maat cross-rope bridle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Misty_MMS

maat cross-rope bridle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 18:54

Hoi!

Een paar weken geleden heb ik een cross-rope bridle aangeschaft.
Het rijden gaat super, mijn pony reageert er geweldig op.

Het enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat ze er een striem van krijgt op haar neus.
Daarom heb ik besloten om een neusbontje te kopen.
Ik kijk dus op de site (neusbontje.nl) om te kijken wat voor een maten er zijn.

Ik meet de ''neusriem'' van mijn cross-rope bridle: 40 cm.
Ik heb 'm besteld als maat cob. Wat schetst mijn verbazing, op neusbontje.nl staat dat maat full 30 cm is.

Zou iemand voor mij de ''neusriem'' van jouw cross-rope bridle/touwhalster in maat cob willen opmeten voor mij?
Het is dus de bedoeling dat je het van knoop tot knoop meet.

Ik ben toch wel benieuwd of mijn cross-rope bridle totaal de verkeerde maat is of dat het zo hoort.

Dani

Re: maat cross-rope bridle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 23:01

Bij mij is de volledige neusomtrek zo'n 56cm, geloof ik. Maar dat is dus wel rondom. Weet niet hoe groot die van jou is?

Overigens hoeft die striem niet veel te betekenen - mijn paard krijgt dat al als ik de teugels één keer iets strakker aanneem, en ze heeft ook zeker geen schuurplekjes of zo. Toen mijn crb losser was had ze dit niet maar toen zat-ie ook zó los dat de werking deels verloren ging. Dus ik zou me daar niet al te druk om maken.

Misty_MMS

Re: maat cross-rope bridle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:04

Ja, dat heb ik dus ook. Ik doe echt bijna niets met de teugels, maar ik moet wel een ophouding maken af en toe onder het galopperen. Het zijn ook geen schuurplekken, maar ik heb ook liever niet dat het schuurplekken worden.

Bedankt voor de afmeting! Rondom weet ik het zo niet, het bovenste gedeelte is bij mij dus 40 cm, van knoop tot knoop, zoals in mijn beginpost staat. Dan zal de maat waarschijnlijk niet kloppen, want het onderste gedeelte is vast geen 16 cm...