eerste "trucje"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

eerste "trucje"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:52

Ik heb een nmprs ruin en een shetlander. Omdat ik daar niet mee kan rijden (duh) en omdat mennen ook momenteel voor mij geen optie is, zit ik te denken om ze trucjes te gaan leren. Zodat ze toch iets te doen hebben! Ik wil er wel bij zeggen dat ik alles wil leren behalve stijgeren.

Maar wat is een makkelijk trucje, wat niet moeilijk is om aan te leren! Hoe moet ik het aan leren? Wie heeft er ideeen? Ik ben echt nog blue in VD!

corinadrenth

Re: eerste "trucje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:52

Knielen ?
Spaanse pas ?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 13:53

Is dat moeilijk, hoe moet ik dat leren?

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:17

Flemen heb je zo geleerd Chré :j

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:18

ja en nee knikken, op een blok stappen bvb of iets apporteren bvb

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:19

Je hebt een heel mooi boek waarin alles van a tot z staat uitgelegd. Weet even de titel niet meer, maar dat meisje heeft 2 zwarte shetjes. Zij laat je zien hoe je die truucjes aanleert.

Zoek anders op google op vrijheidsdressuur, daar vind je vast ook hoe je dingen moet aanleren :j

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:20

Lins_Vetra schreef:
Je hebt een heel mooi boek waarin alles van a tot z staat uitgelegd. Weet even de titel niet meer, maar dat meisje heeft 2 zwarte shetjes. Zij laat je zien hoe je die truucjes aanleert.

Zoek anders op google op vrijheidsdressuur, daar vind je vast ook hoe je dingen moet aanleren :j

het boek heet vlgs mij ook vrijheidsdressuur...is ook te bestellen via internet. kosten rond 30 euro vlgs mij

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 14:23

Ik wil het alleen nog maar gaan uitproberen! Dus vind het zonde om dan gelijk ervoor een boek aan te schaffen terwijl dat ik nog geen eens weet of ik en de paarden het leuk vinden!

Ik heb besloten om echt bij het begin te gaan beginnen met de shetlanders. Stap, draf, en blijven staan, en voor komen! Ik denk dat het belangrijk is dat de basis er goed in zit! Dus daar ga ik eerst mee beginnen.

Ze kennen aan de longeerlijn al wel stappen en draven, maar nog niet zo goed aan de hand. Ze hebben eigenlijk tot nu toe alleen maar op de wei samen gestaan, en wel veel in de hand geweest, maar niet echt iets ooit mee gedaan!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:27

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:47

Basis is inderdaad het belangrijkste, in dat boek of op de sites wordt uitgelegd hoe je dat het beste gaat doen.

Succes ermee.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 14:52

@ monicaG: op die site heb ik idd al gezeten! iig thnx voor het vermelden ervan!

thnx, hoop dat het gaat lukken!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:56

boek heet; Vrijheidsdressuur van apporteren tot zitten van Miriam nieuwe weme, staan veel tips in. Ik heb ook een site met een vriendin waar VEEL tips op staan! ;) Ik PB wel ff want volgens mij mag je hier geen link neerzetten! ;)

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:13

@ Hannah_Menno zou je die link ook aan mij willen sturen? ik wil graag ook beginnen met VD

@Pubelia je zou op het blok kunnen oefen of buigen?

succes :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:16

een hele leuke en leerzame oefening is ook het stil blijven staan terwijl je om hem heen loopt, veel discipline oefen je hiermee ook meteen, ofwel "ground tying" genoemd. ik heb het commando "wachten" gebruikt. vervolgens dit leer je hem steeds meer dat hij blijft wachten terwijl je om hem heen gaat lopen.je kan eerst met een halstertouw oefenen, wat je naar beneden laat hangen en vervolgens dit probeer je steeds verder om hem heen te gaan.let wel op dat je pas beloond als je weer bij hem staat en hij netjes heeft gewacht. vanuit deze oefening heb ik de "turns"ook aangeleerd, ofwel het draaien om de achterhand.veel plezier met oefenen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 12:00

Ik wil eerst de basis erin krijgen. En daar hoort idd wachten bij! (wacht/blijf) Maar eerst echt de basis stappen draven, stoppen, blijven en voor komen (voor). Ik heb al wel bedacht hoe ik het ze ga leren. Heb zelf honden cursus gegeven, en ik denk dat de beloning/negeer methode ook een goede methode kan zijn voor paarden ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:02

idd belonen de goede dingen en nergeren de slechten. zo ben je goed bezig vind ik :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:11

Wat leuk dat je met zo'n kleintje VD gaat doen!!
Als je het leuk vindt om te bekijken heb ik wel een filmpje van mij met een American Miniature hengst met een vrijheidsdressuur-demo op de nationale minipaardendag.... Stuur hem wel via PB!
Misschien leuk om inspiratie op te doen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:09