Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.. 

Begon
Wat ik probeer te zeggen; een beentje leren is niet meteen
Zoek vooral ook wat info op 't net, kijk een beetje naar

randie schreef:Als een paard geen kunstjes wil doen, dan doe je het toch niet en zoek je een ander slachtoffer die het wel leuk vind
Om nu één ding te doen en dan te horen van mensen; ach,
Shattered zegt 't al; begin met wat gemakkelijker
Eliine schreef:Toch moet ik zeggen, wat ik opmaak uit de post van de TS heeft ze al meerdere malen geprobeerd om dr paard enthousiast te krijgen voor VD, en paard reageert er niet op. Dat was voor mij met mn eigen pony toch echt wel een teken om ermee op te houden. Grondwerken doen we beiden met veel plezier, maar het echte kunstjes op commando met een clicker etc. dat was niet voor hem weggelegd. En als ik het zo lees lijkt het paard toch wel een duidelijk signaal af te geven dat het niet haar interesse heeft.
Maar joh, er zijn nog zoveel andere dingen met je 2,5 jarige te doen!! Zo te horen ben je al vrij creatief bezig, bouw daar lekker op verder en kijk wat je daar in kunt doen met r.
Bojangles schreef:Volgens mij heb jij mij zostraks ge-emaild of niet?
Ik ga je morgen terugmailen, Castricum is voor mij denk ik niet haalbaar, maar misschien weet ik wel iemand anders die je kan helpen, en ik kan je zowiezo tips geven....
Heb veel ervaring met LB introverte paarden, ook op het gebied van vrijheidsdressuur (Indy mijn langst getrainde VD-paard is zelf ook LB introvert namelijk)
Dit soort paarden vergt een bepaald soort benadering en zijn op de juiste manier best goed te motiveren op welk vlak dan ook