Bare foot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mel86

Bare foot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 21:37

Hallo allemaal,
laatst hadden wij op stal een bare foot te leen om eens te kijken hoe het ligt, zit etc.
Allemaal best enthousiast en ook en (volgens mij) lag hij best goed. (het was natuurlijk wel van een ander paard dus niet optimaal).
Maarrr, er zit een soort pad onder die je rbij moet hebben en die is gevuld met een soort schuimrubber. Dit is erg hard! heeft iemand hier ervaring mee? Krijgt het paard hier geen last mee?
En er zijn veel verschillende types heb ik begrepen, heb je ook verschillende maten? }:0
Dank jullie wel alvast..!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:41

Ik heb gewoon de speciale pad van Barefoot. Hierin zitten speciale inlages en die zijn opzich ook hard, maar bewegen erg goed mee! Mijn paard reageerd hier erg goed op en heeft er geen last van.

Verder vind ik Barefoot zeker een aanrader!

chocobroodje

Re: Bare foot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:43

Op de webpagina van barefoot word alles uitgelegd wat betreft de maten.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 22:06

Hmmmm, de grandeur pad (en budget pad) die ik heb met inlages bij mijn MyBarefoot, voelen niet echt als hard. Een boomzadel voelt naar mijn idee een stuk harder. ;)

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:52

Ik heb ook een barefoot cheyenne dry-tex. De inlages voelen op zich niet keihard aan hoor..
Mijn zadel gaat never nooit meer de deur uit..hahaha ja als hij versleten is.

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 21:04

Citaat:
Op de webpagina van barefoot word alles uitgelegd wat betreft de maten.

dat dacht ik al, ik had gewoon nog niet gekeken.. }:0
Bedankt voor de reacties, dit was ook een speciale pad bij dat zadel, maar ik vind 'm toch hard!
Natuurlijk is een boomzadel ook hard, maar daar leg je er wat onder, voor mijn gevoel is dit toch wat anders..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:17

En sjabrak wat je onder een boomzadel legt haalt echt niks van de 'hardheid' van het zadel weg hoor. Dat sjabrak is voornamelijk tegen vuil en zweet. Dus ter bescherming van je zadel. (speciale onderleggers daargelaten).

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 07:41

ik zeg toch ook dat het voor m'n gevoel anders is!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:08

En ik zeg gewoon dat het in wezen niet zo is ;) . Ik snap je heus wel hoor, daar niet van. Maar jij vroeg naar ervaringen en die geef ik je.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:16

je kunt ook zelf inlages knippen van vilt. ik heb idd 2 soorten inlages. 1 paar dunnere zwarte die is redelijk hard, en 1 paar grijze die wat dikker is, en ook wat schokdempender...

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:22

Hoi, ik heb ook een barefoot, een cherokee. Standaard grandeur pad eronder, maar ik vind deze pad met inlage's niet hard. Het geeft wat meer stevigheid aan je zadel vind ik.
Ik heb diverse paarden, en ze lopen er allemaal heel lekker onder. Voor mezelf vind ik het ook nog eens heel lekker zitten. Niet de gedwongen zit van een boomzadel, maar je eigen evenwicht. Voor mij geen ander zadel meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 08:24

Ik denk dat je temaken hebt met de dubbel dikke inlages uit een budget of hi-tech pad. De inlages van de grandeur zijn vrij soepel en dun maar die dubbel dikke zijn inderdaad van wat steviger schuim gemaakt. Persoonlijk vind ik ze ook net wat te hard maar mijn princes op de ert heeft er geen problemen mee. En dat terwijl zij zich normaal gesproken al druk maakt over een andere singel of dekje :+ .

Als je paard er niet goed op reageert zou ik niet zelf aan het prutsen gaan met zelf maken als je daar geen ervaring mee hebt. Materiaal keuze en vorm komen heel nauw. Dan kan je beter 2 paar losse grandeur inlages kopen (kost je 32 euro) en die op elkaar plakken, net zo dik maar toch soepeler.

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-09 16:22

Bedankt voor de reacties!
Citaat:
En ik zeg gewoon dat het in wezen niet zo is ;) . Ik snap je heus wel hoor, daar niet van. Maar jij vroeg naar ervaringen en die geef ik je.

Dat is waar, het klonk een beetje raar.

Ik moet zeggen dat ik 't wel een beetje ingewikkeld vind met al die soorten en maten en dan ook nog die pads die dus heel belangrijk zijn en ook weer allemaal verschillend... :?
het is wel een fijne site trouwens!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 16:30

Was niet raar bedoelt hoor ;) , maargoed ontopic.

Het is inderdaad wel even puzzelen, maar als je eerst al weet wat voor model zadel je wilt, dan vallen de verschillende modellen af. Dan hoef je alleen nog een keuze te maken tussen de soorten. De maat komt overeen met je zadel, dus als je het maat zadel weet weet je ook de maat van pad.

Als je nog hulp nodig hebt, roep je maar ;) .