[AR] Borststuk: acceptabel of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Borststuk: acceptabel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 09:09

Misschien dat jullie even een blik willen werpen op de volgende foto:
Afbeelding
(niet letten op andere delen van het tuig, broek en omloop worden sowieso aangepast)
Ik vind het borstblad te kort. Nu is het zo dat zodra de Empethy borststukken (anatomisch gevormde) uitkomen deze borststukken worden geruilt. De rest van het tuig past wel. De oversingel drukt niet achter de achterbenen. Kan ik hier voorlopig mee rijden of zouden jullie zeggen: niet doen. Ponymaat borstbladen zijn namelijk waarschijnlijk weer te lang en kost weer flink extra.

mirror666

Re: Borststuk: acceptabel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:38

ik heb niet echt verstand van 2spantuig
maar zit de oversingel vast aan de gesp (of daar in de buurt) van de strengen?
daar vind ik het nu op lijken en het ziet eruit dat als de pony gaat draven dat het daar in de knel komt en zeer doet/kapot gaat?

nogmaals, zo ziet het eruit voor mij :) een leek ;)

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:26

Ik ging voor een maatje groter.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:03

Hmm, ik heb een oversingel waar de gesp aan de oversingel zit, zodat je die dus naar voren of naar achteren kan plaatsen op je strengen. Ik kan niet goed zien hoe het bij jou zit, maar er zitten wel gaten in de strengen ervoor. Er zit toch zo'n 'vierkantje' met een pin in het midden om de streng aan de oversingel te bevestigen? Die kan je toch verder naar achteren op de streng plaatsen?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:21

Zo te zien kan die niet verplaatst worden Ibbel.
In dat geval zou ik er zo niet mee willen rijden. Hij krijgt hier zeker last van als hij gaat lopen. Zeker met de ritten die jij rijdt zou ik dat risico niet nemen. Dan kun je beter nu 2 weken niet rijden, dan dat je hem open rijdt in de oksel en je verder van huis bent.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:43

De gesp zit in dit geval op het borstblad vast, en daaraan zit ook de oversingel. Die kan dus niet naar achteren worden verschoven.
Ik zou zo ook niet gaan rijden, de oversingel gaat zo echt problemen geven.