Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

FaberSmid schreef:Dat was ook wel te verwachten, of ben ik nu te negatief?
Zou wat zijn als alle (kostbare) sportpaarden, in groepsverband in loopstallen, paddocks en weiden gehuisvest worden. In plaats van dag en nacht in hun bok, even luchten door zwaar te trainen en wedstrijden af te scheuren.
Het doet mij persoonlijk zeer om paarden in hun box opgesloten te zien, het lijkt wel een levenslange eenzame isoleercel opsluiting.
Arabesk schreef:ze komen dus op de weide, maar komen ze ook sámen op de weide of staan alle paarden op hun eigen postzegeltje weiland, zoals je vaak bij sportstallen ziet?
FaberSmid schreef:Dat was ook wel te verwachten, of ben ik nu te negatief?
Zou wat zijn als alle (kostbare) sportpaarden, in groepsverband in loopstallen, paddocks en weiden gehuisvest worden. In plaats van dag en nacht in hun bok, even luchten door zwaar te trainen en wedstrijden af te scheuren.
Het doet mij persoonlijk zeer om paarden in hun box opgesloten te zien, het lijkt wel een levenslange eenzame isoleercel opsluiting.
FaberSmid schreef:Dat is dan eens positief nieuws, toch raar dat je als hoefsmid nog veel opgesloten (wedstrijd)paarden ziet?
en met een hengst tussen de merrie's wil je ook niet een merrie vasthouden voor de smid (merrie vast = makkelijk dekmateriaal) en ook de minst dominante wil je liever niet vasthouden in een grote groep die erg nieuwsgierig is... Enige veiligheid is natuurlijk wel op zijn plaats zou ik zeggen!