Leren van Vrijheidsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arcossliz1

Leren van Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 13:21

Heeyy,

Wat hebben jullie je paarden allemaal aangeleerd? en hoe?

Ik zou graag tips willen bij de Jambette, want mij paard reageert niet op de tikjes met de zweep tegen het been en uit balans duwen werkt ook niet, want dan houd die het gewicht op 3 benen alsof het niks is

Ook tips bij het leren stijgeren..
Als ik erop zit, stijgert ze wel op commando, maar als je ervoor sta niet:O
Ze stijgerde wel vroeger, maar nu alleen als ik het vraag en anders niet...

En tips bij het liggen, want ik snap niet goed hoe je dat moet aanleren en ik wil het ook niet verkeerd doen.

Ook andere tips zijn welkom om je paarden dingen aan te leren, want het zou me super leuk lijken als ze alles kon leren en daarna konden..

Groetjes Karin

Nell_

Re: Leren van Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:53

Misschien moet je beginnen bij de basis :) Dus achterwaarts, volgen, rondje draaien en noem maar op. Gewoon de makkelijke dingen zodat je pony het iets meer doorkrijgt.

Op internet staan er verder veel dingen uitgelegd hóe je een oefening aangeleerd krijgt.

arcossliz1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 19:07

Nell_ schreef:
Misschien moet je beginnen bij de basis :) Dus achterwaarts, volgen, rondje draaien en noem maar op. Gewoon de makkelijke dingen zodat je pony het iets meer doorkrijgt.

Op internet staan er verder veel dingen uitgelegd hóe je een oefening aangeleerd krijgt.

Hij kent de basis helemaal en doet dat super..
Ja, maar er staat bij de Jambette bijv. alleen maar tikken tegen het been, maar dat werkt niet bij hem?

Daihyo

Re: Leren van Vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:09