Winterdeken draver.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliiee

Winterdeken draver.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-09 15:40

Hallo.

ik heb een draver van 1.54

Ik heb een Pagony winterdeken , en hij krijgt er bij zijn borst schuurplekken van en op zijn schoft een drukplek.
Ik heb al van verschillende mensen gehoord 'Weetherbeata' kopen . Het liefst wil ik geen nieuwe deken kopen want hij is gewoon nog super mooi en net gewassen.
Zijn er nog meer oplossingen ?.

Groetjes Julie.

Sok

Re: Winterdeken draver.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:15

Nee, als een deken schuur- en drukplekken achterlaat past ie gewoon niet ;)
Zo simpel ligt het.

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 16:28

Je hebt 2 mogelijkheden:
1. Je zou er een borstbeschermer onder kunnen doen.
2. deze pagony verkopen en toch een goed passende deken aanschaffen. Ik vind drukplekken van een deken onacceptabel en zou een ander merk kopen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 17:20

pagony past wel vaker neit heb ik gehoord!!!
je kan gewoon een deken kopen naar je eigen budget hoor, dravers passen verschillende merken dekens, net als ieder ander ras.

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 09:19

Sok schreef:
Zo simpel ligt het.

daar kan je dan toch een borstbeschermer voor kopenn?.
of helpt dat niet bij de schoft {drukkplek}.

? :)

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:20

ik heb een Harry's horse, en die past prima, hij krijgt alleen schuurplekken op zn schouder, maar daar zit een naadje van de loopsplit, daar heb ik nu fleece overheen geplakt, en het gebeurd bijna niet meer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:21

nieuwe deken kopen. je deken past niet. borstbeschermers verdoezelen de plekjes alleen maar. HH dekens passen mijn draver ook goed. Evenals de dekens van epple jeck

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:15

Juliiee schreef:
Sok schreef:
Zo simpel ligt het.

daar kan je dan toch een borstbeschermer voor kopenn?.
of helpt dat niet bij de schoft {drukkplek}.

? :)

Dan pak je niet de oorzaak van het schuren aan. De deken gaat er niet beter van passen.
Voor paarden zit het al niet fijn, zo'n deken, laat staat nog een strak ding om hun borst van een raar stofje..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 22:18

Borstbeschermers willen ook nog wel lelijke plekken opleveren...

Ik heb goede ervaringen met de horseware dekens, in het bijzonder de amigo. Fijne deken. Deze zit wat hoger op de hals en trekt dus niet meteen naar achteren tegen de schouders aan.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:01

Wij gebruiken de dekens van Amigo, fijne pasvorm.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:38

mijn draver van 1,57 heeft een br deken maat 185 en past perfect:d

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:42

never trok die beschermer stuk vond hem niet fijn heb later wat br dekens gekocht die zaten super
en inderdaad ook de rambo is prima je betaald wat maar je hebt heel lang een goede deken

Simone_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:52

Ik zou ook een andere deken kopen.
Zelf wil je ook geen kleren aan die niet lekker zitten, maar toch mooi zijn.
Dus zo'n paard ook niet lijkt mij....

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:51

Ik heb een rambo deken met een hals voor onze draver, zit prima.
Een deken moet goed passen, en geen schuurplekken veroorzaken, want dan past ie gewoon niet goed

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:23

Ik heb een Horze winterdeken met halve hals, heb geen schuurplekken meer. Ben zowieso een voorstander van halve hals dekens, kunnen ze beter in bewegen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 01:49

Voor mijn dravers heb ik ook harry's horse dekens. Eigenlijk omdat ze me tot nu toe altijd goed bevallen zijn, dus ook geen schuurplekken opleveren. Ik vroeg me af of de deken voor jouw paard wel goed passend is? Welke maat deken heb je momenteel opliggen? Bontje bied inderdaad geen uitkomst, deken zal blijven schuren op die plaatsen. Je huidige deken kan je altijd nog verkopen, daarmee kan je alvast wat kosten opvangen voor de aanschaf van een nieuwe deken. Overgens heb ik bij de gevoerde dekens ook een halve hals, regent minder in en drukt minder op de schoft. Harry's horse past, naar mijn mening, voornamelijk goed op de wat rankere paarden.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 05:12

Pagony lag bij mij ook altijd gewoon weg slecht. Harry's Horse blijft daarin tegen juist weer super liggen! En is ook nog niet zo verschrikkelijk duur.. Ja ik weet het.. Goedkoop = duurkoop. Maar ik vind de kwaliteit - prijs verhouding bij HH heel netjes..

Juliiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 08:41

noviceh schreef:
Voor mijn dravers heb ik ook harry's horse dekens. Eigenlijk omdat ze me tot nu toe altijd goed bevallen zijn, dus ook geen schuurplekken opleveren. Ik vroeg me af of de deken voor jouw paard wel goed passend is? Welke maat deken heb je momenteel opliggen? Bontje bied inderdaad geen uitkomst, deken zal blijven schuren op die plaatsen. Je huidige deken kan je altijd nog verkopen, daarmee kan je alvast wat kosten opvangen voor de aanschaf van een nieuwe deken. Overgens heb ik bij de gevoerde dekens ook een halve hals, regent minder in en drukt minder op de schoft. Harry's horse past, naar mijn mening, voornamelijk goed op de wat rankere paarden.

185 :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:11

Weatherbeeta past inderdaad goed op een draver, gebruiken wij ook, tussenmaat 190 en ook Amigo, ook in 190. Superfijne dekens.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 14:51

Wij hebben lang Bucas gehad maar die zaten toch niet super, nu hebben we Rhino en Rambo dekens met halve hals, super.
Maar ja, die kosten wel wat... Gaan ook wel heel lang mee hoor, maar het is wel veel geld ineens.

Borstbeschermers vind ik niks, als een deken ergens te strak zit los je dat niet op door er nog meer onder te doen.