gemaakt( help)lang verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:30

zoek hulp van iemand die ervaren is in het natuaral horsemanschip en freestyle training,die kan je vast een heel eind op weg helpen,anders lukt het jou misschien ook niet en dat zou echt heel jammer zijn.Ik weet wel een serieus iemand..voor vragen stuur maar een berichtje

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:48

Ik heb je even gePBt. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 09:57

Ten eerste, als het allemaal echt zo erg is als je schrijft, dan zou ik maar een andere stal zoeken. Deze mensen hebben kennelijk een andere manier van omgaan met dieren dan jijzelf en erg intelligent en handig klinkt het allemaal niet.

Er zijn zat plaatsen waar mensen wel verantwoord en rustig met dieren omgaan, zou ze al veel van kunnen opknappen. Als je ergens een kleine, vertrouwde pensionstal kan vinden, doen!

En verder: je zal de hele training van begin weer moeten oppakken, maar met oren in de nek naar je dreigen zou ik niet tolereren, dan ging ik op het midden toch wel zon hoop stampij staan maken dat ze dat snel vergeet. ;)

Heel rustig, heel duidelijk! zijn. Ho=ho, en linksaf is linksaf. Corrigeren zonder zelf boos te worden, en dan zou ze zeker op de grond snel weer vertrouwen moeten krijgen hoor.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:43

Hoe wil je het vertrouwen terugwinnen van een paard dat nooit vertrouwen heeft gehad?

Dit dier is een stapje te hoog voor jullie, als het ooit al goedkomt. Daar hoort een prof bij. Ik zou zelf in die regio aan Eddy Modde denken. Neem even contact op met Parelli Nederland.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 12:04

Bedankt voor jullie reactie heb iemand gevonden .
Hier mag slotje op

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:08

Vertel eens wat meer over de oplossing die je gevonden hebt? En waarom moet hier dan meteen een slotje op?

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:32

randalinpony schreef:
Ten eerste, als het allemaal echt zo erg is als je schrijft, dan zou ik maar een andere stal zoeken. Deze mensen hebben kennelijk een andere manier van omgaan met dieren dan jijzelf en erg intelligent en handig klinkt het allemaal niet.

Er zijn zat plaatsen waar mensen wel verantwoord en rustig met dieren omgaan, zou ze al veel van kunnen opknappen. Als je ergens een kleine, vertrouwde pensionstal kan vinden, doen!

En verder: je zal de hele training van begin weer moeten oppakken, maar met oren in de nek naar je dreigen zou ik niet tolereren, dan ging ik op het midden toch wel zon hoop stampij staan maken dat ze dat snel vergeet. ;)

Heel rustig, heel duidelijk! zijn. Ho=ho, en linksaf is linksaf. Corrigeren zonder zelf boos te worden, en dan zou ze zeker op de grond snel weer vertrouwen moeten krijgen hoor.

Ze heeft helemaal gelijk!